AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Av ren nygjerrighet, hvordan ser hverdagen til hunden deres ut? F.eks tur, mat, lek, kos osv. og hvor lenge varer disse aktiviteene. Anonymkode: 1327c...9fa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Står opp og går en liten do-tur før vi begge spiser frokost. Etter frokost tar vi bussen til skogen hvor vi går i rundt 2 timer før vi busser tilbake. Da sover han som regel frem til middag og vil gjerne ut for å tisse igjen etter det. Ny tur i nabolaget om kvelden. Enkelte dager går vi i nærområdet i stedet for skogen for å sosialisere. Blir lite lek, men vi trener litt lydighet i ny og ne, spesielt hvis jeg merker at han blir rastløs hvis det f eks regner eller er veldig kaldt ute og turene dermed blir kortere. Da treningssenterne var åpne pleide han å være alene hjemme mens jeg trente på ettermiddagen, men det siste året har han bare vært med meg hele tiden. Innimellom legger vi inn noen langturer, går tur med andre eller drar på hytta med familien og deres hunder. Han lever et godt liv Anonymkode: 54d6c...c31
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 På morgenen går vi en tur på ca 15 minutter. Jeg og hunden spiser frokost etter dette. Vanligvis drar jeg på jobb etter dette, og gir hunden en kong med frossen kjøttdeig i når jeg drar, skrur på radio, og lukker dørene til rommene hunden ikke skal være på imens jeg er borte (bruker ikke bur). Når jeg kommer hjem fra jobb tar vi en liten tur for å tisse. Jeg spiser middag. Etter dette går vi tur i skogen, ca 1-2 timer. Når det ikke er båndtvang løper hunden løs. Noen dager i uka trener vi på jakt (apport, RIO). Kommer hjem, hunden får middagen sin. Etter dette er det kos og lek, noe mental stimuli. På kvelden igjen går vi en halvtimes tur. Har en irsk setter. Anonymkode: f98cc...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Jeg tar meg en kaffe i senga, også tar jeg med hundene ut på 40-50min tur i nabolaget. Når vi kommer hjem blir det frokost på både meg og hundene. De slapper av i noen timer, og tidlig på ettermiddagen blir det 1-2 timers tur, og enda en 40 min tur på kvelden etter middag. De får maten sin i kong, og det blir også litt lydighet/godbitsøk i løpet av dagen. Flere ganger i uken går vi tur med hundevenner eller lar de løpe fritt med hundevenner. Om våren/sommeren blir det i tillegg lange, gode turer på fjellet. Anonymkode: bf65a...889
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Får meg en rolig kopp kaffe i syv-tiden før hunden står opp, strekker seg og vil ha kos og lidt frokost. Ikke alltid den spiser. Så går vi 30-50 minutter (alt avhengig av når vi kom oss ut døren). Etter jobb eller når ungene er kommet hjem en kjapp tissetur. Foring i fire-tiden og så en til to timers tur. Ellers kjappe tisseturer på kvelden (har ikke hage). Som oftest en fjelltur i hverdagene og en lengre fjelltur i helgene... har en aktiv hund da 🐶 Anonymkode: e5662...506
Gjest Smeltemann Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Hverdagen til hundene her består i å gå som de vil,de er ute nesten hele dagen. Fri tilgang på mat.
Troyamin Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Står opp rundt kl 6. Etter at jeg har tisset og pusset tenner, blir hundene luftet ca 5-15 min så de får tisset og bæsjet. Deretter er det inn og jeg får stelt meg litt videre. Kaffe på meg, mat på hundene rundt kl 06.30. En times tid etter mat så skal hundene ut og tisse igjen. Setter de i hundegårdene etterpå. Da får jeg gjort husarbeid i fred og hundene får fri fra både meg og hverandre. På formiddagen pakkes sekken og vi drar på tur. Alt fra to til fire timers rusling på smale stier og i ulendt terreng mens hundene løper fritt. På vintre med mye snø, blir det kun et par timer langs vei og under båndtvang benyttes sele og strikkline. Så er det hjem, hvile og så avgårde på hundetrening. Hjem, kveldsmat, kveldstur på ca en time og så leggetid. Enkelte dager gjør vi absolutt ingenting annet enn litt hjernetrim på dagtid og sakte rusling i skogen rundt huset. For min fibromyalgi setter litt stopper for de lengste turene. Hundene tilpasser seg min hverdag og akkurat derfor valgte jeg den bruksrasen jeg har. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå