Rumle Skrevet 13. april 2021 #361 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg plantet tulipaner i en haug med zinkspann i høst, og så satt jeg de på et svært hagebord i håp om at musene ikke ville finne de der (mistet nesten alle jeg hadde plantet på terrassen i fjor pga mus ). Ser ut som det har fungert, enn så lenge i alle fall, det spirer og gror i alle spann! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. april 2021 #362 Del Skrevet 13. april 2021 Kanskje det heter sinkspann, nå ble jeg litt i tvil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. april 2021 Forfatter #363 Del Skrevet 13. april 2021 Rumle skrev (6 minutter siden): Åh? Gikk det bra? Samme her, utrolig lei av å se snø i hagen nå. Bort og vekk med seg! Jada, er min som jager alt av katter som kommer i nærheten. Og han er så mye større enn de andre her, så vil ikke at andre skal måtte sloss med han. Men trur han ikke lenger fysisk sloss så mye, mer skremmer de bort, men greit å gripe inn tilfelle de barker sammen. Rumle skrev (4 minutter siden): Jeg plantet tulipaner i en haug med zinkspann i høst, og så satt jeg de på et svært hagebord i håp om at musene ikke ville finne de der (mistet nesten alle jeg hadde plantet på terrassen i fjor pga mus ). Ser ut som det har fungert, enn så lenge i alle fall, det spirer og gror i alle spann! Tulipaner er jo så fint! Inspirert av han Klaus fra danmark? Jeg har sett meg et en plass ved et gammelt uthus som stod igjen på tomta her, skal lage et sted hvor jeg kan gå litt knoller, løk osv. Prøve meg frem. Det som er fint med å ha alt i krukker er at man kan jobbe på en benk, og stå rett, synes det å plante direkte i bakken er litt slitsomt. Finner ingen god stilling å jobbe i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. april 2021 #364 Del Skrevet 13. april 2021 (endret) Daryl Dixon skrev (7 minutter siden): Jada, er min som jager alt av katter som kommer i nærheten. Og han er så mye større enn de andre her, så vil ikke at andre skal måtte sloss med han. Men trur han ikke lenger fysisk sloss så mye, mer skremmer de bort, men greit å gripe inn tilfelle de barker sammen. Tulipaner er jo så fint! Inspirert av han Klaus fra danmark? Jeg har sett meg et en plass ved et gammelt uthus som stod igjen på tomta her, skal lage et sted hvor jeg kan gå litt knoller, løk osv. Prøve meg frem. Det som er fint med å ha alt i krukker er at man kan jobbe på en benk, og stå rett, synes det å plante direkte i bakken er litt slitsomt. Finner ingen god stilling å jobbe i. Inspirert av mange forskjellige egentlig Men, han Klaus har jo spesielt vakre blomster i potter da 😍 Jeg har plantet i potter ganske lenge pga veranda og mus og snegler og jeg vet ikke hva liker egentlig best å plante sånn at det er noe i pottene hele sesongen, men, disse har bare vårblomster da, får se om jeg finner på noe lurt å bytte de ut med på sommeren Det høres ut som en bra plan Godt du passer på Endret 13. april 2021 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. april 2021 #365 Del Skrevet 13. april 2021 Med potter mener jeg egentlig potter og spann og div. Planter i alt jeg tror det går an å plante i egentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. april 2021 Forfatter #366 Del Skrevet 13. april 2021 Rumle skrev (30 minutter siden): Med potter mener jeg egentlig potter og spann og div. Planter i alt jeg tror det går an å plante i egentlig Trenger ikke være dyre designpotter for at det skal bli bra!! Kreativitet er ofte det beste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. april 2021 #367 Del Skrevet 13. april 2021 Daryl Dixon skrev (10 minutter siden): Trenger ikke være dyre designpotter for at det skal bli bra!! Kreativitet er ofte det beste! Enig Hva har du planer om å plante I skråningen da? Er det god jord der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. april 2021 Forfatter #368 Del Skrevet 13. april 2021 Rumle skrev (43 minutter siden): Enig Hva har du planer om å plante I skråningen da? Er det god jord der? Tenkte noen av de staudene jeg fikk i posten, tror det er helt grei jord. Håper jeg. Må sikkert jobbe litt med den, ha på ekstra jord, og fortsette å pleie den.. Tenker å ha litt andre som brer seg utover, med litt farger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. april 2021 #369 Del Skrevet 13. april 2021 Daryl Dixon skrev (21 minutter siden): Tenkte noen av de staudene jeg fikk i posten, tror det er helt grei jord. Håper jeg. Må sikkert jobbe litt med den, ha på ekstra jord, og fortsette å pleie den.. Tenker å ha litt andre som brer seg utover, med litt farger. Så bra. Gøy å planlegge nye bed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. april 2021 Forfatter #370 Del Skrevet 13. april 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): Så bra. Gøy å planlegge nye bed Ja, er en lang skråning, så får jobbe meg bortover etter hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. april 2021 Forfatter #371 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg prøver fortsatt å finkjemme eget hode etter å finne en hobby som interesserer meg, og det pratet jeg på i dag. Helst noe som ikke er så fysisk, og vi pratet frem og tilbake, så nevnte samboer at før så strikket han litt. Og jeg følte jeg så på han sånn Det hadde jeg ikke hørt før, så det var en artig ny side ved han. Men strikking og hekling er uinteressant for meg. Selv om hage er interessant kan jeg ikke gape over for mye. Foreløbig så er mine faste gjøremål å gå 30 min hver dag på mølle, eller dele opp til 15min×2 om jeg er kjei en dag. Og sove 1 time, helst mellom 13 og 14. That 's it. Så når det blir litt varmere orker jeg muligens 1 time i hagen. Så da er 2,5 timer av dagen dekket. Det høres helt forferdelig lite innholdsrikt ut, men så om jeg skal tenke på den skje-teorien så aner jeg jo ikke hvor mange skjeer jeg har hver dag eller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 14. april 2021 Forfatter #372 Del Skrevet 14. april 2021 Kjenner igjen dette.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 15. april 2021 Forfatter #373 Del Skrevet 15. april 2021 I dag fikk jeg kjøpt meg magnolia! Den skal jeg stelle pent med. Pluss litt Georgine knoller, og frø. Dumme meg glemte kugjødsel, men det må jeg skaffe. Håper mitt kjøreforbud oppheves i morgen, så er det lettere å stikke og fikse ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 15. april 2021 #374 Del Skrevet 15. april 2021 Daryl Dixon skrev (På 13.4.2021 den 23.42): Jeg prøver fortsatt å finkjemme eget hode etter å finne en hobby som interesserer meg, og det pratet jeg på i dag. Helst noe som ikke er så fysisk, og vi pratet frem og tilbake, så nevnte samboer at før så strikket han litt. Og jeg følte jeg så på han sånn Det hadde jeg ikke hørt før, så det var en artig ny side ved han. Men strikking og hekling er uinteressant for meg. Selv om hage er interessant kan jeg ikke gape over for mye. Foreløbig så er mine faste gjøremål å gå 30 min hver dag på mølle, eller dele opp til 15min×2 om jeg er kjei en dag. Og sove 1 time, helst mellom 13 og 14. That 's it. Så når det blir litt varmere orker jeg muligens 1 time i hagen. Så da er 2,5 timer av dagen dekket. Det høres helt forferdelig lite innholdsrikt ut, men så om jeg skal tenke på den skje-teorien så aner jeg jo ikke hvor mange skjeer jeg har hver dag eller. Liker du å male/ tegne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 15. april 2021 Forfatter #375 Del Skrevet 15. april 2021 Sola de skrev (1 time siden): Liker du å male/ tegne? Har ikke drevet noe med det før. Du drev med en form for maling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 15. april 2021 #376 Del Skrevet 15. april 2021 Daryl Dixon skrev (5 minutter siden): Har ikke drevet noe med det før. Du drev med en form for maling? Driver med mange former for maling. Malte akvareller i mange år. Det er egentlig min favoritt, men er gøy å leke seg med annet også. Oppdaget for et par år siden flytende akrylmaling og ble helt bitt av basillen. Jeg elsker å se hvor vakker malingen i seg selv kan bli når man lar den få utfolde seg om jeg skal beskrive det slik Men nå liker jeg faktisk å se på maling tørke Så er sikkert for spesielt interesserte For meg er å sette seg ned med malingen svært avslappende. Tenker aldri så bra, som når jeg maler akvarell især. Pouring( flytende akrylmalingen) blir mer stressende da alt går i superfart når man holder på, i tillegg bruker bildene eller gjenstandene noen dager på å bli fingertørr og flere uker på å bli gjennomherdet. Og det er et griseri uten like, så man må dekke godt til gulv, deg selv og der du sitter før man starter Du kan jo prøve å tegne med kull. Kjempegøy Her er noen pouringvideoer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 15. april 2021 Forfatter #377 Del Skrevet 15. april 2021 Sola de skrev (17 minutter siden): Driver med mange former for maling. Malte akvareller i mange år. Det er egentlig min favoritt, men er gøy å leke seg med annet også. Oppdaget for et par år siden flytende akrylmaling og ble helt bitt av basillen. Jeg elsker å se hvor vakker malingen i seg selv kan bli når man lar den få utfolde seg om jeg skal beskrive det slik Men nå liker jeg faktisk å se på maling tørke Så er sikkert for spesielt interesserte For meg er å sette seg ned med malingen svært avslappende. Tenker aldri så bra, som når jeg maler akvarell især. Pouring( flytende akrylmalingen) blir mer stressende da alt går i superfart når man holder på, i tillegg bruker bildene eller gjenstandene noen dager på å bli fingertørr og flere uker på å bli gjennomherdet. Og det er et griseri uten like, så man må dekke godt til gulv, deg selv og der du sitter før man starter Du kan jo prøve å tegne med kull. Kjempegøy Her er noen pouringvideoer Veldig kule bilder! Hva gjør du med de ferdige? Beholder du de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 15. april 2021 #378 Del Skrevet 15. april 2021 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Veldig kule bilder! Hva gjør du med de ferdige? Beholder du de? 23 av dem henger i gangen min Har stilt dem ut, så er ikke så ille som det høres ut Har mange store bilder i stua også. Har gitt vekk mange og solgt noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 15. april 2021 Forfatter #379 Del Skrevet 15. april 2021 Sola de skrev (22 minutter siden): 23 av dem henger i gangen min Har stilt dem ut, så er ikke så ille som det høres ut Har mange store bilder i stua også. Har gitt vekk mange og solgt noen. Det er gøy da, når man kan få solgt noen! Er litt gøy å ha noe ingen andre har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 15. april 2021 #380 Del Skrevet 15. april 2021 Daryl Dixon skrev (50 minutter siden): Det er gøy da, når man kan få solgt noen! Er litt gøy å ha noe ingen andre har! Er det som gjør dem så unike. Ingen bilder blir lik. Går ikke bestemme hundre prosent hvordan bildet blir. Du kan ha bittelitt av en maling og masse av en, så er det likevel den du har brukt minst av som blir dominerende i bildet. Alltid fascinerende å se på. Og om man får celler i bildene, så vil bildet se helt annerledes ut etterhvert som det tørker enn når det akkurat er ferdig pouret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå