MattDa Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Høye skrøt jo over at Norge var best i verden å teste de innreisende. Javel, for det ser ikke ut som vi tester. Alt er basert på tillit. Og man trenger ikke være særlig smart for å forstå at flere arbeidsinnvandrere ikke bryr seg om oppfordring til testing. På Gardermoen lettet jeg på maska, og vips så var jeg i Norge – ingen spurte etter koronatesten 4
Gjest Atheena Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 over 20 000 tusen passerer grensene i uken. Så det vil nok fortsette å komme importsmitte.
Milky Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 «Grensen er både kontrollert og stengt» yeah right. Er bare å se på gardemoens hjemmesider hvor mange fly som går både ut/inn, til/fra alle steder i verden. Og folk smetter rett forbi uten å bli sjekka 5
NorthernLight Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 MattDa skrev (17 minutter siden): Høye skrøt jo over at Norge var best i verden å teste de innreisende. Javel, for det ser ikke ut som vi tester. Alt er basert på tillit. Og man trenger ikke være særlig smart for å forstå at flere arbeidsinnvandrere ikke bryr seg om oppfordring til testing. På Gardermoen lettet jeg på maska, og vips så var jeg i Norge – ingen spurte etter koronatesten Vi hadde ikke vært i den situasjonen vi er i nå om regjeringen hadde tatt importsmitte på alvor det siste året. 6
Bie-damen Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Herre.. Høyreregjeringen har verken evne eller vilje til å beskytte det norske folk. Pengepampene derimot.. 5
Pterinochilus Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 NorthernLight skrev (17 minutter siden): Vi hadde ikke vært i den situasjonen vi er i nå om regjeringen hadde tatt importsmitte på alvor det siste året. Reglene for innreise har i stor grad blitt bestemt av lobbyister fra NHO og Norsk Industri det siste året. Slik er det med den regjeringen vi har. 4
Justlooking Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 MattDa skrev (1 time siden): Høye skrøt jo over at Norge var best i verden å teste de innreisende. Javel, for det ser ikke ut som vi tester. Alt er basert på tillit. Og man trenger ikke være særlig smart for å forstå at flere arbeidsinnvandrere ikke bryr seg om oppfordring til testing. På Gardermoen lettet jeg på maska, og vips så var jeg i Norge – ingen spurte etter koronatesten Leste denne ja, og ble forundret over at det fortsatt bare er å gå rett igjennom. 3
Joni123 Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Jeg seriøst klikker av det. Vi er snart sperret helt inne her pga folk bare drysser inn fra Gardemoen. Se på Australia, de har ikke smitte i hele tatt pga grensene er nærmest helt stengt. Har mistet all respekt for FHI pga det her. Og det hjelper ikke å skylde på økonomi, for det vi virkelig taper på er å holde alt nedstengt over så lang tid. 5
Apollonia Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Sånn har det vært hele veien. Har flere venner som har reist over grensa det siste året, og ingen sjekker hverken for test eller hvorvidt de kom fra røde eller gule land, da det var greia. Virker som strategien er å si på nyhetene at grensene er stengt, og håpe at ingen sjekker. 2
- Brian Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 (endret) 47 minutter siden, Joni123 said: Jeg seriøst klikker av det. Vi er snart sperret helt inne her pga folk bare drysser inn fra Gardemoen. Se på Australia, de har ikke smitte i hele tatt pga grensene er nærmest helt stengt. Har mistet all respekt for FHI pga det her. Og det hjelper ikke å skylde på økonomi, for det vi virkelig taper på er å holde alt nedstengt over så lang tid. Godt å høre at det ikke bare er jeg som er forbannet på regjeringens strategi med åpne grenser som hovedmål. Problemet er at vi som er kritiske til dette, ikke har noen annen makt enn å sitte her og klage på et forum; det finnes ingen reell opposisjon mot politikken som føres nå. Hadde for eksempel en halv million nordmenn blitt forbannet og bestemt seg for at de ikke vil ta koronavaksinen som ren sivil ulydighet mot galskapen med åpne grenser og importsmitte samtidig som vi andre skal være lydige som en flokk brekende sauer, hadde man kanskje reagert. Er det noen andre som kunne tenke seg å bli med på en slik aksjon ...? For min del nekter jeg å ta vaksinen som protest mot nettopp dette vanviddet; koronastrategien man har i Australia og New Zealand med stålkontroll ved grensene er noe man bør lære av, ikke avfeie dette som "urealistisk" - slik man holder på nå i Norge og trekker dette ut i tid, kommer det til å gå til h******. Steng grensene, for svarte. Endret 18. mars 2021 av - Brian 3
Anonymus1986 Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 15 hours ago, NorthernLight said: Vi hadde ikke vært i den situasjonen vi er i nå om regjeringen hadde tatt importsmitte på alvor det siste året. Det er en vits, man hadde lavt smittetrykk og så kom det masse importsmitte når de åpnet grensene etter sommeren.. Merkelig at det skal være så slakt og frivillig, andre land klarer jo å mobilisere ressursser og mannskap til å ha rimelig strenge kontroller.. 2
GrønnNellik68 Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 NorthernLight skrev (15 timer siden): Vi hadde ikke vært i den situasjonen vi er i nå om regjeringen hadde tatt importsmitte på alvor det siste året. Det har de ikke gjort og det får vi ikke gjort noe med. 2
GrønnNellik68 Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Joni123 skrev (1 time siden): Jeg seriøst klikker av det. Vi er snart sperret helt inne her pga folk bare drysser inn fra Gardemoen. Se på Australia, de har ikke smitte i hele tatt pga grensene er nærmest helt stengt. Har mistet all respekt for FHI pga det her. Og det hjelper ikke å skylde på økonomi, for det vi virkelig taper på er å holde alt nedstengt over så lang tid. Vi nederst som er taper'ne her. Høyre vil bestandig være et parti for de rike og kun de rike...hva annet kan du forvente? Alt skal privatiserers, slås sammen, legges ned fordi det ikke er lønnsomt nok. Om landet blir folketomt spiller ingen rolle for dem så lenge de rike har så de klarer seg. 1
pinnelinn Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Men vi her jo avhengig av utenlandske cruise-arbeidere, skips-sveisere og jordbærplukkere. Norge kollapser uten disse...visstnok. For å sikre fli flyt av disse livsviktige arbeidsplassen må vi holde grensene åpne. Til gjengjeld kan resten av samfunnet stenges helt ned. Det tåler vi. Bare tenk på alle skipene vi får, alle cruisene vi kan reise på og alle de deilige jordbærene vi kan spise. 1
GrønnNellik68 Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 (endret) - Brian skrev (1 time siden): Godt å høre at det ikke bare er jeg som er forbannet på regjeringens strategi med åpne grenser som hovedmål. Problemet er at vi som er kritiske til dette, ikke har noen annen makt enn å sitte her og klage på et forum; det finnes ingen reell opposisjon mot politikken som føres nå. Hadde for eksempel en halv million nordmenn blitt forbannet og bestemt seg for at de ikke vil ta koronavaksinen som ren sivil ulydighet mot galskapen med åpne grenser og importsmitte samtidig som vi andre skal være lydige som en flokk brekende sauer, hadde man kanskje reagert. Er det noen andre som kunne tenke seg å bli med på en slik aksjon ...? For min del nekter jeg å ta vaksinen som protest mot nettopp dette vanviddet; koronastrategien man har i Australia og New Zealand med stålkontroll ved grensene er noe man bør lære av, ikke avfeie dette som "urealistisk" - slik man holder på nå i Norge og trekker dette ut i tid, kommer det til å gå til h******. Steng grensene, for svarte. Jo er en gruppe på facebook som jobber hardt med søsksmål mot regjeringa. Vi som er i mot full Lockdown. De jobber for menneskerettighetene vi er er i ferd med å miste i dette landet. Der jobbes det hardt. De trenger bare flere medlemmer og folk som støtter opp om dem. Endret 18. mars 2021 av Bente1234 2
Bie-damen Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 pinnelinn skrev (48 minutter siden): Men vi her jo avhengig av utenlandske cruise-arbeidere, skips-sveisere og jordbærplukkere. Norge kollapser uten disse...visstnok. For å sikre fli flyt av disse livsviktige arbeidsplassen må vi holde grensene åpne. Til gjengjeld kan resten av samfunnet stenges helt ned. Det tåler vi. Bare tenk på alle skipene vi får, alle cruisene vi kan reise på og alle de deilige jordbærene vi kan spise. Ja, spesielt cruiseskipene, så herlig med all den massive forurensningen.. Men Erna er så god venn med gutta som eier skipene, vettu...
Anbefalte innlegg