Gå til innhold

FHI varsler katastrofe

Fremhevede innlegg

Skrevet
NorthernLight skrev (9 minutter siden):

FHI er latterlige..  Jörn Klein som er professor i mikrobiologi og smittevern sa på dagsrevyen nå at man burde hatt lockdown fra i forrige uke. Men Høie ville ikke ha det nå.

Jörn Klein tror også at intensivkapasiteten blir sprengt, han tror også flere kommer til å dø fordi de ikke får tilstrekkelig behandling pga at intensivkapasiteten blir sprengt.

Ja så på Dagsrevyen jeg også nå. Høie burde tatt rådet fra Klein alvorlig . For det  Klein påpeker her er det etter hvert mange eksperter som sier, pluss at sykehusene selv frykter det. Men Norge har definitivt endret strategi kan man si fra slå ned til brems. Men det britiske viruset lar seg ikke bremse. Umulig og ha «litt pandemi» med det. Om folket ikke er med nå på tiltakene så går det dårlig. Tror egentlig det går dårlig samme hva på grunn av åpne skoler. Lærere begynner og vise mer motstand fordi Norge skal leke med deres helse og har null smittevern , så tipper det blir bare mer og mer av motstanden , hvis de skal tilbake i Oslo skolen etter påske. Samtidig fulle intensiv  etter påske, hvis vi har noen tusen smittede i døgnet. Seriøst synd på lærerne. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spicymami skrev (1 time siden):

Tiltakene virker jo åpenbart ikke i Oslo. Stengt siden november, likevel øker smitten. Hvis de ikke stenger ned absolutt alt så vil ikke smitten gå ned. 

De kan jo tydeligvis åpne opp arbeidsplasser i butikker og restauranter igjen. Senteret har vært stengt siden januar, og smitten fortsetter øle. Disse områdene er ikke problemene, og fører bare til masse økonomiske problemer hos utrolig mange arbeidstakere...  Når de ser at disse tiltakene ikke er der det trengs, burde de heller fokusere på noe annet (stenge skoler/barnehage, strengere straff når man bryter reglene i private sammenkomster, STENGE GRENSENE...) 

• Liker 5
Skrevet
Clefable skrev (Akkurat nå):

De kan jo tydeligvis åpne opp arbeidsplasser i butikker og restauranter igjen. Senteret har vært stengt siden januar, og smitten fortsetter øle. Disse områdene er ikke problemene, og fører bare til masse økonomiske problemer hos utrolig mange arbeidstakere...  Når de ser at disse tiltakene ikke er der det trengs, burde de heller fokusere på noe annet (stenge skoler/barnehage, strengere straff når man bryter reglene i private sammenkomster, STENGE GRENSENE...) 

Helt enig

• Liker 2
Skrevet (endret)
J.E skrev (56 minutter siden):

Ja så på Dagsrevyen jeg også nå. Høie burde tatt rådet fra Klein alvorlig . For det  Klein påpeker her er det etter hvert mange eksperter som sier, pluss at sykehusene selv frykter det. Men Norge har definitivt endret strategi kan man si fra slå ned til brems. Men det britiske viruset lar seg ikke bremse. Umulig og ha «litt pandemi» med det. Om folket ikke er med nå på tiltakene så går det dårlig. Tror egentlig det går dårlig samme hva på grunn av åpne skoler. Lærere begynner og vise mer motstand fordi Norge skal leke med deres helse og har null smittevern , så tipper det blir bare mer og mer av motstanden , hvis de skal tilbake i Oslo skolen etter påske. Samtidig fulle intensiv  etter påske, hvis vi har noen tusen smittede i døgnet. Seriøst synd på lærerne. 

Ja han burde tatt rådet alvorlig. Det er ikke sikkert det Klein tror skjer, men man burde gjøre alt for å unngå at det skjer og ikke gamble med intensivkapasiteten. Man burde rett og slett ha lockdown som Klein anbefaler.

Endret av NorthernLight
  • Liker 3
Skrevet
Garderobemannfrue skrev (14 timer siden):

Det er jo ikke sånn at alle hytteeiere er rike, griske og navlebeskuende idioter. Vi har en ganske liten, ganske sparsommelig innredet hytte, og vi ser omtrent ingen andre enn oss selv når vi er der. Det er helt greit for meg dersom det blir hytteforbud, men jeg blir irritert når jeg leser all denne generaliseringen av folk med hytte.

Jeg skrev heller ikke at alle hytteeiere er navlebeskuende idioter, men det er en del tusen hytter i Norge. Hvis alle "skal bare" i påskeferien, så innebærer det et stort antall folk som drar rundt, og en del av dem vil garantert ha behov for å stoppe for å kjøpe noe, fylle bensin, spise osv. og sånn sett bidra til å spre. 

Nei, jeg er ikke for alle reglene jeg heller, men når man først har dem, så får vi alle prøve å bidra nå slik at vi blir kvitt dem tidligst mulig. Hvis alle "skal bare" i alle ferier fremover så vil vi ha dette i flere år fremover. 

• Liker 3
Skrevet
Peanut skrev (15 timer siden):

Samboer og jeg gikk en tur ut i dag og møtte på en barnehage på tur ute i det fine været.. ca 20 barn tett i tett med tre voksne. 
Vi krysset gaten vi. 

Hvor var dette? I mine barns barnehage er de i grupper på 4 (maks 5) stk. 

Skrevet

Noen som vet hvor mange senger med respirator vi har i Norge?

Skrevet (endret)

Norge burde vært i lockdown nå; det er total handlingslammelse og tafatthet som råder. Og så er det forvirring omkring sprikende uttalelser hos Guldvog og Høie ifm. påska (dra på hytta men etter samme regler som hjemme vs ikke reis på hytta) 😞  Dette blir tidens bølge. Og kommer til å ødelegge for de fine månedene mai og juni. 😕

Endret av missLynch
  • Liker 10
Gjest Peanut
Skrevet
55 minutter siden, clyde said:

Hvor var dette? I mine barns barnehage er de i grupper på 4 (maks 5) stk. 

Ved Vigelandsparken. 

49 minutter siden, AfterTheRain said:

Hva sikter du til her egentlig? Det er helt greit at de gjør det. Bare kryss gata du.

Joda, de kan gjøre det de. Men hvis smitten øker blant de mellom 0-19 år, da inklusive barn i barnehagealder, så vil det vel kanskje bli stengt. Jeg har virkelig ikke lyst på full lockdown eller portforbud her i Oslo  ._. 

Gjest Pianobar
Skrevet
Peanut skrev (16 timer siden):

Samboer og jeg gikk en tur ut i dag og møtte på en barnehage på tur ute i det fine været.. ca 20 barn tett i tett med tre voksne. 
Vi krysset gaten vi. 

Samme har jeg observert! 

Skrevet
J.E skrev (14 timer siden):

Jeg tror vi begynner å nærmere oss et punkt hvor strikken er tøyd langt nok for mange lærere. Og at man nå er tydelig på at å være lærer er en jobb, med påfølgende regler for arbeidsmiljø og ansvar for ansatte, ikke et kall. Noen av de mest engasjerte og dyktige lærerne jeg kjenner begynner nå å snakke om at de føler seg ofret, og at de ikke vet hvor mye mer de orker eller klarer. Det er et signal man bør ta på alvor. 

• Liker 7
Skrevet
16 hours ago, Spicymami said:

Tiltakene virker jo åpenbart ikke i Oslo. Stengt siden november, likevel øker smitten. Hvis de ikke stenger ned absolutt alt så vil ikke smitten gå ned. 

Oslo har hele tiden kun halvveis stengt ned - og folk fortsatt beveger seg ute tett blant folk, så dessverre eneste som fungere når folk tar egoistiske valg er portforbud.    Bare se når noen butikker stengt ned i Oslo- de hjernedøde gikk til Bærum for å hamstre alkohol og for å handle klær på storsenter.  Folk gir absolutt F.  

• Liker 2
Skrevet
Outlander skrev (1 minutt siden):

Oslo har hele tiden kun halvveis stengt ned - og folk fortsatt beveger seg ute tett blant folk, så dessverre eneste som fungere når folk tar egoistiske valg er portforbud.    Bare se når noen butikker stengt ned i Oslo- de hjernedøde gikk til Bærum for å hamstre alkohol og for å handle klær på storsenter.  Folk gir absolutt F.  

Dessuten blir mange småbarnsforeldre tvunget inn i situasjoner med mulig trengsel, så lenge barna må møte på skole og i barnehage må mange ta bussen/ banen, man må inn i trange garderober osv. Vil man ha ned mobiliteten til folk ytterligere må «alt» stenges, også småskolen og barnehagene. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Blekkulfina said:

Dessuten blir mange småbarnsforeldre tvunget inn i situasjoner med mulig trengsel, så lenge barna må møte på skole og i barnehage må mange ta bussen/ banen, man må inn i trange garderober osv. Vil man ha ned mobiliteten til folk ytterligere må «alt» stenges, også småskolen og barnehagene. 

Jeg skylder ikke unge mennesker her i det hele tatt, kontra godt voksne folk som velger selv å gi F i råd, smittevern og anbefalinger.  

Skrevet
Outlander skrev (7 minutter siden):

Jeg skylder ikke unge mennesker her i det hele tatt, kontra godt voksne folk som velger selv å gi F i råd, smittevern og anbefalinger.  

Ja, det kan jo bli en spennende bypåske i Oslo også, hvis folk får reiseforbud og «alle» skal på kø-tur i Marka, med alt det vil medføre av stappfull kollektiv og kaos og trengsel på parkeringsplasser osv...

• Liker 3
Gjest Optimo
Skrevet
Sitat

Ved normal beredskap har Helse Sør-Øst 157 intensivplasser. Onsdag får TV 2 opplyst at 163 pasienter er innlagt på intensiven i Helse Sør-Øst. 49 av disse er innlagt med covid-19.

Det knaker. 

https://www.tv2.no/nyheter/13893549/

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Vintermorgen, mod.

• Opprett ny...