AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Vi fikk oss valp for 4 måneder siden, og dessverre kan det virke som et av barna våre er allergisk mot valpen. Barnet sliter en del med pollen og matvare allergi, men har aldri reagert på hund. Vi har tatt hund før (når barnet var mindre) uten problemer, de siste årene har vi ofte passet på andres hunder opp til flere uker i strekk uten problem. Men nå opplever vi overraskende nok at barnet reagerer med kløende øyne og tett nese, og det virker som det skyldes valpen. Tydeligvis er det mer individuelle forskjeller på hundene enn vi trodde. Så nå må vi desperat prøve å løse dette, og vil gjerne teste alle andre muligheter enn å gi fra oss valpen. Selvfølgelig må barnets helse komme først, men en omplassering må være siste løsning. Det vil være ekstremt tøft for både oss, barna og valpen. Vi har satt i gang noen skikkelige hygiene/vaske rutiner i hus, klær tepper etc, holder hunden borte fra barnets rom og sofaen, økt håndvask for barnet, og barnet får allergimedisin. Er det noen som har andre tips? Finnes det noen shampoo eller kosttilskudd man kan benytte for hunden, som vil redusere allergener? Andre tips? Anonymkode: 20cd8...573
Troyamin Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Forsøk Petal Cleanse. Men som du sikkert vet, så er det små sjanser for at barna blir bedre av allergien med det første, dersom de allerede reagerer på valpen. Beste er er å få tatt allergi test sånn at du får bekreftet/utelukket allergi. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Jeg vet ikke hvor effektivt det er, men jeg vet om flere som har byttet fra tørrfôr til Vom og Hundemat/Norwegian Polar og mener at de reagerer mindre på hunden så lenge den spiser kjøtt og ikke tørre kuler. Anonymkode: 74d06...a46 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Ofte reagerer enn mer på valper enn voksne. God vask og tørk, god gjennombørsting og hyppig støvsuging med støvsuger med godt filter. Anonymkode: fba46...85b 1
Arx Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Det finnes noen produkter til hund mot allergi, men jeg vet ikke hvor godt de funker. Petalclense har jeg prøvd med 0 effekt, men har hørt gode erfaringer med denne sjampooen. Jeg har ikke prøvd selv da jeg endte med å kjøpe allergivennlig rase. http://www.prodenallergenius.com/
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Tusen takk for tips! Vi skal sjekke ut shampoen, Petal clense og Vom og hundemat!! Anonymkode: 20cd8...573
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Finnes det ikke en slags vaksine mot dette?🤔 Anonymkode: 33d87...07c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Finnes det ikke en slags vaksine mot dette?🤔 Anonymkode: 33d87...07c Nei, dessverre. En kan vaksineres mot ulike allergier men husdyr og støv finnes ikke Anonymkode: fba46...85b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Jeg ble bare daarligere med aarene... er vokst opp med to smaa allergi “vennlige” hunder. Levd paa allergipiller hver dag men daarlig likevel.. Anonymkode: a4e2c...597 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå