Gå til innhold

Taushetsplikt rundt koronatest og svar.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann har fått opplysninger gjennom koronatelefonen om at jeg skal testes. Er ikke det brudd på taushetsplikten?

Anonymkode: 6b937...fdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere bor i samme husstand så nei. Bedre å opplyse den ene enn å bruke tid på å få tak i den andre. 

Anonymkode: 20f74...f54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere bor i samme husstand så nei. Bedre å opplyse den ene enn å bruke tid på å få tak i den andre. 

Anonymkode: 20f74...f54

Han er fult klar over at barna er i karantene men at han lett kan ringe inn å få opplysninger om meg er jo ikke greit! 

Anonymkode: 6b937...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er brudd. 

Anonymkode: abe27...789

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns generelt hele koronaresimtingen bryter taushetsplikten jeg. Hvertfall her jeg bor, for siden elge senteret ligger i sentrum av bygda, og det er en aldri så liten bilparade hver dag med folk som skal testes så er der veldig synlig. Er jeg i sentrum på rett tidspunkt kan jeg bare ved å gå ut av matbutikken og mot min egen bil  si "jasså ja så Kari skal testes, Morten også ser jeg, og der er jammen meg Henrik også" 

Anonymkode: 64446...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns generelt hele koronaresimtingen bryter taushetsplikten jeg. Hvertfall her jeg bor, for siden elge senteret ligger i sentrum av bygda, og det er en aldri så liten bilparade hver dag med folk som skal testes så er der veldig synlig. Er jeg i sentrum på rett tidspunkt kan jeg bare ved å gå ut av matbutikken og mot min egen bil  si "jasså ja så Kari skal testes, Morten også ser jeg, og der er jammen meg Henrik også" 

Anonymkode: 64446...29f

Å se noen i en kø er jo ikke brudd på noe! Får du derimot vite prøvesvaret til Kari, Morten og Henrik uten at de forteller deg det selv er det en annen sak!

Anonymkode: d79c8...fcf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hallo. Får vi corona her så skal jeg skrive det på facebook. Dette er da ikke flaut. Alle KAN få dette her. Så bedre vi er åpne om hvem som har det eller ikke. Jeg vil skrive : Så kom Corona her og. Hold dere unna huset vårt i minst 14 dager 🤣😁 Nei dette er ikke noe som trenger å skjules. 

Anonymkode: e3548...c86

AnonymBruker
Skrevet

Folkehelsen trumfer taushetsplikt. Det samme gjelder for smittesporing ved enkelte seksuelt overførbare sykdommer som kan true folkehelsen. 

Anonymkode: f83ed...f55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...