Gå til innhold

mensen etter P-sprøyte...


Labella

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gått på p-sprøyte som kan svare meg på dette? Hvor lang tid tok det før du fikk tilbake mensen etter å ha sluttet på sprøyten? Jeg vet at det kan ta opptil 1,5 år, men det er vel ikke helt vanlig? Nå er det 1 år og 3 mnd siden jeg satt siste sprøyte og jeg har ikke sett snurten av en bloddråpe siden før jeg fikk satt den første sprøyta for 2,5 år siden... begynner å bli litt bekymret :roll: Hva slags erfaringer har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har egentlig ikke noe svar å gi deg, men lurer på det samme som deg. Jeg har gått på p-sprøyte i 1,5 år nå, og har ikke hatt mensen siden jeg begynte. Tok siste sprøyte i august og lurer på om jeg skal la den bli den aller siste. Vil jo gjerne ha et barn til om en stund.

Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke noen problemer med mensen etter å ha brukt p-sprøyte, men brukte p-piller i en periode etter sprøyteslutt, etter anbefaling fra legen min. Hun hadde sett at det tok tid å komme i normalt gjenge igjen, og anbefalte meg en periode med Yasmin. Nå er det snart et år siden siste sprøyte, og jeg har hatt mensen som vanlig både med piller og uten etter at jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte p-sprøyta i 3 år. Valgte å få et barn til, og etter 3mnd ble jeg gravid uten å ha mensen.

Faktisk gikk det flere år før mensen var skikkelig i gang igjen, og som også er normalt.

Men det var ingen problemer med å bli gravid.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk igjen min etter ca 6 mnd jeg.. Men jeg tok bare sprøyta i ca et år da, vet ikke om det har noe å si jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Urk! Trodde jeg skulle slippe mensen, men nå har jeg begynt å blø, ca en måned etter at jeg tok den første sprøyta. Det er en slags "minipille-sprøyte", som jeg kan bruke under amming. Pleier vanligvis ikke å få igjen mensen før nesten ett år etter fødsel, så jeg er skuffa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde i et halvt år før jeg mistet mensen jeg.. Skikkelig surt og irriterende.. Men det er visst normalt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...