AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Jeg har datet en fyr i fire måneder, og vi har møtt hverandre hyppig (2–4 ganger i uken) hele denne tiden. Vi har avklart at vi er eksklusive. Jeg liker ham veldig godt, og jeg får en del signaler fra ham om at han føler mye for meg. Likevel vet jeg jo ikke helt hvor jeg har ham, og det er så nervepirrende og skummelt å være i denne "mellomfasen". Når passer det å ta samtalen der man spør om man skal bli sammen? Jeg vil jo bli sammen med ham, men freaker ut av tanken på å ta den samtalen. Har dere noen tips? Hvordan gjorde dere det? Anonymkode: 10e25...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Hvis dere har avklart at dere er eksklusive så er dere vel sammen? Anonymkode: 01111...4cb 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis dere har avklart at dere er eksklusive så er dere vel sammen? Anonymkode: 01111...4cb Nja, det er vel en nyanse der? Det er jo mange som går gjennom en fase som eksklusive før man blir kjærester. Når man "bare" er eksklusive, så er kanskje ikke forholdet forpliktende på samme måte som når man er sammen? Og man planlegger gjerne ikke en framtid sammen slik man ville gjort om man var kjærester? Anonymkode: 10e25...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Det er vel ikke skummelt å spørre om det?! «Jeg liker deg veldig godt og siden vi har blitt enige om at vi er eksklusive - vil du si at du er kjæresten min?». Eller dra en «Fikk spørsmål om vi var kjærester og ble litt usikker på hva jeg skulle svare - hva tenker du? Er vi det?» Anonymkode: e632d...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Men hva hvis han sier nei eller at han ikke er klar? Jeg tenker at det kanskje er masete av meg? Anonymkode: 10e25...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Jeg fatter ikke denne forskjellen mellom å være "eksklusive" og å være et par. Høres ordentlig ungdomsskole ut. Anonymkode: f025a...c4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fatter ikke denne forskjellen mellom å være "eksklusive" og å være et par. Høres ordentlig ungdomsskole ut. Anonymkode: f025a...c4f Tror det er en ting for de med forpliktelsesvegring... Anonymkode: cea67...74b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men hva hvis han sier nei eller at han ikke er klar? Jeg tenker at det kanskje er masete av meg? Anonymkode: 10e25...a1a Om dere har datet i 4 mnd så er dette ikke for tidlig! Spør! Anonymkode: e632d...9a6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Litt tidlig å ta spranget fra å være eksklusive til å bli sammen spør du meg, synes rundt året er greit. Anonymkode: b2f90...f82
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva hvis han sier nei eller at han ikke er klar? Jeg tenker at det kanskje er masete av meg? Anonymkode: 10e25...a1a Masete? Fordi du tar ansvar for ditt eget følelsesliv? Ikke vær redd for å være masete! Shit, jeg føler det er en sånn dum "makt" menn har over kvinner. Vi er livredd for å spørre om ting, for det verste man kan bli stemplet som, er masete. Jeg mener at hvis en fyr syns det er masete å spørre, én gang, om noe du lurer på, så er det bare en dårlig unnskyldning fordi han ikke er mann nok til å face hverdagen. Det er kanskje til og med en unnskyldning han tror på selv også. DET gidder jeg ikke 😛 Og det burde ikke du heller. Anonymkode: 741da...58e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er i samme situasjon som deg, datet noen måneder og må ta den samtalen snart... Tror du bare må prøve å være deg selv og nei, ikke for tidlig å ta den praten nå! ❤️ Anonymkode: bfc98...59d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Hadde nettopp denne samtalen med han jeg datet. Alle våre felles venner har trodd vi har vært sammen en stund og mast om at nå er det vel offisielt snart. Vi var jo som kjærester allerede, rundt både mine og hans venner. Han ville også at jeg skulle bli med til hjembyen hans i sommer og møte familien.. Men han avviste meg da jeg spurte. Han var visst ikke klar for forhold. Og han hadde visst livet xn (som dumpet han for et år siden) at han skulle være singel en stund. (sykt dårlig unnskylding..) er helt knust nå. Trodde virkelig han var ordentlig forelska i meg. Men tok visst feil.. Kan gå den veien også.. Anonymkode: 57004...e59 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Det er en nyanse mellom kjærester og eksklusivitet. Jeg og kjæresten datet i 4-5 mnd, og var eksklusive en stund før vi ble sammen. Vi begge trengte å være trygge på hverandre før vi gikk «offisielt» ut med at vi var et par. Vi er to voksne mennesker som har utrolig god kommunikasjon oss i mellom, men akkurat hvordan jeg løste «bli sammen»-samtalen er ikke evidens på det. Jeg var ute på byen med venninner, pinlig dritings, sov over hos han som avtalt. Før jeg sovnet informerte jeg han om at «bare så du vet det så er du kjæresten min nå. Du kan ikke si nei» - og sovnet. Romantisk? Du kan jo bare si at du vil være kjæresten hans? Og han kan enten være enig eller bli fanget i kjelleren din frem til han utvikler stockholmsyndrom? De beste forhold kommer av tvang. Anonymkode: 9e691...21c
Hunmedham Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Dere ER sammen. Herregud, hvor vanskelig slal man gjøre det.
EmilieH Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Vi datet i 1 1/2 mnd ca før vi tok praten. Ble kjærester etter 2 mnd og på fredag skal jeg møte svigermor for første gang. Han forteller om meg til alle vennene sine og er oppriktig stolt. Er en balansegang mellom kjærester og eksklusivitet altså. Er man eksklusive dater man bare hverandre men er man blitt kjærester skal venner og familie involveres.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Spør han du, dere høres jo egentlig ut som om dere er sammen Anonymkode: a79e0...1fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå