AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Hunden min stivner når den ser andre hunder eller stiller seg opp "stolt" og stivner. Slik er han med en gang han ser en hund, og når de er litt nærmere så vil han bykse og bjeffe mot hannhunder. Tipper bare ser han på og stivner (trekker, men bykser ikke). Dette skjer selv om kjempe god avstand. Forsøkt alt. Også fått kommentarer på at jeg ikke må stramme båndet. Men om jeg møter noen smalere steder så må jeg jo for at ikkemin skal bykse og få tak i den andre. Vi går i parker og trener, men på vei til er det smal sti eller vei. Anonymkode: ac704...3ac
Tabris Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Hvis du får stor nok avstand, er han mottakelig for godbiter?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Tabris skrev (9 minutter siden): Hvis du får stor nok avstand, er han mottakelig for godbiter? Da må det være veldig god avstand, men likevel vanskelig å få kontakt. Men han kan snu seg raskt og nappe til godbit eller jeg kan mate han. Det går ikke nærmere. Bør man stoppe når noen er nær og gå forbi? Holde igjen bandet? Eller gå raskt forbi og bare dra hunden med? Anonymkode: ac704...3ac
Tabris Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Da må det være veldig god avstand, men likevel vanskelig å få kontakt. Men han kan snu seg raskt og nappe til godbit eller jeg kan mate han. Det går ikke nærmere. Bør man stoppe når noen er nær og gå forbi? Holde igjen bandet? Eller gå raskt forbi og bare dra hunden med? Anonymkode: ac704...3ac Hvis du ikke har noe bedre alternativ, så er det best å bare korte inn båndet og gå veldig kjapt forbi. Men det vil ikke løse problemet i seg selv, bare unngå (antagelig) at det blir verre. Det ideelle er å få så stor avstand at han klarer å slappe av nok til å trene kontakt med deg. Slik at du kan si "bra!" og gi godbit når han ser på deg og "bra!" og godbit i det han snur hodet for å se på den passerende hunden. Du kan lese mer om fremgangsmåten her: https://www.siddishundeskole.com/wp-content/uploads/2018/04/Kindereggøvelsen.pdf Men det kan være lurt å ta kontakt med en moderne og oppdatert atferdsspesialist som kan se på dere og hjelpe dere direkte. Det er vanskelig å jobbe med dette basert på råd over nett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå