Gå til innhold

CT av brystkasse, kvinne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal ta CT av brystkasse snart for første gang og lurer på om det er vanlig å ha på sykehusskjorte da? Eller må jeg være halvnaken?

Anonymkode: 470d5...5af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha på klær uten metall i seg. Skal du ta CT poliklinisk (altså at du ikke er innlagt) tar du bare på deg en t-skjorte eller metallfri genser. Jeg bruker å ha på sportsBH som ikke har noen metalldeler i seg (altså type uten hempe bak eller andre metalldeler) for da slipper jeg å ta den av. 

Anonymkode: c335d...db6

AnonymBruker
Skrevet

Sports-BH og enkel t-skjorte er det greieste for oss radiografer. Kortermet er også greit om det skal gis kontrast, så får vi enkelt tilgang til armen

Anonymkode: f2d2d...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ha på klær uten metall i seg. Skal du ta CT poliklinisk (altså at du ikke er innlagt) tar du bare på deg en t-skjorte eller metallfri genser. Jeg bruker å ha på sportsBH som ikke har noen metalldeler i seg (altså type uten hempe bak eller andre metalldeler) for da slipper jeg å ta den av. 

Okei 👍🏻

Anonymkode: 470d5...5af

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal på Aleris eller unilabs ville jeg ikke ha regnet med at de har pasientklær engang. 

Ville ha droppet hele bhen, ta den med i veska i stedet. Det er så å si alltid metall, om det ikke er hemper i ryggen så er det metall i de ringene man strammer stroppene med. Greiest å ta en enkel t-skjorte uten noe bling på.

Anonymkode: 34e89...e43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bare ta av bh'en. Hadde på min egen genser over. 

Anonymkode: e8324...744

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis du skal på Aleris eller unilabs ville jeg ikke ha regnet med at de har pasientklær engang. 

Ville ha droppet hele bhen, ta den med i veska i stedet. Det er så å si alltid metall, om det ikke er hemper i ryggen så er det metall i de ringene man strammer stroppene med. Greiest å ta en enkel t-skjorte uten noe bling på.

Anonymkode: 34e89...e43

Mange sporsBH-er har hverken hemper eller stropper som skal strammes :) F.eks pierre robert sine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...