Gå til innhold

Hårtap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mangler en del har bak på hodet, det er liksom et lite område jeg er skallet. Tror det skjedde i forbindelse med bleking for flere år siden men har aldri vokst ut igjen. Etter jeg opplevde hårtap etter svangerskapet vises det veldig godt og er sjenerende. er hårsekkene permanent ødelagt? har prøvd oljer for å stimulere hårvekst men ingenting virker. ødelegger selvtilliten min er alt for ung til å mangle så mye hår... :(

Anonymkode: 62b7b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet mye hår i høst pga stress og overbehandling. I tillegg hadde jeg en flekk/vike på høyre side da jeg alltid ligger på den siden (og tydeligvis "gnir" endel av hodebunnen på den siden i søvne). Startet med serien fra Kerastase mot hårtap og merker nå stor forskjell. Særlig serumet ser ut til å ha gjort MYE. Bruker hele serien (shampoo, balsam, kur og dette serumet) og etter 3-4 mnd har håret endret seg totalt. Før kom det masse hår på børsten og i dusjen, nå er det praktisk talt null hår som løsner. Håret har blitt mye sunnere, og der jeg hadde flekkvis avfall er det nå masse nytt hår som allerede har blitt 2-3 cm og dekker helt hodebunnen/viken der jeg hadde mistet masse hår og tydelig kunne se hodebunnen. Der knakk håret alltid av før.  

Men om du har et helt åpent hudparti hvor det ikke lenger kommer hår i det hele tatt, så bør du vel vurdere hårtransplantasjon.

Men anbefaler denne kerastaseserien på det varmeste om du sliter med massivt hårtap/ hår som bare knekker av. Jeg har fått helt nytt hår nå. Men tar jo noen mnd før man ser resultater skikkelig -men allerede første uken var håret sterkere, lettere å gre/håndtere osv. Og så kom nytt hår etterhvert -og håret knekker ikke lenger av. Det kan jeg jo også se på at håret nå faktisk VOKSER endel i lengden også!

Her er serumet;

https://www.blivakker.no/product/3147388/kerastase-genesis-serum-anti-chutefortifiant-scalp-serum-90ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg også har en sånn vike på høyre side der man kan se hodebunnen, jeg aner faktisk ikke hva den kommer av. Men kanskje jeg skal prøve serien fra kerastase. er så redd for å kaste bort penger på noe som ikke virker for det har jeg gjort ofte. Ja jeg mister veldig mye hår i dusjen, børsten og ellers egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kerastase fungerer IKKE mot flekkvist hårtap.

Det eneste med dokumentert effekt for flekkvist håravfall er Minoxidil, og det må brukes kontinuerlig.

Har man diffust håravfall kan man forsøke mildere produkter. Men du har altså flekkvist, og det er ofte arvelig. 

Anonymkode: e10a3...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har ikke flekkvist hårtap, jeg mister hår generelt men er ett lite område bak på hodet der man kan se hodebunnen, det har vært sånn i årevis siden jeg bleika det istykker tror jeg, og vises bedre nå som håret har blitt mye tynnere. tror kanskje hårsekkene ble permanent ødelagt av overbehandling der jeg mangler litt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...