Gjest Warrior Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 (endret) Jeg vet ikke hvordan jeg skal få angsten til å synke, trener jo mye men det hjelper ikke. Får ikke angsten til å roe seg. Nå øker det på grunn av det øker med korona i Norge. Jeg er så redd. Hørte at flere yngre blir innlagt på grunn av korona og angsten min øker. Føler meg ikke trygg noen steder, ikke i mitt eget hjem en gang. Angsten sier at det er smitte overalt. Jeg er flau over å være så redd men jeg kan ikke noe for det. Denne pandemien har vært en mareritt for meg og nå når angsten bare øker så vet jeg ikke hvordan jeg skal slappe av. Ingenting hjelper. Flere som opplever økende angst nå på grunn av pandemien eller andre ting? Hva gjør dere for å slappe mer av? Endret 17. mars 2021 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Er du i dialog med fastlegen din om psykologhjelp og medisinering? Anonymkode: bb00c...e0d
Gjest SVK Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 (endret) Jeg har ingen gode råd, men sender deg en klem. Endret 17. mars 2021 av SVK
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Noen ting jeg gjør for å slappe av når jeg har angst er: - Å distrahere meg. Tvinge meg til å gjøree noe som jeg (vanligvis) synes er gøy. For eksempel se noe jeg liker på TV, spille et spill, strikke noe med mønster (da må jeg konsentrere meg). Hvis man prøver hardt å ikke tenke på visse ting, så blir det ofte sånn at man blir gående og streve og sloss mot tankene, også kaver man seg bare mer opp. Jeg lar heller de vanskelige tankene få flyte litt i bakgrunnen, mens jeg har hovedfokus på noe annet. - Gå tur for å kvitte meg med litt av adrenalinet. - Lese notater fra behandlingstimer på DPS. Finne tilbake til råd jeg har fått tidligere. - Høre på guidet meditasjon. Puste "slalom" eller "firkant". - Prøve å tenke logisk om situasjonen (men det er utrolig vanskelig). Å snakke med behandler har ofte hjulpet meg med dette tidligere. Jeg kan også spørre meg selv om jeg er innenfor toleransevinduet mitt? Hvis jeg ikke er det, så behøver jeg ikke legge så mye vekt på tankene og problemene jeg har akkurat nå. De kommer til å forsvinne av seg selv når jeg føler meg litt bedre igjen. - Passe på at jeg ikke glemmer å få litt sol hver dag. Sove og stå opp til faste tider. Spise 3 måltider om dagen. Få unna ting jeg gruer for så de ikke blir hengende over meg og ødelegge humøret i mange dager. - Hvis jeg blir så dårlig at jeg føler meg syk 24/7 og ikke greier å verken spise eller sove så tar jeg kontakt med fastlegen og/eller bruker medisiner. Anonymkode: a6675...92c
Gjest Warrior Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du i dialog med fastlegen din om psykologhjelp og medisinering? Anonymkode: bb00c...e0d Ja SVK skrev (1 time siden): Jeg har ingen gode råd, men sender deg en klem. Takk❤️ AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen ting jeg gjør for å slappe av når jeg har angst er: - Å distrahere meg. Tvinge meg til å gjøree noe som jeg (vanligvis) synes er gøy. For eksempel se noe jeg liker på TV, spille et spill, strikke noe med mønster (da må jeg konsentrere meg). Hvis man prøver hardt å ikke tenke på visse ting, så blir det ofte sånn at man blir gående og streve og sloss mot tankene, også kaver man seg bare mer opp. Jeg lar heller de vanskelige tankene få flyte litt i bakgrunnen, mens jeg har hovedfokus på noe annet. - Gå tur for å kvitte meg med litt av adrenalinet. - Lese notater fra behandlingstimer på DPS. Finne tilbake til råd jeg har fått tidligere. - Høre på guidet meditasjon. Puste "slalom" eller "firkant". - Prøve å tenke logisk om situasjonen (men det er utrolig vanskelig). Å snakke med behandler har ofte hjulpet meg med dette tidligere. Jeg kan også spørre meg selv om jeg er innenfor toleransevinduet mitt? Hvis jeg ikke er det, så behøver jeg ikke legge så mye vekt på tankene og problemene jeg har akkurat nå. De kommer til å forsvinne av seg selv når jeg føler meg litt bedre igjen. - Passe på at jeg ikke glemmer å få litt sol hver dag. Sove og stå opp til faste tider. Spise 3 måltider om dagen. Få unna ting jeg gruer for så de ikke blir hengende over meg og ødelegge humøret i mange dager. - Hvis jeg blir så dårlig at jeg føler meg syk 24/7 og ikke greier å verken spise eller sove så tar jeg kontakt med fastlegen og/eller bruker medisiner. Anonymkode: a6675...92c Takk for svar. Jeg prøver også å distrahere meg men det er ikke alltid det hjelper. Nå når smitten øker så har det ikke hjulpet. Mye trening som jeg elsker men angsten er der hele tiden. Jeg sover i alle fall godt og spiser godt selv om jeg har mye angst så det er i alle fall positivt.
MattDa Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Teknikker vil ofte virke mot sin hensikt, og i alle tilfeller ikke virke tilstrekkelig. Jeg har mangfoldige år med angst erfaring og det å reise seg opp igjen og bli en av de mest utadvente og sosiale personer med godt humør og et helt annet liv. Angst kan kun gå bort når du ikke lenger er redd. Redsel kommer fra at du ikke har kontakt med din indre stemme og med skaperen. Det er en påminnelse på at du må lytte til deg selv og elske deg selv. Det er ingen teknikker som kan hjelpe deg til å bli bra igjen, du må inderlig ønske å bli glad i deg selv. Det begynner selvsagt med å akseptere deg selv akkurat slik du er nå.
Slitenmamma Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Jeg har hatt økt angst siste året. Skjer alltid på morgenen i bilen på tur på jobb. Trodde først det var bilkjøring men har det aldri I helgene eller på tur hjem. Tenkte så det var jobb men kjenner jo at jeg liker jobben min så da er det faktisk Covid og lange dager med maske/vasking/strenge restriksjoner på jobb som har økt angsten min sammen med stress på morgene med levering i barnehagen, og om jeg blir å finne parkeringsplass. Begynte å kjøre på jobb i April 2020. Så jeg vurderer å begynne å busse igjen,men så er det så lettvindt med bil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå