AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 En i klassen min på barneskolen kunne finne på å slå hvis han ble sint. Han hadde asperger. Gjorde dere andre med Asperger det også? Nå har min niese fått asperger også og hun kan også bli voldelig når det er noe hun ikke forstår fordi hun ikke klarer å uttrykke seg på andre måter Anonymkode: b1227...432
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En i klassen min på barneskolen kunne finne på å slå hvis han ble sint. Han hadde asperger. Gjorde dere andre med Asperger det også? Nå har min niese fått asperger også og hun kan også bli voldelig når det er noe hun ikke forstår fordi hun ikke klarer å uttrykke seg på andre måter Anonymkode: b1227...432 Alle med autisme er forskjellige. Mitt barn er under 4 år og har autisme og hun slår ikke. Anonymkode: 0ebf6...404 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En i klassen min på barneskolen kunne finne på å slå hvis han ble sint. Han hadde asperger. Gjorde dere andre med Asperger det også? Nå har min niese fått asperger også og hun kan også bli voldelig når det er noe hun ikke forstår fordi hun ikke klarer å uttrykke seg på andre måter Anonymkode: b1227...432 Det kan være vanlig måte for utviklingshemmede eller mennesker med autisme å reagere på. På grunn av språkvansker, ikke klarer å uttrykke seg, kanskje erfarer man å oppnå det man vil ved utagerende atferd, forstår ikke ting, ting er uforutsigbart for mye sanseinntrykk og så videre. Så ja det er normalt. Anonymkode: a1755...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Nei, absolutt ikke noe automatikk i det. Jeg har Asperger og ble slått nesten daglig gjennom hele barneskolen.... av barn uten Asperger Anonymkode: e7da6...28c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Kvinne med asperger her. Jeg slo aldri som barn. Stress og frustrasjon kom ut som gråt, og noen ganger sinte banneord, men ikke sparking og slåing. Slår hun, så må hun læres en alternativ måte å takle frustrasjonen på. Hun trenger verktøy for å håndtere følelsene på en annen måte. Snakk med fagkyndige. Anonymkode: 6b72d...b74
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har høytfungerende autisme og jeg slo aldri på andre som barn eller utragerte, men kunne slå løs på meg eller slå hodet veggen dag jeg var alene, og senere begynte jeg å kutte meg og har gjort det de siste 20 årene. Jeg skader kun meg selv, men aldri andre. Anonymkode: 2e265...645
Gjest Wanda1984 Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Jeg var den stille og føyelige jenta. Menge ville leke m meg, for jeg lot dem bestemme leken...hadde/har mye sinne i ungdomsalder/ som voksen innover mot meg selv...utad er jeg oftest godt likt. Fikk aspergerdiagnosen som 34åring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå