Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (25 minutter siden):

Jeg har og mye å lære, kanskje største lærdommen er å ikke ta seg vann over hodet og starte med store prosjekter uten å kunne nok om det man gjør. :ninja: Har fått på noen smell før..

Min utfordring: Å gidde. Jeg trives godt i  hagen under parasollen og med en tjukk krimbok mens jeg overser alt som må gjøres. Det er virkelig ikke i mine tanker en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MarianneE skrev (1 time siden):

Min utfordring: Å gidde. Jeg trives godt i  hagen under parasollen og med en tjukk krimbok mens jeg overser alt som må gjøres. Det er virkelig ikke i mine tanker en gang. 

Det må være lov tenker jeg. 😊 Alle kan ikke like alt, alle har sin måte å nyte hagen på. Jeg var ikke interessert i det før, men fikk ny interesse når jeg ikke kunne drive lenger med det jeg likte. Det sier og at en ustriglet hage er best for feks pinnsvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men vi har stor hage med b.la tre epletrær og 6 meter langt blomsterbed og mye plass og da sier det seg selv at kun plenklipping en gang i uka blir for lite til at det ser pent ut. Når jeg blir rik skal jeg ansette gartner 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (15 minutter siden):

Gratulerer med dagen DD :klem:

Gratulerer med dagen! Håper du får en fin dag Sola! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg utsatte hjertekontrollen med et halvt år i januar, tror jeg skal utsette litt til mtp corona situasjonen. Alt blir tungvint når det er strengt. 

Nå ser jeg to hostaer som vokser, og solsikkene spirer! En klematis jeg trodde var død kommer også igjen fra selve roten. Godt å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taket i gangen var gulnet, og skulle skifte lampe, valgte å male det så det ble fresht. Det var litt av en jobb! Vanskelig å få jevnt, så skjollete ut. Vanskelig å se hva som faktisk var ujevnt og hva som holdt på å tørke. Malte over to ganger. I dag er jeg helt ødelagt i armer, nakke og rygg. Tatt to smertestillende. Nå prøver jeg meg på varmt vann som lindring. 

Bygde med stor blomsterkasse, med spiler. Tenker å male den i en lys og fin grønnfarge... Men jeg tenkte ikke over at mellom spilene synes den mørkegrønne presenningen inni! Æsj... får se da. Om det blir fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha hjelp til å komme meg opp på sengekanten i dag og å få på meg sokker, bena skrek og protesterte når de måtte bære vekta mi. Tror jeg har drevet meg litt hardt i det siste, spes når SB var borte. Det får jeg igjen for nå. Blir rolig dag i dag da. 

Kjøpte maling til blomsterkassa mi i går da, ville ha en lys og fresh farge på den. Blir samme farge som døra på bildet. Jeg elsker jo grønt og blått, så passer bra! Men den blir ikke malt i dag hvertfall...drygolin-ultimat-vindu-og-dor-jotun-7053-laerdal.thumb.jpg.cd12b505cdd01c04e259e2f2d168469e.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 20.5.2021 den 16.48):

Jeg utsatte hjertekontrollen med et halvt år i januar, tror jeg skal utsette litt til mtp corona situasjonen. Alt blir tungvint når det er strengt. 

Nå ser jeg to hostaer som vokser, og solsikkene spirer! En klematis jeg trodde var død kommer også igjen fra selve roten. Godt å se. 

Om du føler alt er nogenlunde ok? Du har pacemaker?

Jeg har også solsikker. Eller har akkurat sådd, så om en uke eller så, så begynner de vel å spire :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (30 minutter siden):

Om du føler alt er nogenlunde ok? Du har pacemaker?

Jeg har også solsikker. Eller har akkurat sådd, så om en uke eller så, så begynner de vel å spire :rodmer:

Ja, har pacemaker så jeg er batteridreven. 😁 Har hatt mye tull med hjertet, men det kjennes bedre ut nå enn på lenge. Og blir ellers fulgt opp med blodtrykk og prøver ofte ellers. 

Har vært så kaldt her, så alt har brukt tid på å komme seg. Men nå er det masse små spirer, så gleder meg til de kommer seg skikkelig! Når de blomstrer av synes jeg ofte solsikker er litt ekle. 😆 vet du om jeg plukke frø av dem og bruke til neste år?

Er og så forelsker i syrinhortensia, og denne hekken falt jeg så for! Fikk lyst å ha sånn der det går en gangveg og folk glaner inn. 

bfc27418d753166db0b74e9036187983.thumb.jpg.f905e05108970f63786866c97df4921f.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (55 minutter siden):

Ja, har pacemaker så jeg er batteridreven. 😁 Har hatt mye tull med hjertet, men det kjennes bedre ut nå enn på lenge. Og blir ellers fulgt opp med blodtrykk og prøver ofte ellers. 

Har vært så kaldt her, så alt har brukt tid på å komme seg. Men nå er det masse små spirer, så gleder meg til de kommer seg skikkelig! Når de blomstrer av synes jeg ofte solsikker er litt ekle. 😆 vet du om jeg plukke frø av dem og bruke til neste år?

Er og så forelsker i syrinhortensia, og denne hekken falt jeg så for! Fikk lyst å ha sånn der det går en gangveg og folk glaner inn. 

bfc27418d753166db0b74e9036187983.thumb.jpg.f905e05108970f63786866c97df4921f.jpg

Har du en slik kommunikator? Da kan du kanskje avtale at de "leser deg av" om det er til kontroll av den du skal? 

Jeg tror du kan gjøre det og tørke dem :klo: Best å tilkalle eksperten :rope: @Rumle I fjor blomstret ikke mine før uken før frosten kom, så var ikke lenge jeg fikk vakre synet av dem, men så sådde jeg svært sent i fjor også.

Ja, hvorfor ikke. Er et svært vakkert skue. Hvor mange planter vil du trenge for å få den så tett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 minutter siden):

Har du en slik kommunikator? Da kan du kanskje avtale at de "leser deg av" om det er til kontroll av den du skal? 

Jeg tror du kan gjøre det og tørke dem :klo: Best å tilkalle eksperten :rope: @Rumle I fjor blomstret ikke mine før uken før frosten kom, så var ikke lenge jeg fikk vakre synet av dem, men så sådde jeg svært sent i fjor også.

Ja, hvorfor ikke. Er et svært vakkert skue. Hvor mange planter vil du trenge for å få den så tett?

Ja, har det så det kan de gjøre, skulle tatt noe ultralyd og noe greier i tillegg, ringer i morgen og høre om jeg kan utsette litt til. Nei...Ikke i morgen, da er det helligdag, tirsdag blir det da.

Må sikkert ha mellom 20 og 30 planter sikkert.. Ikke lett å få tak i så mange av samme farge kanskje. De skal jo og helst ha sur jord (?) så vet ikke om de ville trives så godt....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Ja, har det så det kan de gjøre, skulle tatt noe ultralyd og noe greier i tillegg, ringer i morgen og høre om jeg kan utsette litt til. Nei...Ikke i morgen, da er det helligdag, tirsdag blir det da.

Må sikkert ha mellom 20 og 30 planter sikkert.. Ikke lett å få tak i så mange av samme farge kanskje. De skal jo og helst ha sur jord (?) så vet ikke om de ville trives så godt....

Om avlesningen er tilfredsstillende, så kanskje du kan utsette da :vetikke:

Er det ikke noe jord, som selges som er for slike planter :klo: Mener jeg så noe slikt på hagesenteret :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Om avlesningen er tilfredsstillende, så kanskje du kan utsette da :vetikke:

Er det ikke noe jord, som selges som er for slike planter :klo: Mener jeg så noe slikt på hagesenteret :unsure:

Jo, det er det. Er vel noe som heter hortensia jord og rododendron jord, bare det ikke blir for "utvannet" med tiden...

Har du vært på flyttefot forresten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (31 minutter siden):

Jo, det er det. Er vel noe som heter hortensia jord og rododendron jord, bare det ikke blir for "utvannet" med tiden...

Har du vært på flyttefot forresten? 

Ikke godt å si :unsure: Går kanskje an å tilsette noe næring eller noe?

Nei. Vi har en leilighet, som skal kvittes med, så den er tømt og nedvasket. Er bare at alt har i løpet av mange år, blitt plassert der, så har fått samlet seg opp, så blir til sammen 3 tilhengerlass som kjøres på søppelhaugen :daane: Masse møbler, ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (Akkurat nå):

Ikke godt å si :unsure: Går kanskje an å tilsette noe næring eller noe?

Nei. Vi har en leilighet, som skal kvittes med, så den er tømt og nedvasket. Er bare at alt har i løpet av mange år, blitt plassert der, så har fått samlet seg opp, så blir til sammen 3 tilhengerlass som kjøres på søppelhaugen :daane: Masse møbler, ting og tang.

Det pleier å hope seg opp ja... helt utrolig hva man tar vare på i grunn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å hope seg opp ja... helt utrolig hva man tar vare på i grunn...

Gjett om :ler: Jeg fant meldingsboken til faren min fra han gikk i barneskolen :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Gjett om :ler: Jeg fant meldingsboken til faren min fra han gikk i barneskolen :ler:

😆😆 Så gøy, litt koselig og da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆😆 Så gøy, litt koselig og da. 

Ja, moro å lese meldingene med hjem, om hyss han hadde gjort :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...