AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Hei. hvilken diagnose kan man ha hvis man har psykose symptomer, og paranoide tanker bare noen dager i uka? sånn 2, maks 3 ganger i uka, ,men at det ikke varer noe lenge, maks 1 time? virker som psykose, men varer kort tid og er ikke hver dag. er ikke fare for meg selv eller andre, men folk blir redde og tror jeg er unormal i disse episodene og jeg vet ikke hva kan finne på. er ubehagelig selv. skal i behandling, men vil bare høre om noen vet noe Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 plis trenger svar Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Om du føler du har psykotiske øyeblikk eller føler du er ute av deg selv og folk synes du er ubehagelig å være i nærheten av deg i disse situasjonene så synes jeg du skal enten kontakte legevakten din om dette pågår nå eller aller helst kontakte fastlegen din. ikke søk etter diagnose på KG. Anonymkode: 0d0fe...df0 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du føler du har psykotiske øyeblikk eller føler du er ute av deg selv og folk synes du er ubehagelig å være i nærheten av deg i disse situasjonene så synes jeg du skal enten kontakte legevakten din om dette pågår nå eller aller helst kontakte fastlegen din. ikke søk etter diagnose på KG. Anonymkode: 0d0fe...df0 jeg er ikke en fare for andre når det skjer , de synes bare jeg er rar og merkelig. det skjer ikke ofte heller. noen ganger varer det bare 10 minutter. så går det over jeg tørr ikke si det til fastlege eller legevakten. redd for å bli innlagt ts Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. hvilken diagnose kan man ha hvis man har psykose symptomer, og paranoide tanker bare noen dager i uka? sånn 2, maks 3 ganger i uka, ,men at det ikke varer noe lenge, maks 1 time? virker som psykose, men varer kort tid og er ikke hver dag. er ikke fare for meg selv eller andre, men folk blir redde og tror jeg er unormal i disse episodene og jeg vet ikke hva kan finne på. er ubehagelig selv. skal i behandling, men vil bare høre om noen vet noe Anonymkode: 6a233...a28 Ingen på dette forumet kan gi deg en diagnose. Hvis du er ung så kan du lese på ung.no ellers bør du dra til legen din Anonymkode: 1d0f5...119 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 https://www.epilepsy.com/learn/challenges-epilepsy/moods-and-behavior/mood-and-behavior-101/psychosis Epileptiske fenomener, feks Anonymkode: 80887...279
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Kan det være epilepsi kanskje? Du bør uansett grunn oppsøke lege. Kan være en filleting, eller noe alvorlig som trengs behandling. Anonymkode: 18f73...7be
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Det er ikke epilepsi. Anonymkode: 74546...f79 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke epilepsi. Anonymkode: 74546...f79 tror heller ikke det selv. sliter en del med andre ting, som selvskading / depresjon, + manglende identitetsfølelse osv. tror også satan kontrollerer og bestemmer over meg ts Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): tror heller ikke det selv. sliter en del med andre ting, som selvskading / depresjon, + manglende identitetsfølelse osv. tror også satan kontrollerer og bestemmer over meg ts Anonymkode: 6a233...a28 Du må si ifra til en lege. Nå. Dette er ikke normale tanker, og du kan få hjelp. Kanskje blir du verre om du ikke ber om hjelp nå... Anonymkode: 18f73...7be 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må si ifra til en lege. Nå. Dette er ikke normale tanker, og du kan få hjelp. Kanskje blir du verre om du ikke ber om hjelp nå... Anonymkode: 18f73...7be jeg skal i behandling i dps. men blir jeg innlagt om jeg forteller det? jeg gjør jo ingenting imot meg selv eller andre når jeg tenker sånn. jeg skal også reise på påskeferie rett etter første samtale med dps, kan de da nekte meg å reise fordi jeg forteller dette? Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg skal i behandling i dps. men blir jeg innlagt om jeg forteller det? jeg gjør jo ingenting imot meg selv eller andre når jeg tenker sånn. jeg skal også reise på påskeferie rett etter første samtale med dps, kan de da nekte meg å reise fordi jeg forteller dette? Anonymkode: 6a233...a28 Tviler på at du blir lagt inn, og iallefall ikke der og da. Innleggelser er som regel frivillige, skal mye til å bli tvangsinnlagt. Å være innlagt er ikke fælt, du er jo der for å få hjelp! Lykke til, dette går nok veldig bra! Og du må be om hjelp, for sånn som du forklarer skal du ikke leve livet ditt. Anonymkode: 18f73...7be 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 Du overdriver nok symptomene mtp psykose. Når noen er i en psykose er en mest sannsynlig ikke klar over det selv. Paranoid personlighetsforstyrrelse høres mer riktig ut. Men tror egentlig mest det at du har angst og depresjon. Men jeg vet alt for lite, så det blir jo bare ren gjetting! Hva med å ringe å bestille en legetime evt via en app? De har psykologer på sånne apper. Du virket å være klar over tankene dine og tilstanden din, så ikke vær redd for å søke hjelp. Ikke gå å kjenn på noe som føles vanskelig alene lenger. 💗 Anonymkode: abb6a...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler på at du blir lagt inn, og iallefall ikke der og da. Innleggelser er som regel frivillige, skal mye til å bli tvangsinnlagt. Å være innlagt er ikke fælt, du er jo der for å få hjelp! Lykke til, dette går nok veldig bra! Og du må be om hjelp, for sånn som du forklarer skal du ikke leve livet ditt. Anonymkode: 18f73...7be takk for svar. vil bare ikke bli innlagt før jeg reiser, er det jeg mener.ts Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #16 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du overdriver nok symptomene mtp psykose. Når noen er i en psykose er en mest sannsynlig ikke klar over det selv. Paranoid personlighetsforstyrrelse høres mer riktig ut. Men tror egentlig mest det at du har angst og depresjon. Men jeg vet alt for lite, så det blir jo bare ren gjetting! Hva med å ringe å bestille en legetime evt via en app? De har psykologer på sånne apper. Du virket å være klar over tankene dine og tilstanden din, så ikke vær redd for å søke hjelp. Ikke gå å kjenn på noe som føles vanskelig alene lenger. 💗 Anonymkode: abb6a...8ba takk for svar ❤️ ts Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #17 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): takk for svar ❤️ ts Anonymkode: 6a233...a28 ❤️ Anonymkode: abb6a...8ba
Menchit Skrevet 17. mars 2021 #18 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): tror heller ikke det selv. sliter en del med andre ting, som selvskading / depresjon, + manglende identitetsfølelse osv. tror også satan kontrollerer og bestemmer over meg ts Anonymkode: 6a233...a28 Kan det være dissosiasjon? Jeg kan ikke så mye om det, men har lest at de som dissosierer ofte har manglende identitetsfølelse. "Vanlig" ved traumer fra barndom tro jeg. Du finner mye på google. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #19 Skrevet 17. mars 2021 Menchit skrev (Akkurat nå): Kan det være dissosiasjon? Jeg kan ikke så mye om det, men har lest at de som dissosierer ofte har manglende identitetsfølelse. "Vanlig" ved traumer fra barndom tro jeg. Du finner mye på google. ja, har tenkt på det før. men er mest vrangforestillingene som regjerer. Når jeg opplever manglende identitetsfølelse er det som om jeg er anonym / ukjent og som noen har tatt ut sjela mi at jeg ikke vet hvem jeg er ts Anonymkode: 6a233...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 Hvis du ikke er til fare for deg selv eller andre, som du jo sier at du ikke er, så blir du ikke innlagt. Vær åpen når du snakker med legen så du kan få best mulig hjelp (og kanskje en diagnose etterhvert). Anonymkode: e9ee1...e8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå