Gå til innhold

Hvordan kan jeg vinne dette ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går ville mannen min lage et veddemål. Han mener nemlig at jeg ikke klarer å heise meg selv opp, med haka mot stanga. Han har HELT rett, men jeg vil altså klare det for å vinne 😜 Vinner jeg får jeg velge ferien. Vinner han, får han velge ferien. Ferien er uansett i Norge, og noe som lar seg gjøre. Jeg vil ikke bruke sommeren min på en hytte, langt unna alt for å fiske. 

Tenkte jeg skulle gjøre følgende:

Gå ned ca 7 kilo, trene overkropp flere ganger i uken og spise en del proteiner. Rett og slett bli lettere og sterkere. Kan dette la seg gjøre med stengt treningssenter innen 1. juni? Please hjelp. 

Anonymkode: e7018...747

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt på hva utgangspunktet ditt er 😛 er du ikke trent i det hele tatt? 

Anonymkode: 4bc87...ec8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut boxing and bubbles (søk på Christa DiPaolo på youtube) så blir du sterk til sommeren med henne 4 ganger i uka. 

Anonymkode: 6189f...22f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det spørs jo litt på hva utgangspunktet ditt er 😛 er du ikke trent i det hele tatt? 

Anonymkode: 4bc87...ec8

Vel, kan ikke akkurat skryte av utgangspunktet mitt, men jeg trener 4-5 ganger i uken. Går 10-20.000 skritt daglig. Veier 65 og har en bmi på 26. syns jeg har en helt grei kondis og løfter ganske tungt. Men jeg har altså AlDRI luftet hele kroppen på en stang 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjekk ut boxing and bubbles (søk på Christa DiPaolo på youtube) så blir du sterk til sommeren med henne 4 ganger i uka. 

Anonymkode: 6189f...22f

Will do 😃

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange bra treningsvideoer på nett. En del pter driver jo med coaching og kostholdsplaner via nett nå. (Det koster jo litt da). Ellers tror jeg du kan klare det, om du går inn for det, og trener rett 

Anonymkode: 09f54...344

AnonymBruker
Skrevet

Det der klarer du fint, særlig med ditt utgangspunkt.

Øv og øv, gjør du det daglig burde det ikke ta mange ukene. Øv på akkurat hva du skal få til, det er en del teknikk i det også.

Anonymkode: a322c...049

Skrevet

Burde gå det! Du mener en pullup? Hvor lang tid har du på deg? Start med å hopp, og bare hold degder så lenge du klarer.

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (2 minutter siden):

Burde gå det! Du mener en pullup? Hvor lang tid har du på deg? Start med å hopp, og bare hold degder så lenge du klarer.

Ja pullup🤩 Har ca 9 uker, men jeg er villig til å dedikere mange timer i uken for å få til det. Har ingen slik stang i nærheten, men det hjelper vel at jeg f.eks veier mindre? Jeg har ikke prøvd, men innbiller meg at jeg er for tung. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja pullup🤩 Har ca 9 uker, men jeg er villig til å dedikere mange timer i uken for å få til det. Har ingen slik stang i nærheten, men det hjelper vel at jeg f.eks veier mindre? Jeg har ikke prøvd, men innbiller meg at jeg er for tung. 

Hvis du har 9 uker på deg, så klarer du det lett! Jeg klarte ikke pullups før, men ila noen måneder klarte jeg 15. Jeg festet sånn stang i dørkarmen, så hver gang jeg gikk gjennom døra prøvde jeg å løfte meg opp. Og ett par ganger i uken trente jeg negative pull ups. Da hopper du opp, altså du starter på toppen, og senker deg ned så sakte du greier.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg veide ca det samme og fikk det til på en måneds tidfor noenår siden, uten vektnedgang.  

Trenger ikke mye trening, og musklene bygges i hvile så ikke sult deg selv. Ville fokusert på næringsrik mat, god søvn, og trene lite, men ofte. Som sagt, start med det helt elementære om du er svak. Klarer du ikke holde deg fast hengende i stanga, eller hoppe opp og holde deg der med haka over stanga i 30 s, begynner du med det (dette fikk ikke jeg til i start, men kommer seg fort). Så starte _forsiktig_ med å hoppe opp og senke deg sakte ned, kanskje 5 forsøk tilsammen første gang, og ha hviledag etterpå.  Vektlegger forsiktig med eksentrisk trening! 

Jeg mener fitnessbloggen.no hadde en god fremgangsmåte for å trene mot sin første pullup:)

AnonymBruker
Skrevet
Apekatten skrev (2 minutter siden):

Hvis du har 9 uker på deg, så klarer du det lett! Jeg klarte ikke pullups før, men ila noen måneder klarte jeg 15. Jeg festet sånn stang i dørkarmen, så hver gang jeg gikk gjennom døra prøvde jeg å løfte meg opp. Og ett par ganger i uken trente jeg negative pull ups. Da hopper du opp, altså du starter på toppen, og senker deg ned så sakte du greier.

Jeg blir overlykkelig hvis jeg bare klarer to 🤩 Da vinner jeg. Da starter jeg med å hoppe opp og det du foreslår. Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 minutt siden):

Jeg veide ca det samme og fikk det til på en måneds tidfor noenår siden, uten vektnedgang.  

Trenger ikke mye trening, og musklene bygges i hvile så ikke sult deg selv. Ville fokusert på næringsrik mat, god søvn, og trene lite, men ofte. Som sagt, start med det helt elementære om du er svak. Klarer du ikke holde deg fast hengende i stanga, eller hoppe opp og holde deg der med haka over stanga i 30 s, begynner du med det (dette fikk ikke jeg til i start, men kommer seg fort). Så starte _forsiktig_ med å hoppe opp og senke deg sakte ned, kanskje 5 forsøk tilsammen første gang, og ha hviledag etterpå.  Vektlegger forsiktig med eksentrisk trening! 

Jeg mener fitnessbloggen.no hadde en god fremgangsmåte for å trene mot sin første pullup:)

Tusen takk for gode tips! Jeg er ikke i dårlig form, men akkurat den type trening virker av en eller annen grunn veldig vanskelig i mitt hode. Nå er planen å ta imot alle tips og gjøre dette skjult. Vinner jeg, så slipper jeg å bruke hele ferien på en fiskebåt 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir overlykkelig hvis jeg bare klarer to 🤩 Da vinner jeg. Da starter jeg med å hoppe opp og det du foreslår. Takk! 

Lykke til! ☺️ Men ikke gå for hardt ut med en gang, da kan du fort ende opp med å bli lei av pull ups og gi opp. Det ble jeg, så nå klarer jeg nesten ingen lengre:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Apekatten skrev (23 minutter siden):

Lykke til! ☺️ Men ikke gå for hardt ut med en gang, da kan du fort ende opp med å bli lei av pull ups og gi opp. Det ble jeg, så nå klarer jeg nesten ingen lengre:fnise:

Den ferien som venter meg hvis jeg ikke får til det er mer enn nok motivasjon til å holde meg i gang 😜

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ferien som venter meg hvis jeg ikke får til det er mer enn nok motivasjon til å holde meg i gang 😜

😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...