Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #581 Del Skrevet 23. mai 2021 Rødstrupen er alltid alene inntil han finner seg dame De som er igjen i Norge og ikke flyr sørover holder reviret sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #582 Del Skrevet 23. mai 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): Vel, jeg er halvveis på vei til å tusle i seng, så ha en fin natt videre 😊 Natta! Jaja natta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. mai 2021 #583 Del Skrevet 23. mai 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Jaja natta 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #584 Del Skrevet 23. mai 2021 Daryl Dixon skrev (32 minutter siden): Ja må gå ann. Kjøpte en sånn for 250kr stk, og synes det er en veldig fin pris, blir jo en kjempe fin busk av det. Jeg så en sånn på gartneriet i Oslo for litt siden, kostet over 800 kr. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. mai 2021 #585 Del Skrevet 23. mai 2021 Skal bare, skal bare .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #586 Del Skrevet 23. mai 2021 Rumle skrev (2 minutter siden): 😅 Trodde ikke du var ute på forumet jeg 🤪 Sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #587 Del Skrevet 23. mai 2021 Rumle skrev (Akkurat nå): Skal bare, skal bare .. Jadda Albert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #588 Del Skrevet 23. mai 2021 Daryl Dixon skrev (36 minutter siden): Stilits, et par. Hadde aldri sett sånne før. Og et par dompapper!! De er så koselige, de sitter på den materen jeg har på vinduet. Kjærester! Det er så koselig. Hva spiser dompapen hos deg? Jeg har savnet stillitsene i vinter, de er så fine! Men det var sikkert min feil siden jeg ikke hadde solsikkefrø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. mai 2021 #589 Del Skrevet 23. mai 2021 Daryl Dixon skrev (6 timer siden): Ja, har pacemaker så jeg er batteridreven. 😁 Har hatt mye tull med hjertet, men det kjennes bedre ut nå enn på lenge. Og blir ellers fulgt opp med blodtrykk og prøver ofte ellers. Har vært så kaldt her, så alt har brukt tid på å komme seg. Men nå er det masse små spirer, så gleder meg til de kommer seg skikkelig! Når de blomstrer av synes jeg ofte solsikker er litt ekle. 😆 vet du om jeg plukke frø av dem og bruke til neste år? Er og så forelsker i syrinhortensia, og denne hekken falt jeg så for! Fikk lyst å ha sånn der det går en gangveg og folk glaner inn. Så godt å høre at du føler deg bedre! Er det syrinhortensia Limelight du ønsker deg? Den vil iallefall ha sur til nøytral jord, så hvis ikke du har spesielt basisk jord i hagen (feks om du har kalksteinsgrunn) så trenger du ikke noen spesiell jordblanding. Det som selges som surjord er nesten ren torv. Forsåvidt er det fortsatt mest torv i alle andre jordblandinger også, men de er tilsatt kalk og andre ting. Og klart du kan ta vare på solsikkefrøene og så de neste år Må vel bare la de modne på planten først så spørsmom du eller fuglene finner de først 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #590 Del Skrevet 24. mai 2021 Frøkensina skrev (11 timer siden): Så godt å høre at du føler deg bedre! Er det syrinhortensia Limelight du ønsker deg? Den vil iallefall ha sur til nøytral jord, så hvis ikke du har spesielt basisk jord i hagen (feks om du har kalksteinsgrunn) så trenger du ikke noen spesiell jordblanding. Det som selges som surjord er nesten ren torv. Forsåvidt er det fortsatt mest torv i alle andre jordblandinger også, men de er tilsatt kalk og andre ting. Og klart du kan ta vare på solsikkefrøene og så de neste år Må vel bare la de modne på planten først så spørsmom du eller fuglene finner de først 😅 Jeg tror Limelight blir penest og ser renest ut. Dompappen spiser forresten solsikkefrø, det ser ut som at Stilitsen her vil ha det samme og nå er det tomt. Det sies at man ikke skal mate fugler på sommeren, men er fristende å forsette så jeg får beholde dem. Det er så koselig å ha flere typer her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2021 #591 Del Skrevet 24. mai 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Jeg tror Limelight blir penest og ser renest ut. Dompappen spiser forresten solsikkefrø, det ser ut som at Stilitsen her vil ha det samme og nå er det tomt. Det sies at man ikke skal mate fugler på sommeren, men er fristende å forsette så jeg får beholde dem. Det er så koselig å ha flere typer her. I følge ornitologen på Fuglevennen så kan man fint mate fuglene året rundt hvis man har glede av det! De tar ikke skade av det. Jeg mater fuglene på hytta om sommeren og det er jo kjempekoselig. For noen fininger stillitsene og dompapene jeg ville prøvd å beholde de så kenge som mulig 😅Har masse solsikkefrø i mater på hytta, kanskje det kommer dompap en gang! Akkurat nå er det noen (mulig det også var fuglevennen husker ikke) som mener at man helst ikke skal slutte å mate når de er midt i hekkingen også. Den ornitologen jeg snakker om over her er uenig med han som sa man skal slutte på tidlig vår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #592 Del Skrevet 24. mai 2021 Frøkensina skrev (4 minutter siden): I følge ornitologen på Fuglevennen så kan man fint mate fuglene året rundt hvis man har glede av det! De tar ikke skade av det. Jeg mater fuglene på hytta om sommeren og det er jo kjempekoselig. For noen fininger stillitsene og dompapene jeg ville prøvd å beholde de så kenge som mulig 😅Har masse solsikkefrø i mater på hytta, kanskje det kommer dompap en gang! Akkurat nå er det noen (mulig det også var fuglevennen husker ikke) som mener at man helst ikke skal slutte å mate når de er midt i hekkingen også. Den ornitologen jeg snakker om over her er uenig med han som sa man skal slutte på tidlig vår. Da fortsetter jeg... enten ha fast rutine for når man slutter eller holde det gående. Da gjør jeg det, vil tro de finner seg insekter og sånn i tillegg. Liker å ha de her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2021 #593 Del Skrevet 24. mai 2021 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Da fortsetter jeg... enten ha fast rutine for når man slutter eller holde det gående. Da gjør jeg det, vil tro de finner seg insekter og sånn i tillegg. Liker å ha de her. Ja gjør det 😊 Og om man slutter utenfor hekketiden har i allefall denne ornitologen sagt det går fint, de forflytter seg da naturlig og finner mat andre steder. Her står det litt, går også an å søke i bloggen https://www.fuglevennen.no/sporsmal/?kategori=1&antall=10&offset=1012&total=1974 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2021 #594 Del Skrevet 24. mai 2021 Sitter ute på hytta og knoter på tlf, så jeg fant ikke svaret hans til nyhetssaken i år om han andre som sa man skulle slutte ved påske eller noe sånt. Men jeg har lest det og stoler på denne Roar jeg! Han har holdt på med dette i mange år og virker flink i faget og seriøs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2021 #595 Del Skrevet 24. mai 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Sitter ute på hytta og knoter på tlf, så jeg fant ikke svaret hans til nyhetssaken i år om han andre som sa man skulle slutte ved påske eller noe sånt. Men jeg har lest det og stoler på denne Roar jeg! Han har holdt på med dette i mange år og virker flink i faget og seriøs. Fint vær der i dag? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #596 Del Skrevet 24. mai 2021 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Sitter ute på hytta og knoter på tlf, så jeg fant ikke svaret hans til nyhetssaken i år om han andre som sa man skulle slutte ved påske eller noe sånt. Men jeg har lest det og stoler på denne Roar jeg! Han har holdt på med dette i mange år og virker flink i faget og seriøs. Da stoler vi på Roar. 😎 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #597 Del Skrevet 24. mai 2021 Prøver å finne ny fontene til katten. En som er lett å holde ren, og som ikke lager så mye plaskelyder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2021 #598 Del Skrevet 24. mai 2021 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Prøver å finne ny fontene til katten. En som er lett å holde ren, og som ikke lager så mye plaskelyder. Hvordan går det med pus for tiden? Er han glad for at det er vår og mye action ute? 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #599 Del Skrevet 24. mai 2021 Rumle skrev (Akkurat nå): Hvordan går det med pus for tiden? Er han glad for at det er vår og mye action ute? 😊 Han koser seg, liker å være rundt oss når vi er ute. Sloss med en nabokatt for en uke siden, trodde det var mer alvorlige skader enn det var, ingen dyrlege hadde tid til å se på han. Så lot han få fred, og var inne i et døgn. Så gikk det bra, klarte å tråkke på labben, både løp og hoppet. Merker at han er eldre og mer hjemmekjær, vil helst være rundt oss. Og blitt så glad i å ligge på fanget! Likte ikke det så godt før, nå elsker han å ligge lenge på fanget mitt, spes om jeg har en dunpute der. Skikkelig kosegutt. Men pelsstell er fortsatt æsje bæsj... da løper han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2021 #600 Del Skrevet 24. mai 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Han koser seg, liker å være rundt oss når vi er ute. Sloss med en nabokatt for en uke siden, trodde det var mer alvorlige skader enn det var, ingen dyrlege hadde tid til å se på han. Så lot han få fred, og var inne i et døgn. Så gikk det bra, klarte å tråkke på labben, både løp og hoppet. Merker at han er eldre og mer hjemmekjær, vil helst være rundt oss. Og blitt så glad i å ligge på fanget! Likte ikke det så godt før, nå elsker han å ligge lenge på fanget mitt, spes om jeg har en dunpute der. Skikkelig kosegutt. Men pelsstell er fortsatt æsje bæsj... da løper han. Bra det gikk bra med ham. Herlig med en ordentlig kosepus 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå