Gå til innhold

Pfizers vaksine gir mer blodpropper enn AstraZenecas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TantePose skrev (Akkurat nå):

I England gir Pfizers vaksine mer blodpropper enn AZ sin. Likevel er ikke helsemyndighetene bekymret for bivirkningene fra Pfizers vaksine.

Hvorfor det?

Virker nesten som mange europeiske land gjerne vil at pandemien skal vare enda lenger når de nå slutter å bruke AZ's vaksine...

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9366963/Coronavirus-Pfizers-Covid-vaccine-linked-blood-clots-AstraZenecas-UK.html

Det er ikke forekomsten av blodpropper i seg selv som har gjort at alarmen har gått av i forbindelse med AZ. Hva man ser i en rekke europeiske land er en veldig uvanlig og farlig kombinasjon av blodpropper, lave nivåer av blodplater og blødninger.

• Liker 14
Gjest Tutte
Skrevet (endret)
Pterinochilus skrev (14 minutter siden):

Det er ikke forekomsten av blodpropper i seg selv som har gjort at alarmen har gått av i forbindelse med AZ. Hva man ser i en rekke europeiske land er en veldig uvanlig og farlig kombinasjon av blodpropper, lave nivåer av blodplater og blødninger.

Men allikevel oppfordrer WHO og EMA europeiske land til å fortsette vaksineringen med AZ. Forstår ikke den jeg.

Endret av Tutte
Skrevet
Tutte skrev (Akkurat nå):

Men allikevel oppfordrer WHO europeiske land til å fortsette vaksineringen med AZ. Forstår ikke den jeg.

Jeg forstår heller ikke hvorfor WHO og EMA så hardnakket oppfordrer til at man skal fortsette å vaksinere med AZ mens dette utredes. At det er en sammenheng mellom disse alvorlige hendelsene og vaksinen er ganske tydelig, men det nekter de også å anerkjenne.

• Liker 6
Skrevet
Pterinochilus skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår heller ikke hvorfor WHO og EMA så hardnakket oppfordrer til at man skal fortsette å vaksinere med AZ mens dette utredes. At det er en sammenheng mellom disse alvorlige hendelsene og vaksinen er ganske tydelig, men det nekter de også å anerkjenne.

Tipper WHO og EMA har regnet på det og funnet ut at det vil bli flere dødsfall fra viruset en fra AZ's vaksine hvis man slutter å bruke den.

• Liker 2
Skrevet
TantePose skrev (3 minutter siden):

Tipper WHO og EMA har regnet på det og funnet ut at det vil bli flere dødsfall fra viruset en fra AZ's vaksine hvis man slutter å bruke den.

Det er godt mulig og det er også godt mulig at det er også er tilfellet. Problemet er at EMA sier at det ikke er noen indikasjoner på at vaksinene har forårsaket disse tilfellene og da mister man tillit til dem. Det hadde vært bedre om de valgte å være åpne og ærlige om dette.

• Liker 4
Skrevet
Pterinochilus skrev (20 minutter siden):

De sier jo selv at nytten er større enn risikoen, og at det er økonomiske grunner til å vaksinere på tross av alvorlige bivirkninger. 

Fikk litt lyst til å utfordre hun EMAdama til å ta en AZ-vaksine live der i sted... merker at de sier andre ting enn de tenker.

Gjest Tutte
Skrevet (endret)
LastSummer skrev (19 minutter siden):

De sier jo selv at nytten er større enn risikoen, og at det er økonomiske grunner til å vaksinere på tross av alvorlige bivirkninger. 

Fikk litt lyst til å utfordre hun EMAdama til å ta en AZ-vaksine live der i sted... merker at de sier andre ting enn de tenker.

Og det er jo nettopp om nytten er større enn risikoen og hele sammenhengen og årsaksbildet som er årsaken til at de har satt vaksinen på vent for å finne ut av. Så synes det er merkelig at WHO og EMA uttaler seg så bastant allerede.

Endret av Tutte
Skrevet
53 minutter siden, TantePose said:

Dette er jo sikkert riktig. Men man skal ikke se bort ifra at vaksinen kan være farligere enn viruset for unge mennesker uten risikofaktorer, så kan jo fort skje at av vaksinen kun blir godkjent for eldre og risikogrupper f.eks.

• Liker 4
Gjest Linny111
Skrevet

Jeg så på BBC i morges en representant fra Frankrike som sa at uenigheten angående hvor mange AZ-vaksiner EU får er en av grunnene til at de setter den på pause og at det sannsynligvis er delvis politisk. 

Har noen noe mer info om dette med den typen blodpropper som AZ skal gi? Hvor mange har fått den typen blodpropp? Er dette noe som aldri skjer ellers og det derfor må ha en sammenheng? Jeg har ikke sett noe særlig info utenom generell blodpropp andre steder enn her på forumet.

• Opprett ny...