AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Kan det være noen uheldige langtidsvirkninger av stort kaloriunderskudd under vektnedgang? Har pr nå en bmi på 36, ned fra 38,5 de siste 6 ukene. De første ukene lå jeg på rundt 1000kcal/dag, men nå de siste ukene har jeg prøvd å senke det ytterligere, og har da inntatt 400-500/dag i ukedagene, i løpet av 8 timers ‘spisevindu’ (så det kombineres med periodisk faste), og 1000 på helg. Regner med at jeg må være obs ifht vitaminer og mineraler, men hva annet må jeg ev være obs på? Takk Anonymkode: 31708...315
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Men hvorfor så langt ned ? Du mishandler jo kroppen din og kommer til å gå på en smell. Spis ca 1500 kcal og få inn fysisk aktivitet så kommer kiloene til å renne av deg. Anonymkode: 5d331...e79
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Er ikke farlig å ligge på stort kaloriunderskudd nei. Kroppen tærer jo på fettet vet du vel. Eneste som er viktig er å få i seg vitaminer og mineraler. Å faste er sunt også for å gå ned i vekt. Anonymkode: f96fd...e9c
Gjest Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. * Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187). * Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.
Fremhevede innlegg