*Lila* Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Jeg har et logitech tastatur som er brukt med min gamle ipad. Nå har jeg et nytt nettbrett med android, og jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg får frem krøllalfa! På ipad var det ikke noe problem, men nå har jeg prøvd alle mulige kombinasjoner på tastaturet uten resultat. Jeg har et symbol på det vanlige stedet, på 2-tasten, og et rett til høyre for æ-tasten. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Bare skriv alfrakrøll så kommer symbolet av seg selv Anonymkode: db7c9...93b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 altgr/alt på høyre siden + 2-tallet Anonymkode: f4fcb...8b0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 5 minutter siden, *Lila* said: Jeg har et logitech tastatur som er brukt med min gamle ipad. Nå har jeg et nytt nettbrett med android, og jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg får frem krøllalfa! På ipad var det ikke noe problem, men nå har jeg prøvd alle mulige kombinasjoner på tastaturet uten resultat. Jeg har et symbol på det vanlige stedet, på 2-tasten, og et rett til høyre for æ-tasten. Noen forslag? Det rett til høyre for æ er MAC-oppsett, det på 2-tasteten er PC/windows/android-oppsett - men to-tallet krever en kombinasjon med en annen tast, som altgr/alt, ev. alt+shift (+2) Anonymkode: f4fcb...8b0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bare skriv alfrakrøll så kommer symbolet av seg selv Anonymkode: db7c9...93b Ev. krøllalfa da, som det faktisk heter - men det var ikke hva TS spurte om. Anonymkode: f4fcb...8b0
*Lila* Skrevet 19. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2021 Vanlig pc/androidkombi funker plutselig her inne, og også i gmail. Det gjorde det ikke tidligere, men mulig min ukontrollerte utprøving har ført frem. Men, det funker fortsatt ikke i google docs. Jeg skal fortsette å teste så finner jeg kanskje ut av det. Takk for svar! Har noen en forklaring på hvorfor det funker kun noen steder, tar jeg i mot med glede. TS
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 2 minutter siden, *Lila* said: Vanlig pc/androidkombi funker plutselig her inne, og også i gmail. Det gjorde det ikke tidligere, men mulig min ukontrollerte utprøving har ført frem. Men, det funker fortsatt ikke i google docs. Jeg skal fortsette å teste så finner jeg kanskje ut av det. Takk for svar! Har noen en forklaring på hvorfor det funker kun noen steder, tar jeg i mot med glede. TS Hmm, usikker, og litt for lat til å teste det ut selv, det krever at jeg beveger meg fra go'-stolen. Hadde det ikke fungert i gdocs her, ville jeg forsøkt ulike kombinasjoner med A, først og fremst altgr+a, og så alt+shift+a. Virker litt rart, bryter med qwerty i alle former, men mobile enheter er ikke de beste på å følge standarder. Anonymkode: f4fcb...8b0
*Lila* Skrevet 19. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hmm, usikker, og litt for lat til å teste det ut selv, det krever at jeg beveger meg fra go'-stolen. Hadde det ikke fungert i gdocs her, ville jeg forsøkt ulike kombinasjoner med A, først og fremst altgr+a, og så alt+shift+a. Virker litt rart, bryter med qwerty i alle former, men mobile enheter er ikke de beste på å følge standarder. Anonymkode: f4fcb...8b0 Det funka heller ikke, men var kombinasjoner jeg ikke har prøvd før. Så takk for forslaget. Er heldigvis ikke verdens undergang om jeg ikke får det til på docs, kan hente frem det virtuelle tastaturet for akkurat det symbolet. Er viktigere i andre programmer. Jeg blir bare fryktelig irritert når noe sånt ikke virker som jeg vil det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå