AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 En person som er påståelig og som aldri innrømmer å ha tatt feil, prøver alltid å snu det slik at han/hun føler at han/hun har vunnet. Vet bedre enn alle andre, også eksperter. Kan tenke at det er litt synd på andre som ikke er like kloke som han/hun, men synes det er deilig å føle seg bedre enn andre. Samtidig som personen er så påståelig er han/hun også veldig usikker og føler seg mindreverdig. Hva slags personlighetstype er dette? Hvordan kan jeg bli flinkere til å omgåes vedkommende? Når jeg stryker ham/henne med hårene er alt bra, men med en gang jeg er uenig eller sier imot er jeg ugrei og han/hun tar avstand fra meg. Overdriver min skyld i uenigheten når han/hun forteller om dette til andre. Bærer nag. Er vanskelig å få løst floken, og jeg må legge meg langflat og skryte ham/henne opp i skyene. Kommer med passiv-aggressive stikk. Anonymkode: 6f9b9...50a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Narcissist? Anonymkode: a560a...9bf Takk for svar. Leste litt om det nå, men synes kanskje ikke det passer helt. Det blir litt for voldsomt tror jeg. Anonymkode: 6f9b9...50a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En person som er påståelig og som aldri innrømmer å ha tatt feil, prøver alltid å snu det slik at han/hun føler at han/hun har vunnet. Vet bedre enn alle andre, også eksperter. Kan tenke at det er litt synd på andre som ikke er like kloke som han/hun, men synes det er deilig å føle seg bedre enn andre. Samtidig som personen er så påståelig er han/hun også veldig usikker og føler seg mindreverdig. Hva slags personlighetstype er dette? Hvordan kan jeg bli flinkere til å omgåes vedkommende? Når jeg stryker ham/henne med hårene er alt bra, men med en gang jeg er uenig eller sier imot er jeg ugrei og han/hun tar avstand fra meg. Overdriver min skyld i uenigheten når han/hun forteller om dette til andre. Bærer nag. Er vanskelig å få løst floken, og jeg må legge meg langflat og skryte ham/henne opp i skyene. Kommer med passiv-aggressive stikk. Anonymkode: 6f9b9...50a Sosiopat? Anonymkode: e9114...c70
Jane Eyre Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Kan også være en person med veldig lav selvtillit/lavt selvbilde med noe rigide personlighetstrekki gaten tvangspreget. De kan være veldig sta og påståelige. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Skjønner ikke hvorfor folk skriver sosiopat eller narsissist. Det der høres ut som hvilken som helst usikker person. Man trenger ikke ha en diagnose eller psykisk lidelse fordi man er usikker og sosialt klønete. Anonymkode: e7ebe...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvorfor folk skriver sosiopat eller narsissist. Det der høres ut som hvilken som helst usikker person. Man trenger ikke ha en diagnose eller psykisk lidelse fordi man er usikker og sosialt klønete. Anonymkode: e7ebe...e0c Ikke hvilken som helst...Les beskrivelsen. Anonymkode: e9114...c70 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Og hva har du gjort oppe i dette? Anonymkode: ae060...10b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 Ts her. Jeg spør ikke om hva slags diagnose vedkommende kan ha, men hva slags personlighetstype han/hun er. Og grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker å forstå vedkommende bedre, slik at jeg bedre kan klare å samarbeide med ham/henne. Anonymkode: 6f9b9...50a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 "Dominant" på DISC-personlighetstypekartet. https://discanalyse.com/disc-profil/ Sånne folk som ender ofte opp som ledere. Ikke fordi de nødvendigvis er gode ledere, men fordi de liker å sjefe andre rundt. Såkalt "sterke" personligheter med sterke meninger. De trenger ikke å ha rett, men de vil vinne. Gi alltid en slik person valg, ikke kast bort tiden med masse detaljer. De vil bare få ting gjort. De er effektive, men ikke grundige. De bryr seg lite om detaljer, men ser det store bildet. Bryr seg lite om følelser, og vil bare diskutere sak. Typisk møteinnkallelse fra en slik person er: "Møte kl 13 om prosjekt Blåfjell" (gjerne med litt skrivefeil, fordi de bryr seg ikke om å lese gjennom innkallelsen en gang) Anonymkode: 82063...c89
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 Stort ego med mye triksing i egen hjerne hva angår selvrettferdighet. Har testet ut å oppføre meg på likedan måte med slike personer og de takler det absolutt ikke. Ser bare fortjeneste overalt. F. eks. de kan snakke med en stygg stemme og hvis du snakker med stygg stemme tilbake har de en tendens til å klikke/mislike det sterkt. Anonymkode: 0bdf1...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke hvilken som helst...Les beskrivelsen. Anonymkode: e9114...c70 Jo, det høres ut som hvilken som helst. Har møtt flere slike mennesker i livet. Anonymkode: e7ebe...e0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå