Gå til innhold

Tror dere Ingrid Alexandra blir dronning?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Når den tid kommer? Eller tror dere monarkiet blir avskaffet? Blir hun allerede nå lært opp til å bli dronning?

Anonymkode: bcb51...f3e

Hun blir selvsagt opplært til dronning-rollen allerede nå, det har hun jo blitt siden hun var liten jente. Ja, hun kommer til å bli dronning en vakker dag :) Det tror jeg at hun blir :) 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner liksom ikke hvordan de kan leve som vanlige mennesker når de har så mye sikkerhet rundt seg. I.A går på vdg skole, hun må jo bli behandlet en del annerledes enn andre i klassen. Og  syns det er fascinerende at en ung jente har «tjenere» og privatlærere og all verdens penger, tenk for et privilegier liv. Ingen bekymringer. 

For dem er det helt naturlig å leve sånn. Sikkerheten er en del av deres hverdag. Da er det sikkert ikke så merkbart for dem, de er kort og enkelt vant til å ha det sånn

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner liksom ikke hvordan de kan leve som vanlige mennesker når de har så mye sikkerhet rundt seg. I.A går på vdg skole, hun må jo bli behandlet en del annerledes enn andre i klassen. Og  syns det er fascinerende at en ung jente har «tjenere» og privatlærere og all verdens penger, tenk for et privilegier liv. Ingen bekymringer. 

Moren min har vært læreren hennes. Og barna av kongefamilien blir behandlet på lik linje som all andre. Dette er også et ønske fra foreldrene. Og slik har det vært i generasjoner. 

Ei venninne av meg sloss med både Martha og broren da de var små. Og ingen brydde seg nevneverdig om det, for de måtte lære på lik linje som med andre barn. 

På skolesammenkomster der familie er bedt står hele kongefamilien oppstilt i kaffe og kakekø. Og ingen får det privilegiet at de kan snike I køen. 

Kongefamilien ønsker at alle barna skal ha et så normalt liv som mulig. 

Anonymkode: 43905...2e3

• Liker 20
Skrevet

Jeg tviler på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Moren min har vært læreren hennes. Og barna av kongefamilien blir behandlet på lik linje som all andre. Dette er også et ønske fra foreldrene. Og slik har det vært i generasjoner. 

Ei venninne av meg sloss med både Martha og broren da de var små. Og ingen brydde seg nevneverdig om det, for de måtte lære på lik linje som med andre barn. 

På skolesammenkomster der familie er bedt står hele kongefamilien oppstilt i kaffe og kakekø. Og ingen får det privilegiet at de kan snike I køen. 

Kongefamilien ønsker at alle barna skal ha et så normalt liv som mulig. 

Anonymkode: 43905...2e3

Så bra! 😀

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maxwell skrev (25 minutter siden):

Det er egentlig helt meningsløst med monarkiet i dag. 

Ja, men det er og alternativet.

Anonymkode: ac555...1af

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når den tid kommer? Eller tror dere monarkiet blir avskaffet? Blir hun allerede nå lært opp til å bli dronning?

Hun blir dronning, monarkiet blir ikke avskaffet. 

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om de drikker Pepsi Max og spiser Peppes pizza Take away som oss vanlige dødelige.😅

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

At man ikke har økonomiske bekymringer betyr ikke at livet er uten bekymringer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det håper og tror jeg. Dere som er imot demokratiet, en president koster også landet penger. Ja, jeg vet, rollen er ikke arvet, men jeg foretrekker at landets representanter kan oppføre seg, og har blitt opplært i rollen. Tenk på alle de man kan risikere å få som landets overhode...

Anonymkode: 9a2da...242

Helt enig! Syns det er fint at kongefamilien representerer landet. Ja, så har de noen privilegier som vi ikke-kongelige har. Men det er verd det. Presidentvalg hvert 4. år syns jeg ikke er noe å trakte etter. Syns vår kongefamilie er verdige og dannet.  Digger dem. 

Anonymkode: ddfee...21b

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
SVK skrev (3 minutter siden):

Nei det var kanskje litt feil formulert av meg. De har jo et stort ansvar og er offentlige mennesker. Men tenk så deilig å ikke trenge å betale regninger.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lurer på om de drikker Pepsi Max og spiser Peppes pizza Take away som oss vanlige dødelige.😅

De spiser mennesker og drikker blod. Sjekk ut Nederland, Det britiske kongehuset etc. Og husk de er alle i familie med hverandre.

Skrevet

I will be King and you will Queen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig! Syns det er fint at kongefamilien representerer landet. Ja, så har de noen privilegier som vi ikke-kongelige har. Men det er verd det. Presidentvalg hvert 4. år syns jeg ikke er noe å trakte etter. Syns vår kongefamilie er verdige og dannet.  Digger dem. 

Anonymkode: ddfee...21b

Jeg og digger kongefamilien. Jeg har alltid likt de, og syns de er gode forbilder. Det er bedre å ha slike forbilder enn alle de andre influenserene osv som jeg ser vennene mine er veldig opptatt av.

• Liker 5
Skrevet (endret)

At Trump ble valgt tyder på at mange trenger kjediseri. Kongehuset gir oss litt av dette i Norge. Hvis kongehuset avskaffes vil det bare bli mer kjendiseri i politikken, at kjendiser stemmes inn mest pga underholdningsverdien. Jeg liker Petter Stordalen, Petter Pilgaard og Petter Northug på TV, men vil ikke ha de som statsministre.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer også på det, men håper jeg aldri får vite det. De kongelige skal jo helst være litt mystiske. Hva er vitsen med å ha "mannen i gata" som konge? Journalister gjør ikke folket en tjeneste når de hele tiden skal presse dem til å være folkelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Charlie Amberson skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer også på det, men håper jeg aldri får vite det. De kongelige skal jo helst være litt mystiske. Hva er vitsen med å ha "mannen i gata" som konge? Journalister gjør ikke folket en tjeneste når de hele tiden skal presse dem til å være folkelige.

Ja tror det er bra de fortsatt er mystiske. Alle andre kjendiser og influensere deler jo absolutt alt fra hva de har i kjøleskapet, hvor de kjøper klær osv. Jeg vil vite hvordan kjøleskapet på Skaugum ser ut. Så mange spørsmål jeg aldri kommer til å få vite😆

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, SVK said:

Det stemmer. Betyr bare at man har en bekymring mindre.

Anonymkode: c62df...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sjekk ut Leah Isadora’s profil på tiktok, så forsvinner litt av mystikken rundt dem😄

Anonymkode: 443d0...443

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja tror det er bra de fortsatt er mystiske. Alle andre kjendiser og influensere deler jo absolutt alt fra hva de har i kjøleskapet, hvor de kjøper klær osv. Jeg vil vite hvordan kjøleskapet på Skaugum ser ut. Så mange spørsmål jeg aldri kommer til å få vite😆

Husker kong Harald nekta å svare på hva yndlingsmaten hans er en gang - for da hadde han fått det uansett hvor han kom på besøk.

Anonymkode: ce5b0...571

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjekk ut Leah Isadora’s profil på tiktok, så forsvinner litt av mystikken rundt dem😄

Anonymkode: 443d0...443

Takk for tips😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...