Gå til innhold

Egenmelding eller sykemelding?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg pjusk i går, tok en covid test og venter nå på svar. Uansett resultat blir jeg hjemme i dag til jeg føler meg bedre. Jeg har ikke brukt noen egenmeldinger så langt på arbeidsplassen. Problemet er at jeg har en turnusordning hvor jeg jobber 14 timers vakter. Hvordan blir dette mer bruk av egenmelding? Bør jeg kontakte fastlege og heller be om sykemelding? Har hørt at leger ikke kan tilbakedatere sykemeldinger lenger, men vet ikke om dette stemmer. Jobber innen kommunal sektor. 

Anonymkode: af703...0b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Følte meg pjusk i går, tok en covid test og venter nå på svar. Uansett resultat blir jeg hjemme i dag til jeg føler meg bedre. Jeg har ikke brukt noen egenmeldinger så langt på arbeidsplassen. Problemet er at jeg har en turnusordning hvor jeg jobber 14 timers vakter. Hvordan blir dette mer bruk av egenmelding? Bør jeg kontakte fastlege og heller be om sykemelding? Har hørt at leger ikke kan tilbakedatere sykemeldinger lenger, men vet ikke om dette stemmer. Jobber innen kommunal sektor. 

Kan legge til at ved to fraværsdager med denne turnusordningen blir det 28 timer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med at du har 8 dagers egenmelding siden du jobber i kommunal sektor. Da teller man dager. Blir du syk utover dette kan de be om å få en sykemelding, man skal som hovedsak bruke egenmelding og varer sykdommen utover egenmeldingsdagene så kan du sykemeldes. Da kan du kontakte legen  når egenmeldingsdagene går ut, om du ikke får legetime da samme dag -så kan de tilbakedatere sykemelding til den dagen du tok kontakt for time. 

Anonymkode: 426e4...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen kan sitere tilbake når det foreligger en coronatest og aøfra den tiden du bestilte testen. Jeg ville valgt sykemelding.

Anonymkode: 9aa97...d15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt unødvendig å belaste legen med dette. Bruk egenmelding. Vaktlengde har ingen ting å si, egenmelding kan ikke brukes på timesbasis den hår på dager.

Anonymkode: 5d98d...058

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker selvfølgelig egenmelding. Man har opprettet egne "korona"-egenmeldinger både kommunalt og statlig. Så om du venter på korona-svar brukes disse i stedet for vanlige egenmeldinger. Ring og varsle sjefen du blir borte til svaret kommer og du er symptomfri

Anonymkode: e3b45...c78

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...