Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det nokon her som har fått diagnosen ADHD som har barn som ikke har fått den diagnosen ? Vet det er veldig stor sannsynlighet for at barn som har foreldre med Adhd at de også får det .

jeg har nettopp fått diagnose etter mange år med å slite med deprisjon og angst hadde virkelig ingen anelse jeg kunne ha det før jeg kom in på dps . 
Men nå  bekymrer jeg meg for mine barn , de er på skolealder og er skuleflinke og har igrunn ikke nokon symptomer på det . Jeg er bare så redd for å overså nokke. 
jeg synes alle plasser jeg leser der voksne har dem diagnosen at minst  et av deres barn har det også. 

Anonymkode: 79bde...622

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du bekymret for at dine barn ev. har AD-HD (uten å være diagnostisert gjennom BUP), i negativ forstand?

Ja, det er større sannsynlighet at barn har AD-HD om en, eller begge, foreldre har diagnosen. Større sannsynlighet, men ikke 100% sikkert.

Om det viser seg at ett, eller flere, av dine barn har AD-HD. Tenker jeg at de er heldige som har forelder med diagnosen, enn å måtte selv finne ut av alt selv. (Se på det som en styrke, ikke som noe negativt)

AD-HD kan medføre mange utfordringer, men også utrolig mange styrker!

Ønsker deg og dere lykke til! (Er du urolig kan du/dere kontakte BUP) dine barn er de samme, med og uten diagnose(r)

Anonymkode: 8bdd1...df0

AnonymBruker
Skrevet

Om du har barn i skolen, så dropp bekymringen. Det betyr ingenting om de har ADHD eller ikke, for de er som de er uansett. 

ADHD er ikke noe som plutselig dukker opp, det er de født med. Det er setting av diagnosen, som plutselig dukker opp. 

Jeg har ofte tenkt at den ungen må ha ADHD, før de får diagnosen, og hatt rett. Hadde barna dine hatt ADHD, tror jeg du ville ha tenkt den tanken selv, lenge før skolestart.

Anonymkode: ee5f1...577

AnonymBruker
Skrevet

Adhd synes ikke nødvendigvis før skolealder.

Mitt barn (gutt, som mange tror må være bråkmakere), har det meste av uroen inni seg. Det ble satt spm. i 2. klasse om det fortsatt var umodenhet eller noe annet (adhd).

Han ble henvist til ppt, fikk diagnosen dysleksi. De sa det kunne være noe mer, men de sa vi kunne velge videre utredning, så veldig tydelig var det ikke for de rundt. Men jeg hadde da fått en mistanke selv.

Sent i 4. kl. fikk han adhd diagnosen, å det er ikke spesielt sent.

Men de som ikke kjenner han godt ville aldri tippet det. 

Nå etter 4 år har jeg også fått diagnosen. Adhd diagnostiseres oftest baklengs.

Men har de det så har de det. Har du ikke sett noen tegn til nå, å de er godt opp i skolen hadde jeg ikke begynt å lete etter tegn heller.

Men har de utfordringer av ukjent art, kan det sikkert være fint å sjekke det ut.

Anonymkode: 02328...f30

AnonymBruker
Skrevet

Å adhd er så utrolig mye forskjellig. Det må ikke være de man tenker har det fordi de er veldig kroppslig urolige. Det kan handle om en annen type uro, å et annet type sinne.

Så den stereotype oppfatning er ikke nødvendigvis rett. I enkelte tilfeller ja, men det finnes tilsynelatende rolige barn og voksne med adhd. Hvor uroen er mer på innsiden.

-Anonym over...

Anonymkode: 02328...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...