Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg har bedt meg om hjelp til å finne en dame til han. Og jeg aner ikke hvordan? 😅

Han er ekstremt stille og ganske sjenert mann på 30 år. Han er kjekk, har god jobb, hus og båt. Alt på stell, men han sliter med å få kontakt med damer. Han har prøvd tinder, men sliter med å finne ut hva han skal skrive, og når han endelig får en date så er han så stille at han nesten aldri får en til... Hvordan kan jeg hjelpe han? Hvor kan han finne en dame? Er det et sted som er fint å møte folk på? Han er så fantastisk når man blir kjent med han, men det tar tid å komme innpå han.. Skulle ønske jeg hadde en singel vennine, men alle venninene mine er i et forhold 🙃

Anonymkode: 6f97d...2c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som problemet ikke er å møte noen, men å snakke når han møter  dem. 

Anbefaler ham å trene på å snakke med jenter i en ufarlig setting. Gå tur/på kafe med noen (venninner av deg? Jenter han ikke kjenner) som ikke er date, men kun trening. Disse jentene kan gjerne allerede ha kjæreste så det er klart og tydelig for alle at det ikke er date. Fint om de vet hva problemet er, så kan de snakke litt om hva som kan være greie tema når han skal date, hva jenter setter pris på, hva han bør unngå. Sosial trening, rett og slett. 

Dersom dette også er vanskelig, kan dere begynne forsiktig ved at du er med, så dere er tre, men at han likevel skal snakke litt med en jente han ikke kjenner. 

Eksponeringsterapi. :) 

Anonymkode: 24330...7b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du jente? Kanskje han kan "øve" seg p deg. Be han invitere deg på en date, han må lage opplegg, trenger ikke være avanserte greier men han må stå for planleggingen. Så må han "dyttes" til å ta initiativ til å finne noe å snakke om. Du kan gi han stikkord som kan sette han i gang og så må han jobbe med de stikkordene. Dette må han bare øve på. 

Anonymkode: b0ac4...d79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal han klare å finne en kjæreste må man lære seg å kommunisere/snakke med damer uten at han blir for sjenert. Øvelse gjør mester. Snakk til kassadama på matbutikken, casual smalltalk. Om han chatter med ei på tinder - be han høre om han kan ringe henne.. En dame trenger i stor grad initiativ og kommunikasjon for å bli tiltrukket. Må starte med å bli komfortabel med dette. 

Anonymkode: 7c607...8d2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mange gode råd her. Alfa omega er at du klarer å føre en samtale med ukjente folk. Ellers kommer den ekle stillheten og alt bare stanser opp.  Noen stopper det selvsagt opp med uansett fordi man ikek har noe kjemi ...andre så vil samtalen starte og flyte av seg selv fordi man har truffet noen man får kjemi med. 

Endret av Bente1234
glemte noe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt hvor problemet ligger. Jeg er kanskje litt som fyren som beskrives, men jeg snakker helt fint med kvinner i normale settingen. Det er selve flørtingen jeg faller gjennom på.

Anonymkode: fd9c1...704

AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for forslag! Jeg skal møte han i helgen, så skal jeg vise han hva dere har skrevet 😊 Vi har prøvd med øving det siste året da jeg har tatt med meg en  vennine på mange turer, middager og slik, så hun har jobbet med å få han til å snakke med henne. Men selv om alt gikk greit når vi var flere, så ble det helt stille når de var alene. Hun pushet samtaler, men han svarte så avsluttende at hun slet med å holde det i gang.. 😬

Men han er en veldig stille mann. Han og kjæresten min har vært bestevenner hele livet, og henger sammen minst 1 gang i uken. Men selv kjæresten min synes han er stille, og han blir nesten den eneste som snakker. Og når det er en fremmed eller en pen jente blir han sjenert i tillegg. Eneste som hjelper er øl 🙃 Men han elsker å være rundt folk, og blir med på alt. Han er bare veldig flink til å lytte🤭

Jeg har forslått at han kunne begynne på danse kurs eller noe lignende, der han blir tvunget sammen med damer, og ikke trenger å snakke så mye. Han likte ideen, men synes ikke dans er så gøy 😅

Ts

Anonymkode: 6f97d...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Han må bare bli mer trygg på seg selv rundt damer. Lære seg å ta initiativ og bli mer utadvendt! Om han ikke vil havne i «vennesonen» må han bli frampå nok til og også tørre å dra evt evt første date over til noe fysisk. I form av kroppskontakt/kyssing. Hjelper lite å bruke «venner» som øving! Må være en person han ikke kjenner. Det kan være kleint for oss alle å date med en ukjent person - men man må by på seg selv. 

Anonymkode: 7c607...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...