NorthernLight Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 WHO anbefaler fortsatt bruk av AstraZeneca. De skriver at fordelene fortsatt veier opp for ulempene ved bruk av vaksinen. https://www.who.int/news/item/19-03-2021-statement-of-the-who-global-advisory-committee-on-vaccine-safety-(gacvs)-covid-19-subcommittee-on-safety-signals-related-to-the-astrazeneca-covid-19-vaccine
GrønnNellik68 Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Ja det er jeg helt enig i. Det er ytterst sjelden med blodpropp og hva er dette iforhold til kanskje andre bivirkningre som kan dukke opp med de andre vaksinene. Alt med medisiner har bivirkninger. Sånn er det jo bare. At folk faktisk tror at vaksiner som er oppfunnet i rekordfart er 200% sikre er litt naivt. Det er sjansen man antagelig må ta for å få ett normalt samfunn. Er vel mindre som dør av vaksina enn av korona sånn hvis man skal gjøre opp status. UK har jo vaksinert 11 mill med den. Vet ikke hvor mange prosent der som har fått blodpropp men? 1
Humas Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Har bare hørt om kvinner som har fått bivirkninger. Kan drt ha noe med østrogen å gjøre? Eller p-piller? Hva med å ta aspirin i noen dager etterpå? Evt la menn ta den. Men, synes likevel AZ kunne vært litt mindre bastant i sine uttalelser om ev sammenheng.. 1
Gjest Tutte Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Humas skrev (25 minutter siden): Har bare hørt om kvinner som har fått bivirkninger. Kan drt ha noe med østrogen å gjøre? Eller p-piller? Hva med å ta aspirin i noen dager etterpå? Evt la menn ta den. Men, synes likevel AZ kunne vært litt mindre bastant i sine uttalelser om ev sammenheng.. Det var både kvinner og menn som var blant de innlagte, opplyste de om på pressekonferansen.
zemer Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Bente1234 skrev (4 timer siden): Ja det er jeg helt enig i. Det er ytterst sjelden med blodpropp og hva er dette iforhold til kanskje andre bivirkningre som kan dukke opp med de andre vaksinene. Alt med medisiner har bivirkninger. Sånn er det jo bare. At folk faktisk tror at vaksiner som er oppfunnet i rekordfart er 200% sikre er litt naivt. Det er sjansen man antagelig må ta for å få ett normalt samfunn. Er vel mindre som dør av vaksina enn av korona sånn hvis man skal gjøre opp status. UK har jo vaksinert 11 mill med den. Vet ikke hvor mange prosent der som har fått blodpropp men? På min jobb i helsevesenet velger nå de fleste å stå over dose to om den godkjennes. Bare to av de som fikk den slapp unna bivirkninger, de andre hadde hodepine nesten 40 i feber i en til to dager. En sliter enda med sterke hodesmerter tre uker etter. Er virkelig dette vanlig etter en vaksine? Har tatt mange vaksiner jeg, men aldri hatt sånne bivirkninger. 3
Anbefalte innlegg