Gå til innhold

oppgitt over helsevesenet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har fått kroniske nervesmerter som konsekvens av feilbehandling. har og underliggende årsaker som har bidratt. har vært kasteball i helsevesenet i flere år nå, opplever at ingen tar ansvar. er jeg hos spesialist, blir jeg vist tilbake til fastlege. og fastlegen sier det er spesialistens ansvar. den eneste medisinen som hjelper koster meg rundt 1500 kr i mnd. i tillegg til andre medisiner, hjelpemidler og noe privat behandling blir det mye penger i mnd. er snart slutt på aap. nav har konkludert med null restarbeidsevne. men vil fastlegen støtte meg i uføresøknad? nei. 

lite smertelindring pga dårlig økonomi, og heller ingen videre hjelp. 

Kjenner jeg er så frustrert og lei. pga store smerter ligger jeg mesteparten av dagen, har lånt mange hundre tusen kr for å betjene helseutgifter og ha råd til mat og hus de senere årene. 

hadde kontakt med pasientombudet ang å søke erstatning. men ble rådet til å spare de kreftene. vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men føler for å bare gi opp. har ikke noe liv lenger. nav er en utrolig god støtte, men helsevesenet og mange av legene er til å spy av😭

hvorfor må vi ha kreft i siste fase for å få dekket smertestillende? vi som lever med kroniske smerter burde vel ha rett på lindring??? sliter med å forstå hele systemet.

Anonymkode: 9c2d2...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud er å bytte fastlege. Fastlegen din SKAL støtte deg og tale din sak. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager bytter du ikke fastlege?

Anonymkode: ce853...c76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i alle dager bytter du ikke fastlege?

Anonymkode: ce853...c76

har stått på venteliste 8 mnd. kunne hatt en i nabokommunen men sliter med reise så vil ha i min kommune. pga tidligere flytting(jeg bodde et år i en større by pga behandling der), så har det blitt kort tid på 3 ulike. men min oppfatning av legene er dessverre lik enten det har vært snakk om 5 mnd eller 15 år.

Anonymkode: 9c2d2...556

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...