Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare hvorfor samboer har bestilt dette kortet? H reiser mye igjennom jobben, h har ikke evner til å betale regninger. H lyver om betalinger og er en typisk person som ikke skjønner hvordan man skal betale regninger. H sier h skal bruke dette kortet i forb. med reiser

Anonymkode: fb5ff...ed4

Videoannonse
Annonse
Gjest Laffatus
Skrevet

Mann kan få reise på regning i gjennom kort . 

Skrevet

Jeg skjønner godt behovet for et kredittkort, American Express eller noe annet, men det høres jo ut som din samboer egentlig ikke bør bruke det...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan noen forklare hvorfor samboer har bestilt dette kortet? H reiser mye igjennom jobben, h har ikke evner til å betale regninger. H lyver om betalinger og er en typisk person som ikke skjønner hvordan man skal betale regninger. H sier h skal bruke dette kortet i forb. med reiser

Er det han som har bestilt det, eller er det jobben? AmEx er ofte resultat av at arbeidsgiver ønsker kontroll på reiseutlegg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor samboeren din har bestilt kortet vet vel bare samboeren din? Og du har jo en slags forklaring i den siste setningen i innlegget ditt.

Jeg kan bare svare på hvorfor jeg har American Express. Det gir Eurobonuspoeng, samt en gratis flyreise årlig (ved bruk på minimum 150 000). Derfor bruker jeg det til så mye som overhode mulig, slik at jeg kan reise på businessclass til f.eks. Asia eller liknende destinasjoner langt unna.

Men, jeg betaler også ned kortet hver eneste måned. Jeg bruker aldri penger jeg ikke har, så når jeg betaler med amex-kortet så er det alltid for summer jeg allerede har på konto. Skal man bruke amex riktig (uten masse renter og gebyrer) så må man ha stålkontroll og betale alt hver eneste måned.

Anonymkode: 48035...8de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer har jo forklart deg hva hen skal bruke det til, hva skal andre fremmede da kunne vite om det? 

Er jo ikke uvanlig å bruke kredittkort til jobbreiser, så slipper man å forskuttere på reiseregninger av egne midler. Det kan jo iallefall for meg bli opp til 50 000 i mnd i reise. 
Jeg bestiller reiser i jobb på et eget kredittkort, så får jeg utlegg tilbake fra arbeidsgiver på en egen konto - så betaler jeg tilbake alt på det kortet hver mnd, så det ikke blir renter. 

Anonymkode: c5343...0be

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar alle🙂 gidt å få litt forklaring fra andre utenom iblandt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Takk for svar alle🙂 gidt å få litt forklaring fra andre utenom iblandt. 

Godt

Skrevet

AmEx er best når det kommer til bonuspoeng for flyreiser. Kanskje derfor?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan har denne personen fått tak i dette kortet når han ikke klarer å betale regninger?

Anonymkode: aedc8...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Amex er ikke et vanlig kredittkort, det er et faktureringskort som må betales i sin helhet månedlig.  Litt som klarna egentlig. 

Anonymkode: 91058...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min hadde dette via jobben for mange år siden. Ble brukt i forbindelse med jobbreiser.

Anonymkode: b89f6...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...