Pipaluk Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Det er trange butikker. Mange utlendinger ( vi vet at de er overrepresentert blant smittede). Er det andre som helst unngår det nå i disse tider? Eller er jeg bare blitt veldig pysete? Eller plutselig rasist? Endret 18. mars 2021 av Pipaluk 3
EnKoppTe Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Jeg vet ikke for jeg er ikke i Oslo/på Østlandet for tiden, men jeg skulle ønske vi kunne ha en offentlig diskusjon om dette. Det har ingenting med rasisme å gjøre.. Jeg har hørt og lest at innvandrerbutikkene er åpne der andre butikker har stengt, at de er folksomme og trange, at bruken av munnbind er laber og at det ikke er satt frem Antibac noen steder. Dersom dette stemmer, må det selvsagt problematiseres. Endret 18. mars 2021 av EnKoppTe 6
Kybalion69 Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Ja, innvandrere er jo livsfarlig, skjønner ikke hvordan noen tørr å se på dem en gang. De har jo til og med forskjellige farver. Hjelpe meg så skummelt. 11
Aureka Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Innvandrerbutikker må følge retningslinjer som alle andre når det kommer til å ha åpent eller stengt. Har de åpent, er det nok fordi de har lov til det. Og dessuten har matbutikker lov til å ha åpent.... Jeg har ikke sluttet å handle i min faste butikk, men forsøker å velge et tidspunkt hvor det ikke er så mange folk, det samme som jeg gjør i andre butikker. Bruker munnbind og spriter hender gjør jeg også. Ser ikke noe problem med det, nei. 3
Vin_fruen Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Innvandrerbutikker i min by er ikke noe spesielt overfylt , det er like mange norske(hvite) som utenlandske som handler der, det er antibac fremme, noen har egen inngang/utgang slik at man slipper å gå helt oppi hverandre inn/ut. Synes alle er like flinke å bruke masker 3
MattDa Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Du er ikke rasist fordi du ytrer deg om smittefaren i innvandrerbutikker. Du er rasist om du snakker utelukkende nedlatende om en annen person sin hudfarge. Hvorfor tror alle at de er rasist der de ytrer udiskutable fakta i saker som handler om noe rundt en bedrift som tilfeldigvis tilhører en mørkhudet person? Endret 18. mars 2021 av MattDa 4
Gjest theTitanic Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Pipaluk skrev (1 time siden): Det er trange butikker. Mange utlendinger ( vi vet at de er overrepresentert blant smittede). Er det andre som helst unngår det nå i disse tider? Eller er jeg bare blitt veldig pysete? Eller plutselig rasist? Jeg har tilfeldigvis ikke vært i en sånn butikk i det siste, men kunne godt gjort det.
Gjest theTitanic Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Sånne butikker går jeg ikke i. Fremmedfrykt + konservativ
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 theTitanic skrev (14 minutter siden): Fremmedfrykt + konservativ Nei. Det bare ikke behovet for å handle der. De har det jeg trenger på Kiwi.
2ro Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har bare blitt positivt overrasket. Jeg var helt alene i butikken. Når jeg tenker etter ser jeg mindre folk, særlig innvandrere. Det spørs om de nye i Norge som bor her er enda mer seriøse når det kommer til korona enn befolkningen ellers. 4
Gjest theTitanic Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Jeg har bare blitt positivt overrasket. Jeg var helt alene i butikken. Når jeg tenker etter ser jeg mindre folk, særlig innvandrere. Det spørs om de nye i Norge som bor her er enda mer seriøse når det kommer til korona enn befolkningen ellers. Mulig det. Var i Oslo i dag og så flere innvandrere som gikk gatelangs med munnbind. Man trenger jo ikke munnbind på tur..
Pipaluk Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2021 theTitanic skrev (5 minutter siden): Mulig det. Var i Oslo i dag og så flere innvandrere som gikk gatelangs med munnbind. Man trenger jo ikke munnbind på tur.. Det jeg tenker mest på når det gjelder innvandrerbutikkene, er antall innvandrere og trange butikker. Nå er det mutert virus og det smitter mye fortere. Risikerer vi å bli smittet til tross for munnbind hvis det er mange der? 1
2ro Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Det jeg tenker mest på når det gjelder innvandrerbutikkene, er antall innvandrere og trange butikker. Nå er det mutert virus og det smitter mye fortere. Risikerer vi å bli smittet til tross for munnbind hvis det er mange der? I forhold til antall kunder så er det antallet i forhold til plass i butikken som er viktig. Enkelte butikker kan du være 3 stk andre 100. Det spørs om man bør holde to meter. Munnbind hjelper sikkert men avstanden er viktigst. Unngå trengsel så går det sikkert like greit som i andre butikker.
Rullerusk Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 2 hours ago, Pipaluk said: Det er trange butikker. Mange utlendinger ( vi vet at de er overrepresentert blant smittede). Er det andre som helst unngår det nå i disse tider? Eller er jeg bare blitt veldig pysete? Eller plutselig rasist? Helt siden i vår har jeg unngått de. Har mange i omraådet, og de er gjerne også søndagsåpne, så de fylles opp til randen. Har gått forbi og tenkt at det som skjer der er galskap. Smittefest. Ikke sprit, ikke avstand, folk holder på helt som før. 2
Hatsumomo Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Pipaluk skrev (3 timer siden): Det er trange butikker. Mange utlendinger ( vi vet at de er overrepresentert blant smittede). Er det andre som helst unngår det nå i disse tider? Eller er jeg bare blitt veldig pysete? Eller plutselig rasist? Har ikke frekventert disse butikkene fra før av pga mistanke om slett hygiene ift matvarer så kommer ikke til å gjøre det nå heller. Det har dog ingenting å gjøre med om innvandrer er gode på smittevern ift Corona eller ei. 3
Rogadame Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Vi har en stor innvandrer butikk her i min by , de står å passer på at ikke for mange kommer inn om gangen. Alle brukte munnbind og det var fifty-fifty etnisk norske og " utenlandske" sist jeg var der .( januar) Skulle ha mango- pure og diverse nøtter . 2
zabalaba Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 For en gjeng dere er, altså. Nesten litt morsomt å lese på. Tankene jeg får om hvor kjedelige middager det i lengden må være er riktignok en helt annen diskusjon jeg ikke skal ta her Men hallo, folkens. Det er da ikke verre enn Kiwi på hjørnet en fredags ettermiddag når alle skal ha Santa Maria og P-Max på vei hjem fra jobb? Kiwien her jeg bor er i alle fall knøttliten. Det er ikke sånn at alt innvandrere tar på er skittent. Det høres jo fader meg nesten sånn ut når jeg leser svarene her, og det gjør meg litt trist 6
Anbefalte innlegg