Gå til innhold

Scriptors jakt på kjærligheten


Scriptor

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å skrive en slags dagbok om dating-opplevelser og ting under den paraplyen, da jeg tror det kan være gøy for meg selv å lese tilbake på når jeg faktisk har funnet noen, so here we go. Håper det også kan virke som en slags motivasjon for meg selv underveis, men det får man se etterhvert.

Hvis noen andre ender opp med å lese dette tenkte jeg å komme med litt generell info, så man kan se for seg livssituasjonen i en viss grad i alle fall:

  • Mann
  • Nærmer meg slutten av 20-årene
  • Bosatt på østlandet
  • Mastergrad, jobbet i noen år.


Under corona-situasjonen som foregår nå kommer jeg nok stort sett til å bruke Tinder for å møte folk, men håper jeg kan utvide dette etterhvert som samfunnet åpner igjen. 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Januar - Mars 2021
Jeg startet året uten noen særlige ambisjoner om å steppe up dating-gamet, da det har vært ganske strenge restriksjoner der jeg bor, og litt lite man kan gjøre. Karantene på nyåret gjorde at man brukte mer tid på dating-apper, og plutselig var det linet opp en tur-date. 

Tur-daten gikk helt greit, men ikke noe særlig mer. Kanskje hadde jeg blitt rusten sosialt, kanskje var jeg litt nervøs fordi jeg synes hun var veldig pen, kanskje var kjemien dårlig, kanskje funker tur-dates dårlig for min del, eller kanskje hun ikke var så interessert. Det er vanskelig for meg å peke på en eksakt grunn, men jeg synes flyten i samtalen gikk dårligere enn andre dates jeg har vært på tidligere. Ikke krisedårlig, men kanskje terningkast 4. Foreslo å møtes igjen, men hun skrev at hun ikke synes kjemien var der, som var helt fair. 

Etter det ble det en del andre dates fremover. Hadde som innstilling at jeg skulle prøve å møte alle jeg matchet med. Dette endte opp med en litt travel periode, der date-opplegget stort sett ble tur. Når jeg igjen sammenligner det med dates jeg har vært på tidligere, så synes jeg tur-dates ikke funker så veldig bra. Synes det var en gjennomgående tendens at samtalen fløt dårligere enn den har gjort når jeg f. eks har tatt en øl et sted med en slags aktivitet. Da har ofte praten gått lett i opptil 5 timer, uten at jeg har måtte anstrenge eller forberede meg i det hele tatt. Nå er det tyngre etter bare 90 min. Dette førte til at jeg ikke inviterte på så mange 2. dater. 

Mot slutten av denne rekka med mange dates møtte jeg en som jeg følte jeg klikket litt bedre med. Gikk en tur med hun og, da jeg ikke har så mye annet valg, og synes det gikk hakket bedre enn tidligere. Svakt terningkast 5 på samtalen. Hadde egentlig avtalt å møtes igjen, men så ble det strengere tiltak der jeg bor, og man har måttet sette det litt på vent, da hun jobber i et omsorgsyrke. Kommer nok til å møte hun igjen når tiltakene letter litt igjen, så gleder meg til det. Om hun viser seg å være den store kjærligheten blir dette en kort dagbok, men kommer nok til å skrive her etter dates i fremtiden.

I mellomtiden kommer jeg nok ikke til å date noe særlig før man kan gjøre noe annet enn å gå tur. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsett å gå turer men kanskje prøv og korte de ned litt, det er en bra måte forbedre noe du sliter litt med "holde samtalen interessant og i gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyne_lyver_aldri skrev (8 timer siden):

fortsett å gå turer men kanskje prøv og korte de ned litt, det er en bra måte forbedre noe du sliter litt med "holde samtalen interessant og i gang".

Turene jeg har gått har stort sett vært 1-2 timer. Noe kortere enn det synes jeg ikke er hensiktsmessig. Jeg synes også det er en kjedelig type date, så jeg kommer til å roe ned litt frem til man kan gjøre noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en nye første date i morgen! 

Tur er det som står på agendaen nok en gang. Jeg foreslo å ta med en flaske vin og dele den, men hun drikker ikke, så det ble det ikke noe av. Mistenker at hun er ganske religiøs, så det kan jo blir spennende. 

Alt i alt har jeg ikke så voldsom tro på daten, men det er jo interessant å møte folk som er litt forskjellige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på date, og det må nok være den verste daten jeg har vært på noen gang. Nå har jeg ikke datet så veldig mye, men dette var ganske mange hakk verre enn noe jeg har vært på tidligere. Nå var hun ikke frekk eller lite hyggelig på noen måte, men jeg tror nok jeg hadde fått mer ut av å prate med en statue. Etter 2 minutter vurderte jeg å avbryte, da jeg skjønte hvordan det kom til å forløpe seg, men jeg lot være. 

Jeg er klar over at det finnes mye verre dater enn en helt elendig samtalepartner, men herre, jeg trodde det fantes grenser. Korte intetsigende svar det var umulig å bygge videre på, ingenting interessant å si om seg selv uansett hva man spurte om. Det føltes ut som jeg holdt et intervju med en person som hadde blitt tvunget til å søke en jobb. Jeg tror jeg gikk ut av tellingen på antall "vet ikke" jeg fikk som svar på helt superbasic spørsmål. At hun hadde gjort seg selv noen tjenester på tinderbildene sine bleknet helt i forhold til hvor kjedelig dette var. 

Terningkast 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da blir det ny date for første gang på en god stund i morgen. Kan fortsatt ikke gjøre så mye annet enn tur, men nå har det heldigvis blitt varmt nok til at man kan sitte ute. 

Planen er å gå litt før vi setter oss ned og deler en flaske vin og spiser ost og kjeks. 

Hadde ganske gode samtaler på Tinder for en stund tilbake, men har tatt tid å sette opp daten, så den gode samtalen er ikke helt friskt i minnet. Har relativt høye forventninger, så gleder meg! Blir en oppdatering på hvordan det gikk i løpet av helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vært en stund siden jeg har skrevet her, så det blir en slags oppsummering.

Daten jeg nevnte i innlegget fra 30. april gikk helt ok. Vi snakket og spiste kjeks og drakk vin. Var hyggelig, men var egentlig en person jeg ikke følte meg så veldig tiltrukket av, så det ble med den ene daten.

Neste date var en gang på sommeren der jeg møtte en bioingeniør fra vestlandet. Det fulgte litt sporet fra en date som var hyggelig, men ikke noe å skrive hjem om. Hun var ganske attraktiv, men jeg følte ikke kjemien var helt på plass, så det ble igjen med den ene daten.

Endret av Scriptor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Var på en ny date på høsten, som det faktisk ble litt mer av. På første date satt vi og snakket i 6 timer, og vi klaffet egentlig veldig bra. Da klokka var 2 og vi skilte lag var vi enige om å møtes igjen. Mulig jeg burde tatt initiativ på noe mer her, men hun ville finne et sted og spise, og jeg hadde ikke noe mat hjemme :((

Etter dette ble det en 2. date der vi først dro på quiz (vi kom ikke sist, wohoo 🥳), før vi basically satt og pratet resten av kvelden. Litt tråere prat i starten på denne daten, men det gikk seg bra til etterhvert. Da vi skiltes insjet jeg på et kyss, så vi ble stående og gjøre det litt. Alt i alt en hyggelig date.

3. date ble preget litt av at man hadde litt dårlig tid. Det hadde gått en stund siden date nr. 2 pga travle uker for begge to. Vi møttes og spiste mat før vi basically turet hjem. Følte samtalen var litt mer anstrengt enn tidligere, og føler kanskje jeg kom litt for mye inn i et slags vennespor, der man flørter og tuller litt for lite? Dette er nok en tendens med andre også, og noe jeg helt klart burde bli bedre på. Daten endte med at vi kysset litt igjen. Kanskje kunne det blitt noe mer om man ikke hadde dårlig tid. Hvem vet?

Etter 3. date spurte jeg om vi skulle møtes igjen, men fikk svar om at det var litt travelt om dagen, og at man ikke hadde tid til dating i tillegg til jobb. Jeg tenker jo at om man er interessert nok så har man tid nok, men jeg hadde hele veien vært litt usikker på hvor interessert jeg var selv, så det gikk egentlig helt fint. 

Alt i alt vil jeg si det var en bra opplevelse, der jeg turte å gjøre ting jeg har vært feig på tidligere. Vi hadde nok ikke giftet oss uansett, så det var nok greit at det endte der det endte, selv om jeg gjerne skulle sett at det hadde gått litt lenger for egen erfarings del. 

Endret av Scriptor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...