Gå til innhold

Tysker vs polakk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har en kompis som er polsk, og mener det er derfor han aldri får seg dame. Det kan diskuteres. Uansett, jeg er selv halvt tysk, og har et tysk etternavn og sliter på damefronten. Er det pga mitt tyske etternavn at jeg får avslag etter avslag?

Jeg hadde ingen problemer med å få meg en god jobb, selv med tysk etternavn. Vet om flere øst-europæere som har slitt her, så er det litt mindre farlig å være tysk enn polakk?

Løsningen er jo eventuelt å endre etternavnet sitt...

Anonymkode: c1787...a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har matchet med mange øst-europeere på tinder. Felles for de fleste er at de er takknemlige for matchen. Og at de setter pris på at jeg ikke sletter dem når de sier hvor de er fra. Det er jo ganske trist da, egentlig. Det er nok ikke så lett for dem å få en date med, og bli kjæreste med, norske damer.

Det ble ikke noe mer med noen av dem, men det er av andre årsaker enn at de er fra øst-europa.

Anonymkode: 5842c...a8d

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi Norge er ett land der folk behandler folk fra andre land som stereotyper.

Litt merkelig etternavn, en liten vri på akksenten når du prater, litt mørkere i huden er alt som skal til før du blir plassert i annerledes kategorien.

Og er du i den kategorien å hjelpes da blir du påminnet på det hver dag.

Anonymkode: da420...20c

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei. Har en kompis som er polsk, og mener det er derfor han aldri får seg dame. Det kan diskuteres. Uansett, jeg er selv halvt tysk, og har et tysk etternavn og sliter på damefronten. Er det pga mitt tyske etternavn at jeg får avslag etter avslag?

Jeg hadde ingen problemer med å få meg en god jobb, selv med tysk etternavn. Vet om flere øst-europæere som har slitt her, så er det litt mindre farlig å være tysk enn polakk?

Løsningen er jo eventuelt å endre etternavnet sitt...

En polakk er fremmed. En tysker er mer som et søskenbarn eller tremenning.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vi er mange som liker feks en polakk, fordi han er en polakk. Har flere ganger blitt skuffet når jeg oppdaget at noen var norsk. Eksotisk er ofte spennende. Det verste som skjedde meg var at jeg fikk en bredere kulturforståelse og at jeg lærte polsk. Selvom vi var en dårlig match. 

Anonymkode: 432fd...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje det går mer på om dere kan norsk. Skriver noen på engelsk på tinder ol. sveiper jeg venstre uten å se noe mer. Ja jeg krever faktisk norskkunnskaper av de jeg dater. Uavhengig av etnisitet, om de er amerikanske eller tyske.

Anonymkode: 2eb38...5f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er gjerne skeptiske til østeuropeere pga gammeldagse holdninger til kvinner, ingen tenker slik om en tysker. 

Anonymkode: e4bf1...b31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del går det på flere ting. En er utseende. Tyskere er ofte mer nordisk i utseendet enn polakker, og det er det utseendet jeg foretrekker. En annen ting er at det er betydelige kulturforskjeller. Jeg har jobbet med polakker, og med mindre de er født og oppvokst i Norge så har de en helt annen holdning til hieraki, hvem som er sjefen, at man gjør som man får beskjed for heller enn å tenke selv og ta ansvar slik vi er opplært til i Norge. Dette er ting som fort gjør forhold vanskelig. I tillegg så er polakker i Norge som regel fagarbeidere. Selv har jeg høy utdannelse og stilling, så det også bidrar til dårlig match. Joda, det finnes alltid noen unntak, men dette er erfaringer jeg selv har gjort. Det er noen små forskjeller i forhold til Tyskere også, men de er mindre enn til polakker.

Anonymkode: b7ab4...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For min del går det på flere ting. En er utseende. Tyskere er ofte mer nordisk i utseendet enn polakker, og det er det utseendet jeg foretrekker. En annen ting er at det er betydelige kulturforskjeller. Jeg har jobbet med polakker, og med mindre de er født og oppvokst i Norge så har de en helt annen holdning til hieraki, hvem som er sjefen, at man gjør som man får beskjed for heller enn å tenke selv og ta ansvar slik vi er opplært til i Norge. Dette er ting som fort gjør forhold vanskelig. I tillegg så er polakker i Norge som regel fagarbeidere. Selv har jeg høy utdannelse og stilling, så det også bidrar til dårlig match. Joda, det finnes alltid noen unntak, men dette er erfaringer jeg selv har gjort. Det er noen små forskjeller i forhold til Tyskere også, men de er mindre enn til polakker.

PS: jeg har 2 kollegaer med Tysk-klingende etternavn. Begge de har dame. men de er helnorske ellers. Ingen som kan se eller høre annet enn at de er norske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med tyskere er at de har voldsomme issues for hele den ww2-greien og at de ofte oppfører seg som en slags overgriper. Ser på seg selv som veldig store, liksom, under det liksom-vennlige ytre. Har møtt en veldig søt og snill tysk dame, resten drev med konstante øvelser i "hvordan rettferdiggjøre dumme handlinger som noe høyst akseptabelt" og drar uskyldige mennesker inn i øvelsene deres.

Erfaringen min er at det er lite tull med polakker, blant annet. Ikke så mye dumt fjas fra dem og ganske realistiske. Virker som at de har en arbeidsmoral fra en annen verden, hvor de er mer interessert i hva som fungerer på ekte, fremfor hva som skal fungere i teorien.

Anonymkode: d283d...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

... Uansett, jeg er selv halvt tysk, og har et tysk etternavn og sliter på damefronten. Er det pga mitt tyske etternavn at jeg får avslag etter avslag?

...........

Det er sikkert flere som heter Olsen eller Hansen som sliter mer enn deg med å få seg dame.  Es macht kein Sinn.

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet

Min erfaring er at jenter/kvinner i alder på 18-25 har ikke noe imot sør-europeere så lenge de er kjekke. Datingapper beviser det. 

Har en konto hvor jeg har lagt utmine bilder, hvor jeg får middelmådig antall matcher, og en konto med kjekkas. De har ingenting imot at "jeg" kommer fra et Øst-Europeisk land ☺️

AnonymBruker
Skrevet

De polakkene jeg kjenner til er veldig hyggelige, kjekke og moderne. Men det er kanskje derfor de har flyttet hit, dritt lei homofobi og abortmotstand. Disser er i tidlig 20-årene vel og merke. Men jeg kan lett date en av dem om de synes gamle kjerringer på 30 er hot.

Anonymkode: 5d708...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er nok at en del med tyskklingende navn har lang slektshistorie i Norge (særlig her på Vestlandet), mens polakker kom til Norge først på seint 60-tall. 

Anonymkode: e84e1...cc7

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...