Gå til innhold

Overspising

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 19 år som har slitt med anoreksi i ca 1 år, men er så og si frisk nå (iallefall gått opp i vekt igjen).

jeg er alene hjemme denne helgen og igår kveld overspiste jeg skikkelig.. jeg hadde lovet megselv å ikke gjøre det, men jeg klarte ikke å stoppe. Først spiste jeg vanlig middag med 3 brødskiver til, så spiste jeg et digert kakestykke + en bolle med sjokoladeis, en halv bixit kjekspakke, og så 2 brødskiver til. 
Nå morgenen etter er føler jeg meg tjukk og kvalm og er kjempe redd for at jeg har lagt på meg enda mer. Forseint å kaste opp nå, så hva gjør jeg? Burde jeg trene hardt idag? Og hva gjør jeg for å hindre overspisingen? Skjer kun når jeg er alene og jeg blir ordentlig redd for megselv.

Takk for svar:)

Anonymkode: c4417...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg er en jente på 19 år som har slitt med anoreksi i ca 1 år, men er så og si frisk nå (iallefall gått opp i vekt igjen).

jeg er alene hjemme denne helgen og igår kveld overspiste jeg skikkelig.. jeg hadde lovet megselv å ikke gjøre det, men jeg klarte ikke å stoppe. Først spiste jeg vanlig middag med 3 brødskiver til, så spiste jeg et digert kakestykke + en bolle med sjokoladeis, en halv bixit kjekspakke, og så 2 brødskiver til. 
Nå morgenen etter er føler jeg meg tjukk og kvalm og er kjempe redd for at jeg har lagt på meg enda mer. Forseint å kaste opp nå, så hva gjør jeg? Burde jeg trene hardt idag? Og hva gjør jeg for å hindre overspisingen? Skjer kun når jeg er alene og jeg blir ordentlig redd for megselv.

Takk for svar:)

Anonymkode: c4417...ae3

Du legger ikke på deg annet enn litt vannvekt. Jeg hadde bare akseptert at i går var en slik dag, og vært snill med meg selv 💚 Å kaste opp, trene hardt eller slikt er å straffe deg selv. Du har ikke gjort noe kriminelt. Du har spist MAT.

Hva med at du nå rydder bort og kaster alt som er dårlig? Heller kose deg skikkelig med noe godt under kontroll. 

Endret av Jessic_a
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Ts, gjort er gjort, og da er det bare å glemme det. 

Var anorektiker når jeg var ung, førte dagbok osv. Det ble verre når jeg ble nitten: Da praktisk levde jeg på knekkebrød og fiskeboller, litt satt på spissen men. 

Mat var en hang-up, utga en bok om kosthold og trening. Boka er ok, ingen usunne tips. Men preget av å spise lite. Forlaget nektet meg å anbefale inntak på tusen kalorier. Det måtte være femten hundre, og jeg la inn forslag til en dagsplan, der også dessert inngikk. 

Nå er jeg sikkert eldre enn deg, men spiser lavkarbo nå, mest fordi alderen spiller meg et puss. 

Endret av Jytte
AnonymBruker
Skrevet

Bare å se fremover og spise normalt ellers -ikke farlig å overspise i ny og ne. Gjør det stadig vekk jeg, er noe med å prøve å holde normalt kosthold mesteparten så er det ingen fare med å spise seg kvalm innimellom. Tenker man ikke trenger å gjøre ett problem av noe som er normalt. Jeg føler ikke det er ett problem, men ganske naturlig i perioder. 

Anonymkode: 00a1c...6f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg overspiste mer mat på en kveld da jeg var 19!

Anonymkode: ab195...8d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tror jeg overspiste mer mat på en kveld da jeg var 19!

Anonymkode: ab195...8d0

Enig -er jo ikke akkurat å overspise så veldig, det TS presenterte det. Men kaller det kanskje overspising fordi det var mer en man pleier, men som sagt det er ikke farlig, ikke legger man på seg i lengden. Trenger verken trene eller noe annet en å spise vanlig fremover, man vil alltids gå på en dag hvor man spiser mer en det som strengt tatt er nødvendig igjen. Heeeelt normalt:-)

Anonymkode: 00a1c...6f2

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,
Anki, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...