AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Har gått ned ca. 15 kilo nå, å har ca. 5 kilo til før jeg er der jeg vil være, vil da ha en bmi på ca. 20,5. Men nå skal jeg om noen uker starte opp på adhd medisin, å har lest at veldig mange mister matlyst på disse. Jeg har jo ikke lyst å gå ned for mye. Burde jeg kanskje prøve holde vekten noen uker, frem til oppstart så har jeg noe å gå ned hvis jeg skulle få disse bivirkningene? Leser at noen har blitt på grensen til undervektige osv. Ønsker jo ikke det. Å når jeg først skriver: ble du plaget med masse bivirkninger? Gruer meg litt, hater å være kvalm. Men akkurat nå føler jeg at jeg må prøve medisiner. At ev. bivirkninger er bedre enn sånn jeg har det nå.. Anonymkode: 1812e...5bb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har akkurat startet på adhd-medisin. Usikker på om medisinnavn er lov å skrive, så unngår det. Oppstarten er jo alltid verst. Jeg er inne i min 3 uke. Jeg er kvalm, men ikke spy-kvalm om du skjønner? Det er vanskelig å spise, men det er alltid verre å spise om jeg venter til etter jeg har tatt medisinen, så jeg MÅ spise før jeg tar den. Om så bare et knekkebrød. Jeg må få blodsukkeret opp. Kjøpnknn noen smoothie-pakker å ha den første tiden for du må holde blodsukkeret oppe for å klare å få i deg vanlig mat. Kanskje litt frukt. Nå klarer jeg vanlig middag igjen, kveldsmat etc. Er ikke på fulle 4 måltider, men jeg spiser og raser ikke ned i vekt. Har gått ned noen kg, og fikk beskjed om at om jeg gikk ned mer måtte vi ha pause, så jeg måtte rett og slett spise mer. Anonymkode: 8fdde...261
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har gått ned ca. 15 kilo nå, å har ca. 5 kilo til før jeg er der jeg vil være, vil da ha en bmi på ca. 20,5. Men nå skal jeg om noen uker starte opp på adhd medisin, å har lest at veldig mange mister matlyst på disse. Jeg har jo ikke lyst å gå ned for mye. Burde jeg kanskje prøve holde vekten noen uker, frem til oppstart så har jeg noe å gå ned hvis jeg skulle få disse bivirkningene? Leser at noen har blitt på grensen til undervektige osv. Ønsker jo ikke det. Å når jeg først skriver: ble du plaget med masse bivirkninger? Gruer meg litt, hater å være kvalm. Men akkurat nå føler jeg at jeg må prøve medisiner. At ev. bivirkninger er bedre enn sånn jeg har det nå.. Anonymkode: 1812e...5bb Med medisinen som begynner på R ,så kan kvalme forekomme ,men ikke så voldsomt at man går ned så mange kg. Anonymkode: 9920d...413
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Jeg kan forøvrig anbefale facebookgruppene ADHD - bivirkninger ved bruk av adhd medisiner og Kvinner med ADD/ADHD Anonymkode: 8fdde...261
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Ble aldri kvalm av medisinen, ikke broren min heller. Ingen av oss gikk ned i vekt. Ingen bivirkninger, men noen av medisine kan høyne blodtrykket om du er genetisk disponert. Matlysten slet jeg med første uken, så gikk det seg til. Har hendt jeg har slitt litt med matlyst om jeg tar medisinen og ikke spiser innen en time etter. Sørg for å spise før du tar medisinen uansett, da har den mye bedre effekt. De jeg vet om som sliter med kvalme og gikk ned i vekt gikk på Ritalin, som etter de flestes mening er et drittpreparat. Anonymkode: 66514...79c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Takk for svarene! Kanskje ikke det blir så ille. Sønnen min var så kvalm under utprøving på to forskjellige medisiner at han ikke klarer gå på det. Men kan jo være forskjell fra barn til voksen kanskje også. Takk for tips på Facebook! ☺ Anonymkode: 1812e...5bb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Det er ikke kvalme som bivirkning som gir vektnedgang, men rett og slett nedsatt matlyst, kjenne dårligere på sult følelsen, ergo spiser mindre = vektnedgang Anonymkode: 554a8...e90
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Spis regelmessig til tross for nedsatt matlyst så hjelper det. Jeg har ikke blitt kvalm, mer sånn at jeg knapt husker på mat. Så jeg må ha alarm på tlf for å huske å spise. Noen medisiner tørker også ut kroppen, så viktig med masse vann å drikke. Ikke kaffe, energidrikk, cola på medisin. Koffein kan gjøre bivirkningene verre. Evt trapp veldig ned. Anonymkode: 73819...89c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå