Gå til innhold

Utslett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden romjulen hatt små væskefylte hudfargede vesikler (bittesmå blemmer) som kommer og går på leggene/knærne og hendene. De har en brennende og stikkende følelse fra tid til annen, men de plager meg ikke noe ekstremt annet enn at jeg ikke klarer å la være å pille så de lager sår. Tror dette er mer tvangstanker enn noe annet, så skal frastå fra å pille så godt jeg kan fremover.

Fikk legetime i dag og legen så såvidt på hånden min der jeg viste han to prikker, og uten å studere huden min sa han at det ikke kunne være noe annet enn skabb. 

Det jeg ikke ville si til legen (han er nyutdannet, og jeg fikk han tildelt i fjor) er at jeg har hatt skabb tidligere, og når jeg hadde det klødde jeg meg til blods, det var rett og slett helt jævlig å ha. Dette der i mot er ikke like mye utslett og klør ikke på nært sånn som skabben gjorde, så jeg mener det ikke kan være skabb. Hendene mine ser også mye verre ut enn det utslettet er da jeg har angst og piller mye på gamle arr og jeg er veldig lys i huden, så disse arrene er veldig synlige. 

jeg bor hjemme med familien, og jeg vil ikke dra de igjennom kurer som koster mange tusen kroner når heller ikke de har tegn til eller symptomer på skabb (jeg har spurt). Jeg har også fått mamma til å se på utslettene og jeg har googlet meg ihjel, og hun er også enig i at dette ikke ser ut som skabb selvom det kan minne noe om det (utslett kan jo lett ligne på hverandre). 

Har dere noen tips? 
Jeg har ikke råd til hudlege privat. Ut i fra hva jeg har googlet så kan utlsettet minne mest om Dermatitis Herpetiformis, uten at jeg skal selvdiagnostisere her. 

Anonymkode: 04e92...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...