MiniMjau Skrevet 20. mars 2021 #1 Del Skrevet 20. mars 2021 Bilen min skal både på eu kontroll innen utgangen av april, OG på service. Hva er lurest å ta først? Eu kontroll, slik at service og det som må fixes kan gjøres i samme verkstedbesøk? Eller verksted først, sånn at alt er ok til eU kontroll ? Eller kan verksted gjøre både eu kontroll, service ?? Må bilen på ny eu kontroll om den blir "underkjent" og det er en del å fikse? Må jeg da betale for NY eu kontroll etter fiksing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg hadde gjort begge deler samtidig, men er nok noe naiv som stoler på et og samme verkstedet. Ellers vil jeg jo anbefale PKK (eu-kontroll) først, for å så ta service hvor du også kan rette opp eventuelle feil. Om den ikke blir godkjent, så må du ta en etterkontroll, som du da må betale for. Da er det kun punktene som ikke ble godkjent som sjekkes at er utbedret. Da er det i hvert fall greit å ta rep. og ny kontroll på samme verkstedet, synes jeg i hvert fall. Igjen, jeg er nok muligens noe naiv, men det er minst "hassle" i hvert fall. Anonymkode: e8433...01a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 20. mars 2021 #3 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg har et verksted jeg stoler på. De tar begge deler samtidig. I og med at bremser er en gjenganger i EU kontroll, så pleier jeg å be de sjekke bremsene før EU kontrollen, sånn at jeg slipper mangel på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg bestiller begge deler samtidig, og så ringer verkstedet om noe må fikses for at den skal gå gjennom PKK. Anonymkode: 91c8f...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Del Skrevet 21. mars 2021 Jeg tok EU kontroll først fordi jeg måtte sjekke hvor dyrt det ble først 😂 Anonymkode: 723ca...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 21. mars 2021 #6 Del Skrevet 21. mars 2021 Godt å vite at det er flere i samme båt i april. Bestilte service først og så EU til uken senere. Kunne sikkert ha tatt det på samme dag, men da må bilen stå over en dag og det har jeg ikke tid til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Del Skrevet 22. mars 2021 dillyduzit skrev (12 timer siden): Godt å vite at det er flere i samme båt i april. Bestilte service først og så EU til uken senere. Kunne sikkert ha tatt det på samme dag, men da må bilen stå over en dag og det har jeg ikke tid til Hvorfor skulle bilen stå over en dag? Jeg tar ofte alt i samme slengen, nettopp for å spare tid. Anonymkode: c1d95...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 22. mars 2021 #8 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle bilen stå over en dag? Jeg tar ofte alt i samme slengen, nettopp for å spare tid. Anonymkode: c1d95...7ff De hadde ikke tid til begge på samme dag, som regel tar jeg det i ett gå dersom service kommer samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå