Gå til innhold

Hvor intimiderende er et vakkert utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at en vakker dame, eller en kjekk mann gjør at dere føler sterkere tilknytning til den personen? 
 

Blir vi mennesker automatisk gladere av å se og snakke med attraktive mennesker? 
Jeg merker selv med meg selv at hver gang jeg feks er på tiktok, og kommer over en profil med en utrolig attraktiv person, blir jeg glad og utløser litt endorfiner på en måte. 
samme om jeg har en samtale med en attraktiv person av det motsatte kjønn. 
 

flere som opplever det slik?

Anonymkode: 00ed0...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, snarere tvert om. Har du levd en stund og erfart litt, så finner du fort ut at såkalt vakre mennesker er akkurat som alle andre. Noen er snille, andre er slemme. Noen er smarte, andre er dumme. Jeg opplever dessverre at pene mennesker blir preget av dette i negativ grad. De er sjelden så reflekterte og interessante som mennesker med et mer alminnelig utseende. Noen av de verste sosiale avvikerne jeg har vært borti har vært pene mennesker. En veldig vakker dame misbrukte sønnen sin seksuelt. En veldig pen mann hadde misbrukt to barn i slekta si. Mange søte pene jenter var de verste mobberne både i ungdomsår og voksen alder. Mange av de pene guttene var ganske dumme og har lav utdanning og er uinteressante å snakke med. 

Anonymkode: ef799...61f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig med utseende. Når jeg smiler til andre smiler de nesten alltid tilbake. Det er fint å vite at en så liten handling kan gjøre andre sin dag litt bedre. Utseende gjør det også lett å komme i kontakt med fremmede som igjen øker selvtilliten min-blir en positiv spiral. Jeg opplever også at folk tar meg veldig på alvor om jeg hever stemmen bittelitt. 

Det er noen ulemper og. Jeg vet aldri om en jente liker meg for utseende eller personligheten. Det gjør at jeg blir litt mistenksom og veldig selektiv når det kommer til dating. Jeg bruker feks ikke tinder. Jeg vet heller ikke om folk er imponerte over det jeg får til pga det jeg gjør eller at en som ser ut som meg får det til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dritt pakket inn i sølvpapir er fortsatt en dritt selv om den er pen å se på.. Utseende betyr nada spør du meg. 

Anonymkode: e5a18...8f0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det et litt vanskelig å snakke med veldig pene mennesker, så ja det er litt intimidating.

Selv er jeg pen nok til at folk smiler tilbake og fremmede virker å like meg. Men superdupertrooperpen er jeg nok ikke. 

Anonymkode: 8674a...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sammen med en ekstremt pen mann, og jenter blir veldig fnisete og rare rundt han. Dette gjelder til og med mine egne venninner. Synes det er litt fascinerende å være vitne til :) Nå er jeg jo så vant til trynet hans, men i begynnelsen merket jeg at jeg ble veldig selvbevisst under samtaler, hvis han så på meg osv. 

Anonymkode: f59fb...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjelen din svart av dritt så spiller det ingen rolle hvor vakker å kjekke man ser. Det er personlighet, erfaringer som gjør en person vakker og ikke utseendet er nå min mening å smak.

Anonymkode: 63319...505

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næss, utseende til folk er ikke noe som påvirker meg noe særlig. Kan ikke si at jeg husker at det gjorde det når jeg var yngre heller. 

Anonymkode: 4b677...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes der er vanskelig å prate med veldig pene menn, det er litt forstyrrende på en måte. Men hvis man kjenner personen så har det ikke noe å si lenger.

Anonymkode: df054...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 20.28):

Er sjelen din svart av dritt så spiller det ingen rolle hvor vakker å kjekke man ser. Det er personlighet, erfaringer som gjør en person vakker og ikke utseendet er nå min mening å smak.

Anonymkode: 63319...505

Selvklart har personligheten noe å si men du beskriver pene mennesker som at de nesten er onde. Alle sammen, tror ikke de er det altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 18.14):

En dritt pakket inn i sølvpapir er fortsatt en dritt selv om den er pen å se på.. Utseende betyr nada spør du meg. 

Anonymkode: e5a18...8f0

Det tror jeg ikke noe på - det man tiltrekkes av det tiltrekkes man av. 
Jeg tror på at hvis folk opplever noe som er pent, eller ser noe som er pent så gjør det noe med humøret. Hvis det ikke gjør det så er det ren sjalusi eller misunnelse som overtar. Hvis jeg ser på sminke eller roser så blir jeg glad og tenker; å så fint. Det samme gjelder mennesker. Man kan ikke utelukke de. 

Ofte er de "mindre pene" de som kan oppføre seg skikkelig bitchy. Og jeg tror mye av grunnen til det er at de nummer en ikke er så fornøyd med seg selv, og de får ikke den oppmerksomheten som de ønsker, som et pent menneske ofte vil få. Understreker at dette gjelder ikke alle altså. Min opplevelse av pene mennesker (og jeg har truffet mange) er at de er kjempe hyggelige. Men så klart det finnes jo de som glemmer at det indre tells også, men det gjelder ikke bare for de som er pene men det kan også gjelde for de som er mindre pene som har klart seg bra i yrkeslivet og fått seg høye stillinger, det kan skape misunnelse. Det her er ganske komplekst. 

Bare se på den kaffereklamen for evergood (?)- siden hun som serverer kaffen er pen så selger jo kaffen mer pga hu. Hvis det kommer subbende en fyr med møkkete bukser og sånn så får man ikke lyst på evergood kaffe lizm. 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2021 at 12:26 PM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke sammenhengen mellom overskriften og HI. Vet du hva intimiderende betyr?

https://snl.no/intimidere

Anonymkode: 826e3...69a

Haha. Sant. Jeg kjente meg godt igjen i overskriften. Et godt utseende er virkelig intimiderende for meg. Kjente meg dog ikke igjen i det som stod i HI.

Anonymkode: e022c...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (På 20.3.2021 den 18.13):

Jeg har vært heldig med utseende. Når jeg smiler til andre smiler de nesten alltid tilbake. Det er fint å vite at en så liten handling kan gjøre andre sin dag litt bedre. Utseende gjør det også lett å komme i kontakt med fremmede som igjen øker selvtilliten min-blir en positiv spiral. Jeg opplever også at folk tar meg veldig på alvor om jeg hever stemmen bittelitt. 

Det er noen ulemper og. Jeg vet aldri om en jente liker meg for utseende eller personligheten. Det gjør at jeg blir litt mistenksom og veldig selektiv når det kommer til dating. Jeg bruker feks ikke tinder. Jeg vet heller ikke om folk er imponerte over det jeg får til pga det jeg gjør eller at en som ser ut som meg får det til. 

De tingene du nevner her opplever jeg også selv om jeg har helt ordinært utseende.

De fleste smiler faktisk tilbake når noen smiler til dem og man blir automatisk tatt mer på alvor om man hever stemmen. Dette har ingenting med utseende å gjøre.

Anonymkode: 2479d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg klarer å slappe av med er svært vakre mennesker. Det er en grunn til at de er vakre. Energien deres er veldig bra.

Og vissheten om at de er såpass eksklusive at de ikke kommer bort til meg om jeg skulle finne på å gå inn i meg selv, de gjør liksom på sine egne ting og er ekte eksklusive. Fremfor folk som tror de er attraktive, men som samtidig oppfører seg slik uattraktive mennesker gjør. Klengete og invaderende.

Kanskje folk synes de er intimiderende fordi de ikke kan drive med den samme brøyte-politikken sin og må plutselig ha sperrer ... "what, jeg er jo vant til å få viljen min????? så frekt av den personen!"

 

Anonymkode: bea39...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intimiderende betyr skremmende, det motsatte av det du beskriver, TS. 

Jeg tror ikke jeg reagerer så ekstremt forskjellig, mulig jeg liker vakre mennesker litt bedre iblant. Usikker. 

Blir ikke skremt at et pent utseende. Kan føle at jeg er mindre pen kanskje, om jeg står med en slående vakker kvinne, bli litt misunnelig og usikker og justere på eget tøy og hår. Men føler det er ganske mange år siden sist det skjedde.

Anonymkode: 2ab72...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Intimiderende betyr skremmende, det motsatte av det du beskriver, TS. 

Jeg tror ikke jeg reagerer så ekstremt forskjellig, mulig jeg liker vakre mennesker litt bedre iblant. Usikker. 

Blir ikke skremt at et pent utseende. Kan føle at jeg er mindre pen kanskje, om jeg står med en slående vakker kvinne, bli litt misunnelig og usikker og justere på eget tøy og hår. Men føler det er ganske mange år siden sist det skjedde.

Anonymkode: 2ab72...c1d

Jeg tror folk blir rare fordi det skjer såpass sjeldent at man møter slike hakeslepp-personer.

De fleste er jo vant til å måtte beskytte seg fra dem som er mindre pene enn dem selv og har erfaringsgrunnlag på det lik det er å stå opp hver morgen og gjøre morgenritualene sine ... hver eneste dag, år etter år.

Anonymkode: bea39...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...