Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (4 minutter siden):

Forstår, fra fastlegen da?

Ja. Han er god på å følge opp sånn da. Ikke sikkert alle et det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ja. Han er god på å følge opp sånn da. Ikke sikkert alle et det.

Det er jo bra da :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg fra meg også. :)

Her blir det 15 grader i dag, men 23 i morgen og på mandag. :) Det blir fint. Samtidig er jeg veldig rastløs for har en fot som begrenser meg veldig så får ikke bevegd meg så mye som ønsket, og jeg er ikke typen som klarer å sole seg på gresset i en evighet. Så det blir mye inn og ut. :) Men vi drar alltid på tur lørdag og søndag. De turene klarer foten min. Veldig low key med en gjeng folk med mer eller mindre grad av psykose. 😅 Alle virker normale for meg da. Men jeg virker sikkert normal for dem også. 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (23 timer siden):

God helg fra meg også. :)

Her blir det 15 grader i dag, men 23 i morgen og på mandag. :) Det blir fint. Samtidig er jeg veldig rastløs for har en fot som begrenser meg veldig så får ikke bevegd meg så mye som ønsket, og jeg er ikke typen som klarer å sole seg på gresset i en evighet. Så det blir mye inn og ut. :) Men vi drar alltid på tur lørdag og søndag. De turene klarer foten min. Veldig low key med en gjeng folk med mer eller mindre grad av psykose. 😅 Alle virker normale for meg da. Men jeg virker sikkert normal for dem også. 😅

Har du skadet foten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (15 minutter siden):

Har du skadet foten? 

Ja. Har en knusningsskade som er så alvorlig at jeg har fått noe som heter osteonekrose. Det vil si at jeg har nekrose i to leddbein. På bildene ser det ut som masse små musehull i skjelettet. Det kan ikke bli bedre, bare verre. Så til høsten må jeg operere ut leddene og avstive hele ankelen dessverre. Så da blir jeg funksjonshemmet. Som i kronisk halt. Veldig kjipt. 

Men skal visst kunne gå turer og sykle osv likevel. Så håper jo det stemmer da. :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (11 timer siden):

Ja. Har en knusningsskade som er så alvorlig at jeg har fått noe som heter osteonekrose. Det vil si at jeg har nekrose i to leddbein. På bildene ser det ut som masse små musehull i skjelettet. Det kan ikke bli bedre, bare verre. Så til høsten må jeg operere ut leddene og avstive hele ankelen dessverre. Så da blir jeg funksjonshemmet. Som i kronisk halt. Veldig kjipt. 

Men skal visst kunne gå turer og sykle osv likevel. Så håper jo det stemmer da. :)

Usj da! Nekrose vet jeg jo hva er, det kødder man ikke med. 

Så leit at du må det, men håper allikevel at det blir bedre når det går seg til. :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Usj da! Nekrose vet jeg jo hva er, det kødder man ikke med. 

Så leit at du må det, men håper allikevel at det blir bedre når det går seg til. :klem3:

Håper det. :) Takk for klem. Kan ikke klemme tilbake da jeg ikke vet hva koden er. 😅 Kanskje : klem : Jeg prøver: :klem:

Edit: En annen klem. 😛

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært hos far til SB fra i går til i dag. Det var hyggelig, fikk så mange flashback minner fra barndommen og vi var hos bestemor og bestefar. Lukter gård, ku, syrrin og frisk luft! Ble bråbestemt at vi dro i går. Da vi kom dit begynte SB og faren å kjekle på gudbrandsdalsmål, da henger ikke jeg med. Men satt å var litt fascinert av de tynne, små og blomstrere kaffekoppene. Skikkelig bestemor kopper,som ble så små i mine hender. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenstid. Ikke for meg, men for min niese, og det har vært stressende for henne og tydelivis skal det vises og sies høyt og tydelig. :himle:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
28 minutter siden, Daryl Dixon said:

Eksamenstid. Ikke for meg, men for min niese, og det har vært stressende for henne og tydelivis skal det vises og sies høyt og tydelig. :himle:

 

Skjønner niesen din. Er hun redd for å ikke få gode nok karakterer eller redd for å stryke. Jeg var redd for det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Skjønner niesen din. Er hun redd for å ikke få gode nok karakterer eller redd for å stryke. Jeg var redd for det siste. 

Hun er veldig på karakterjaget, veldig skoleflink. Alt under B er krise.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
28 minutter siden, Daryl Dixon said:

Hun er veldig på karakterjaget, veldig skoleflink. Alt under B er krise.

Skjønner. Jeg trodde det var snakk om videregående, men når det er bokstavkarakterer så går hun på universitetet? 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Jeg trodde det var snakk om videregående, en når det er bokstavkarakterer så går hun på universitetet? 

Det er videregående, vet ikke helt hva slags karakterer de har. Bare at det må være så bra som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Daryl Dixon said:

Det er videregående, vet ikke helt hva slags karakterer de har. Bare at det må være så bra som mulig. 

Skjønner. Superflink niese du har! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (12 minutter siden):

Skjønner. Superflink niese du har! 

Ja, hun er det. Men går mye press fra foreldre, det er ikke så lett. Men hun er jo så klart verdens flinkeste, søteste, snilleste, rareste og morsomste synes jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SVK
15 minutter siden, Daryl Dixon said:

Ja, hun er det. Men går mye press fra foreldre, det er ikke så lett. Men hun er jo så klart verdens flinkeste, søteste, snilleste, rareste og morsomste synes jeg da. 

Nei, ikke lett når man får press fra foreldre. 

Synes du ga en superflott beskrivelse av niesen din. :tommelopp2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 5/26/2024 at 8:21 PM, Daryl Dixon said:

Vi har vært hos far til SB fra i går til i dag. Det var hyggelig, fikk så mange flashback minner fra barndommen og vi var hos bestemor og bestefar. Lukter gård, ku, syrrin og frisk luft! Ble bråbestemt at vi dro i går. Da vi kom dit begynte SB og faren å kjekle på gudbrandsdalsmål, da henger ikke jeg med. Men satt å var litt fascinert av de tynne, små og blomstrere kaffekoppene. Skikkelig bestemor kopper,som ble så små i mine hender. 

Skjønner deg godt. Selv hadde jeg en bestefar som hadde en dialekt som var vanskelig å forstå. Ikke umulig, men vanskelig nok til at man måtte vite temaet for samtalen og konsentrere seg for å forstå.  Tror muligens han var den siste med så distinktiv versjon av dialekten. Bestemor og naboene deres var aldri i nærheten av bestefars versjon av dialekten, selv ikke de som var på samme alder  som bestefar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (59 minutter siden):

Skjønner deg godt. Selv hadde jeg en bestefar som hadde en dialekt som var vanskelig å forstå. Ikke umulig, men vanskelig nok til at man måtte vite temaet for samtalen og konsentrere seg for å forstå.  Tror muligens han var den siste med så distinktiv versjon av dialekten. Bestemor og naboene deres var aldri i nærheten av bestefars versjon av dialekten, selv ikke de som var på samme alder  som bestefar. 

Nordfjordeid sin dialekt sliter jeg med, snakket med noen på tlf og var helt umulig å få med seg essensen i samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var storm her i går, og strømmen gikk i noen timer, koselig utenom at vifta ikke fungerte når vi skulle sove. Strømmen kom på som et pang, fullt lys, vifte, vaskemaskin. Måtte finne alt av lommelykter tik niesen min som syntes det var skummelt å gå å legge seg i mørket. Forståelig. Liker meg ikke i mørket selv jeg.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...