Gå til innhold

Smittet du barnet ditt med corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere foreldre som har testet positivt, testet barna deres også positive? Eller slapp de unna? Prøver å forberede meg mentalt på en mulig nærkontaktkarantene😫

Endret av Uperfekt
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet
Cleo88 skrev (35 minutter siden):

Jeg er i nærkontakt-karantene nå, fra jobb. Har to barn som nå er i ventekarantene hos deres far. Hvis min test er positiv, er det stor sannsynlighet for at de også er smittet. Hva skal jeg si? Kunne vel nesten ikke unngås... Satser på negativt resultat! 

Frykter det er lite sannsynlig at man ikke smitter egne unger dersom man er positiv, men er alltids lov å håpe

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble syk (ikke korona, men visste ikke det før testen ble svart på). 

Jeg brukte munnbind hjemme, isolerte meg så godt som mulig fra familien. I tillegg til skjerpede rengjøring og hygiene. Ingen andre ble syke.

Man kan teoretisk unngå det, men klart det avhenger av alderen til barna,bolig osv.

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (14 minutter siden):

Jeg brukte munnbind hjemme, isolerte meg så godt som mulig fra familien. I tillegg til skjerpede rengjøring og hygiene. Ingen andre ble syke.

Man kan teoretisk unngå det, men klart det avhenger av alderen til barna,bolig osv.

Tror dessverre ikke dette er tilfellet her. Var først også bare en smitta, nå er begge smittet. Barnet avventer resultat, men kan ikke skjønne annet enn at det er positivt egentlig...

• Liker 1
Skrevet
Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Tror dessverre ikke dette er tilfellet her. Var først også bare en smitta, nå er begge smittet. Barnet avventer resultat, men kan ikke skjønne annet enn at det er positivt egentlig...

Uff da. God bedring og krysser fingrene for dere. ❤️

Skrevet
2ro skrev (17 minutter siden):

Til info er man mest smittsom rett før og idet symptomene bryter ut. Når man forstår man er syk er det dessverre ofte for sent.

• Liker 2
Skrevet
Nemigirl skrev (Akkurat nå):

Til info er man mest smittsom rett før og idet symptomene bryter ut. Når man forstår man er syk er det dessverre ofte for sent.

Ja, man skal nok ha en god porsjon flaks i tillegg. Jeg våknet med luftveisinfeksjon og satt i gang tiltak etter kunstens regler. Også har vi god plass og flere bad, så vi er i grunnen spredd rundt til vanlig også.

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (38 minutter siden):

Uff da. God bedring og krysser fingrene for dere. ❤️

Er heldigvis ikke jeg som er smitta, eller barnet mitt son muligens er det. Men jeg havner i nærkontaktkarantene om barnet skulle vise seg å ha det. Derfor prøver jeg å høre om andres erfaring rundt dette, så jeg eventuelt kan forberede meg mentalt på karantene😬

Skrevet

Her er både far og jeg smittet men ikke barnet vårt, så det er nok mulig. :) 

Hvis dette med smittsomhet stemmer så er jeg nok ikke så smittsom lenger da jeg er over verste symptomene, mens mannen min er nok smittsom siden han er influensasyk atm.

Skrevet (endret)
K@tt skrev (41 minutter siden):

Her er både far og jeg smittet men ikke barnet vårt, så det er nok mulig. :) 

Hvis dette med smittsomhet stemmer så er jeg nok ikke så smittsom lenger da jeg er over verste symptomene, mens mannen min er nok smittsom siden han er influensasyk atm.

Så godt å høre!! Da krysser jeg virkelig alt jeg. Masse god bedring til dere🥰

Endret av Uperfekt
Skrevet
Uperfekt skrev (17 timer siden):

Så godt å høre!! Da krysser jeg virkelig alt jeg. Masse god bedring til dere🥰

Tusen takk. 🥰

• Opprett ny...