AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Del Skrevet 17. mars 2021 Jeg er voksen kvinne på 40 år. Og i fjor sommer fikk jeg meg briller siden jeg er nærsynt og har skjeve hornhinner. Jeg bruker brillene hele tiden ellers ser jeg ikke skikkelig. Men lurer på hvordan det blir mtp bildet på førerkortet mitt. Må jeg ta nytt bilde med brillene på og må det stå i førerkortet at jeg bruker briller? Jeg såg jo godt da jeg fikk førerkortet i 20 årene, men ikke nå. Anonymkode: a74d4...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wedding Skrevet 17. mars 2021 #2 Del Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er voksen kvinne på 40 år. Og i fjor sommer fikk jeg meg briller siden jeg er nærsynt og har skjeve hornhinner. Jeg bruker brillene hele tiden ellers ser jeg ikke skikkelig. Men lurer på hvordan det blir mtp bildet på førerkortet mitt. Må jeg ta nytt bilde med brillene på og må det stå i førerkortet at jeg bruker briller? Jeg såg jo godt da jeg fikk førerkortet i 20 årene, men ikke nå. Anonymkode: a74d4...e74 Jeg fikk beskjed om å ta av brillene siste gang jeg byttet førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 20. mars 2021 #3 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg er langsynt med skjeve hornhinner men har ingen merknad på mitt førerkort angående briller, hadde oppkjøring i fjor. Angående bildet på førerkortet så får du ikke ha briller på deg på bildet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wizardunicorn Skrevet 23. mars 2021 #4 Del Skrevet 23. mars 2021 Så lenge du har 50% fungerende syn trenger du ikke merknad på førerkortet. Bruk selvsagt briller/linser når du kjører bil om du ikke føler det er forsvarlig å kjøre bil uten. Selv føler jeg at det er galskap at jeg lovlig kan kjøre bil uten briller/linser med mitt 60% fungerende syn, men sånn er visst lovverket. Bruk sunn fornuft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg har "brille-kode", men fikk ikke lov til å ha på briller på bildet. Anonymkode: a15ac...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 wizardunicorn skrev (På 23.3.2021 den 18.30): Så lenge du har 50% fungerende syn trenger du ikke merknad på førerkortet. Bruk selvsagt briller/linser når du kjører bil om du ikke føler det er forsvarlig å kjøre bil uten. Selv føler jeg at det er galskap at jeg lovlig kan kjøre bil uten briller/linser med mitt 60% fungerende syn, men sånn er visst lovverket. Bruk sunn fornuft! Hva vil 60% fungerende si? Anonymkode: 74419...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva vil 60% fungerende si? Anonymkode: 74419...033 At man har minimum 50% syn med briller og/eller kontaktlinser. Anonymkode: a15ac...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): At man har minimum 50% syn med briller og/eller kontaktlinser. Anonymkode: a15ac...2dd 50% er jo veldig dårlig syn Anonymkode: 74419...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 50% er jo veldig dårlig syn Anonymkode: 74419...033 Det er fortsatt godt nok syn til å ha lappen. Anonymkode: a15ac...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #10 Del Skrevet 27. mars 2021 Hva er egentlig kravet/grensa eller hva man skal kalle det for å få koden på førerkortet? Jeg måtte levere synsattest for å ta lappen, men jeg har ikke koden Anonymkode: 949c9...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå