Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Vi har handlet inn til jul, fylte en hel bil med poser! Herregud, vi blir mange, men kan jo ikke la være å tenke at det er over forbruk og overflod. Var sliten etter handleturen, for måtte hele tiden passe oss for den vaskemaskinbilen de kjører rundt med i den ene butikken, det snødde og var glatt ute, så når vi kom hjem og jeg så jeg hadde kjøpt en 8pk med vanlig cola velta det litt for meg. Og SB hadde alt ødelagt plastikken. Jeg liker ikke vanlig cola. Det er ikke så mye som skal til av og til.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (På 19.12.2023 den 10.45):

😅

SVK skrev (På 19.12.2023 den 14.26):

Det funket å ettersteke dem! :arwen:

Hurra! :hoppe: Så gøy at det fungerte :jepp:

Daryl Dixon skrev (På 19.12.2023 den 16.36):

Det er så nydelige perlemorskyer her nå. Lyser opp hele himmelen, aldri sett det så sterkt! Magisk!

😍

Purple_Pixiedust skrev (På 19.12.2023 den 18.26):

God førjulstid. :)

Jeg skulle til å lage enkel konfekt, men så viste det seg at jeg hadde for lite mandler. Får ta det i morgen da. Nå skal rundstykker, julebrød, konfekt og eggsalat lages de neste dagene her. :) Men egentlig kan julen bare bli over for min del for 12 januar skal jeg hente en liten valp. :) Så det gleder jeg meg jo til. 

Åhhhh din heldiggris! :rodmer:

Daryl Dixon skrev (23 timer siden):

Vi har pyntet tre i dag. Pleier å vente til 23.des, men kjørte på i dag jeg. Og lot til og med niesen min hjelpe til, jeg pleier ikke å la noen hjelpe heller. Men det var utrolig koselig, vi drev på lenge. Og tradisjon tro festet jeg spiret  toppen ved hjelp av en gaffel.

Så utrolig praktisk å være så høy at det holder med gaffel! :jepp: :ler:

Daryl Dixon skrev (4 timer siden):

Vi har handlet inn til jul, fylte en hel bil med poser! Herregud, vi blir mange, men kan jo ikke la være å tenke at det er over forbruk og overflod. Var sliten etter handleturen, for måtte hele tiden passe oss for den vaskemaskinbilen de kjører rundt med i den ene butikken, det snødde og var glatt ute, så når vi kom hjem og jeg så jeg hadde kjøpt en 8pk med vanlig cola velta det litt for meg. Og SB hadde alt ødelagt plastikken. Jeg liker ikke vanlig cola. Det er ikke så mye som skal til av og til.

Jeg tenker akkurat det samme selv, synes overforbruket (som det alltid blir!!) gir en litt dårlig smak i munnen :ninja: Og her blir jeg bare meg! Likevel er kjøleskap og skap stappfullt! Det er jo nesten galskap :vetikke:

Koselig at dere blir mange da, hvem kommer? :)

Håper alle har fine førjulsdager uten altfor mye stress :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (36 minutter siden):

😅

Hurra! :hoppe: Så gøy at det fungerte :jepp:

😍

Åhhhh din heldiggris! :rodmer:

Så utrolig praktisk å være så høy at det holder med gaffel! :jepp: :ler:

Jeg tenker akkurat det samme selv, synes overforbruket (som det alltid blir!!) gir en litt dårlig smak i munnen :ninja: Og her blir jeg bare meg! Likevel er kjøleskap og skap stappfullt! Det er jo nesten galskap :vetikke:

Koselig at dere blir mange da, hvem kommer? :)

Håper alle har fine førjulsdager uten altfor mye stress :nisse:

Tenker at det viktigste da er at ting blir spist, eller brukt opp, så det hverfall ikke kastes!

Alle kommer, hele min familie og far til SB. Så blir 14 stk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (56 minutter siden):

Tenker at det viktigste da er at ting blir spist, eller brukt opp, så det hverfall ikke kastes!

Alle kommer, hele min familie og far til SB. Så blir 14 stk. 

Det har du veldig rett i :nikke: jeg må lage meg en slagplan og være flink til å fryse ned det som kan fryses i tide :jepp:

Oi, så gøy! Dere får nok å gjøre da! Overnatter de og? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (43 minutter siden):

Det har du veldig rett i :nikke: jeg må lage meg en slagplan og være flink til å fryse ned det som kan fryses i tide :jepp:

Oi, så gøy! Dere får nok å gjøre da! Overnatter de og? 

Sant, greit å ha litt oversikt. Pinnekjøtt på menyen i år også?

Noen overnatter, men ikke alle... heldigvis får jeg si.

Rumle skrev (42 minutter siden):

Hvordan liker Robin så mye folk og baluba? 

Kan nok bli litt mye, så kommer til å passe på så han kan gå på soverommet når han vil. Pleier å gå å legge seg på badet i tilknytning vårt rom, der har han det stille og rolig. Og varmt ikke minst.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Sant, greit å ha litt oversikt. Pinnekjøtt på menyen i år også?

Noen overnatter, men ikke alle... heldigvis får jeg si.

Kan nok bli litt mye, så kommer til å passe på så han kan gå på soverommet når han vil. Pleier å gå å legge seg på badet i tilknytning vårt rom, der har han det stille og rolig. Og varmt ikke minst.

Blir pinnekjøtt her, ja :jepp: Ribbe hos dere?

Høres ut som en god plan for pus :nikke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Blir pinnekjøtt her, ja :jepp: Ribbe hos dere?

Høres ut som en god plan for pus :nikke:

Ribbe ja, men hadde nok ønsket meg pinnekjøtt heller i år. Vi har hatt litt pinnekjøtt før, min svoger er vant til det, men han har gått mer mot ribbe han og. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ribbe ja, men hadde nok ønsket meg pinnekjøtt heller i år. Vi har hatt litt pinnekjøtt før, min svoger er vant til det, men han har gått mer mot ribbe han og. 

Forstår. Noen lager jo begge deler, kunne det vært noe? Eller det blir kanskje litt mye når dere er så mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 timer siden):

Forstår. Noen lager jo begge deler, kunne det vært noe? Eller det blir kanskje litt mye når dere er så mange?

Har i flere år hatt begge deler, men nå når der bare er meg nesten som har lyst på det så dropper jeg det. Lager meg det i romjulen. :jepp:

SVK skrev (5 timer siden):

Enig med sammenligningen med nordlys!

Det er så fint. Var litt i går og faktisk, men ikke så mye. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (12 timer siden):

Har i flere år hatt begge deler, men nå når der bare er meg nesten som har lyst på det så dropper jeg det. Lager meg det i romjulen. :jepp:

Det er så fint. Var litt i går og faktisk, men ikke så mye. 

Blir en god romjulsmiddag :jepp:

Jeg har aldri sett perlemorskyer, tror jeg, ser utrolig flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Haha absolutt! Ikke mye annet fornuftig som skjer der i alle fall :ler:

:ler: Den hjernen altså.

Rumle skrev (9 minutter siden):

Blir en god romjulsmiddag :jepp:

Jeg har aldri sett perlemorskyer, tror jeg, ser utrolig flott ut!

Ikke ofte jeg har sett det selv, så ropte ut. SB ble irritert, trodde det var noe galt, syntes det var verdt et lite utbrudd jeg da.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

:ler: Den hjernen altså.

Ikke ofte jeg har sett det selv, så ropte ut. SB ble irritert, trodde det var noe galt, syntes det var verdt et lite utbrudd jeg da.

:ler:

Jeg hadde nok trodd det var nordlys om jeg så det :nikke:

og absolutt verdt et utbrudd!

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser stadig om single som ikke blir bedt på julebord, nyttårsaften osv, fordi de er single. Det forstår jeg ikke. Altså de som ikke ber. Jeg har vært singel og i par, det har alle i vår vennegjeng og, vi inkluderer alltid hverandre. Inviterer single til andre lag og fester og. Synes der er så feil at man skal holde noen utenfor bare fordi de er alene, er det ikke da man skal være ekstra inkluderende? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Daryl Dixon said:

Jeg leser stadig om single som ikke blir bedt på julebord, nyttårsaften osv, fordi de er single. Det forstår jeg ikke. Altså de som ikke ber. Jeg har vært singel og i par, det har alle i vår vennegjeng og, vi inkluderer alltid hverandre. Inviterer single til andre lag og fester og. Synes der er så feil at man skal holde noen utenfor bare fordi de er alene, er det ikke da man skal være ekstra inkluderende? 

Helt enig i at det er feil å ekskludere single.

Men har også opplevd jobb-julebord hvor det er lov å ha med partner. Har hørt single som misliker slike julebord. Eller de single misliker om de er den eneste single og føler at alle andre kun prater med partneren sin i stedet for med kollegaene. Arrangementer gjennom jobben er  ment som et sosialt tiltak for de som jobber der. Å prate med partneren sin kan man jo gjøre hjemme hver dag. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (6 timer siden):

Helt enig i at det er feil å ekskludere single.

Men har også opplevd jobb-julebord hvor det er lov å ha med partner. Har hørt single som misliker slike julebord. Eller de single misliker om de er den eneste single og føler at alle andre kun prater med partneren sin i stedet for med kollegaene. Arrangementer gjennom jobben er  ment som et sosialt tiltak for de som jobber der. Å prate med partneren sin kan man jo gjøre hjemme hver dag. 

Da kan man like gjerne gå på date på en restaurant. Jobb julebord er for kollegaer, det er jeg enig i.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...