Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen gamle IRC-brukere her, som husker EFnet tilbake når det var stort? 

Som irc.homelien.no, kanskje en av de mer laggy og ustabile EFnet-serverane, men norsk i det minste.

Det var gode tider. Jeg synes IRC skulle gjort et stort comeback nå i disse coronatider. Det hadde vært sjarm det.

❤️

Anonymkode: 786ef...aef

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mhm. Det var en sjarmerende form for interaksjon på sitt vis. 

Anonymkode: 93d63...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke EFnet noe særlig, men var på Undernet i en del år.

Anonymkode: 01e11...701

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mhm. Det var en sjarmerende form for interaksjon på sitt vis. 

Anonymkode: 93d63...227

Ja, synes du ikke? Det var noe sats med det hele, kun tekst/ASCII, men vi hadde det jo gøy likevel.

Jeg som satt der litt vel mye, med både botnet (eggdrops) og mer til, kjempet for å få innpass som "op" på flere store kanaler. På noen var jeg mer enn fornøyd med å få status som voice. Haha.

Det hadde jo sin sjarm da.

Rart å tenke på, den gang var det i grunn relativt stort å være op på #Oslo og lignende, med hele 250 brukere ;) 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Brukte ikke EFnet noe særlig, men var på Undernet i en del år.

Anonymkode: 01e11...701

Du var en av de ja, kult. Jeg kikket bare innom, men hadde mer enn nok å gjøre på efnet, samt var med på begynnelsen av freenode (nerd, kan man vel si). Var det mye norske der, eller var det mer internasjonalt?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, synes du ikke? Det var noe sats med det hele, kun tekst/ASCII, men vi hadde det jo gøy likevel.

Jeg som satt der litt vel mye, med både botnet (eggdrops) og mer til, kjempet for å få innpass som "op" på flere store kanaler. På noen var jeg mer enn fornøyd med å få status som voice. Haha.

Det hadde jo sin sjarm da.

Rart å tenke på, den gang var det i grunn relativt stort å være op på #Oslo og lignende, med hele 250 brukere ;) 😂

Og ja, det var dårlig kamuflert selvskryt, men også en artig sammenligning mot hvor vi er i dag.

250 brukere, mot for eks. KGs daglige unike hits, tenker det er en heftig forskjell.

Skrevet

Jeg er fortsatt på irc, jeg. Det er veldig lite aktivitet, men. Husker gode, gamle dager. Det var tider det. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, K@tt said:

Jeg er fortsatt på irc, jeg. Det er veldig lite aktivitet, men. Husker gode, gamle dager. Det var tider det. :)

Hvilket nett er du på? Jeg synes IRC har virka helt dødt, bortsett fra å henge litt på noen tech-support-kanaler på freenode. Type linux-distroer og enkelte utviklingsspråk. Der er det litt "action", men det er jo ikke det samme sosiale preget over det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket nett er du på? Jeg synes IRC har virka helt dødt, bortsett fra å henge litt på noen tech-support-kanaler på freenode. Type linux-distroer og enkelte utviklingsspråk. Der er det litt "action", men det er jo ikke det samme sosiale preget over det.

Undernet. Er veldig lite aktiv, stort sett bare en kanal som er byen jeg kommer fra. Har bare programmet i bakgrunnen for nostalgiens skyld/hvis det skulle være noe liv. 

AnonymBruker
Skrevet

bruker slack på jobb, det er jo nesten det samme :)

Anonymkode: 80ea1...390

Skrevet

Jeg har lenge vært aktiv på Freenode, og Efnet. Men det virker som aktiviteten flytter seg til Discord og andre kanaler, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Var utrolig aktiv 2000-2004. Hadde jo "hele" livet mitt der inne 😄 EFnet var tingen, og hang mest på fantasyrelaterte kanaler ifm Ringenes Herre, HP o.l. Mange gode minner, flørting og (utenkelige) mange timer brukt til sammen 😜

Anonymkode: 08fc4...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 20.58):

Er det noen gamle IRC-brukere her, som husker EFnet tilbake når det var stort? 

Som irc.homelien.no, kanskje en av de mer laggy og ustabile EFnet-serverane, men norsk i det minste.

Det var gode tider. Jeg synes IRC skulle gjort et stort comeback nå i disse coronatider. Det hadde vært sjarm det.

❤️

mIRC var gode tider det! 

ASL? Det var så enkelt å kontakte folk! Terskelen var så usannsynlig lav. Fantastisk redskap i min ungdom! 

mIRC lever forresten enda i beste velgående. Og det brukes.

/quit Nå skal jeg kose meg.

** AnonymBruker has left the building. "Nå skal jeg kose meg"

Anonymkode: 8c71e...fcc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en mappe på PCen hvor jeg og venninnene mine samlet på dickpicks 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde en mappe på PCen hvor jeg og venninnene mine samlet på dickpicks 😂

What? Sendte folk dickpicks da? Jeg var jo i "rette" alderen da, og tenkte aldri tanken på dickpicks. Har aldri hørt at noen gjorde det, eller at det var et "problem" da...

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjenoppta mIRC? Ligger jo tilgjengelig enda!

Alle på samme server, på channel #KG ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

What? Sendte folk dickpicks da? Jeg var jo i "rette" alderen da, og tenkte aldri tanken på dickpicks. Har aldri hørt at noen gjorde det, eller at det var et "problem" da...

Haha - ja det var ikke noe ukjent fenomen.  Husker vi lagret bildene med brukernavnet. Vi var vel fra 16 år og oppover, og det var såååå spennende husker jeg. Vi derimot sendte aldri bilder tilbake, men det hindret ikke gutta i å sende både det ene og det andre 😆

AnonymBruker
Skrevet

IRC 😍

I starten hang jeg mye på quiz-kanaler og chatte-kanaler. Har fortsatt venner fra IRC den dag i dag!

Da jeg begynte å studere i Grimstad (med 90% gutter, og mesteparten av studentene var nerder) var det måten vi studenter kommuniserte på. "Alle" studentene var på IRC. Og på MSN messenger. Jeg bodde på studenthjem, og studenthjemmene hadde sitt egne interne nettverk med servere. Vi hadde flere TB med filmer, TV-serier og mp3er liggende på interne FTP-servere, med boter som crawlet FTP-serverne og informerte om nye filer på en egen IRC-kanal. Vi hadde vår egen søkemotor og greier. Jeg husker vi hadde 100 Mbps på deling, og det var utrolig mye da. Siden bare én av oss trengte å laste det ned og etterpå var det tilgjengelig internt, så var linja vår alltid rask. :) 

Anonymkode: 95ad0...c11

AnonymBruker
Skrevet

Åja, var helt avhengig av IRC i mange år! Var på flere treff også, til tider nokså kleint, haha. Minner for livet med den sammensveisede gjengen vi etterhvert ble, men har visst mistet kontakten med stort sett alle nå.

Noen her som hang på #quiz-show eller #select på homelien?

Anonymkode: db808...808

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Undernet 😄   åh, savner den tida (og samtidig ikke)..

Noen som husker #virrvarr? 😄 

Anonymkode: 54405...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...