Jullen Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Nei, den spesielle bivirkningen med både blodpropp og lavt antall blodprøver er neppe tilfeldig. Det er en sjelden kombinasjon som mange leger sier de aldri har vært vitne til før. Og det kan ikke være tilfeldig at 3 stk i Norge har fått dette så kort tid etter vaksinen. Det jeg imidlertid stusser veldig over er at det ikke har skjedd i større omfang andre steder med massevaksinering av samme vaksine. Feks England hvor flere millioner har fått denne vaksinen. Vi er jo få vaksinerte her i forhold til mange andre land. Er scandinavere kanskje i større grad mer genetisk disponert? Eller skyldes det kanskje kraftig underdokumentering og mørketall i andre land pga frykt for økt skepsis?🤔 Hva tenker dere om dette? Leser også av gamle artikler rundt om i verden at blodpropp kombinert med et lavt antall blodplater er en sjelden komplikasjon som følge av Covid-19. Var ett par som døde av dette i USA. Så dette kan vel tyde på at vaksinen kan gi oss like komplikasjoner som ved Covid-19. Og da kan vi kanskje også risikere andre farlige komplikasjoner og samme risikoen for langtids bivirkninger?🤔😶 Mange har jo frem til nå sagt at dette er en tryggere vaksine fordi den ikke tilfører kroppen partikler av levende covid-19 virus. Kun kopi av et protein fra viruset. Derfor vil vi med mindre sannsynlighet utvikle like symptomer og ettervirkninger som ved utbrudd av Covid-19. Men dette tyder jo på at dette kanskje ikke stemmer?🤔 Bare jeg som tenker høyt for meg selv her. Og er nysgjerrig på hva andre tenker rundt tema. Endret 16. mars 2021 av Jullen 2
Miren Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Jullen skrev (16 minutter siden): Nei, den spesielle bivirkningen med både blodpropp og lavt antall blodprøver er neppe tilfeldig. Det er en sjelden kombinasjon som mange leger sier de aldri har vært vitne til før. Og det kan ikke være tilfeldig at 3 stk i Norge har fått dette som følge av vaksinen i løpet av kort tid. Samt flere andre i Europa. Det jeg imidlertid stusser veldig over er at det ikke har skjedd i større omfang andre steder med massevaksinering av samme vaksine? Feks England hvor flere millioner har fått denne vaksinen? Er scandinavere kanskje mer genetisk disponert? Eller skyldes det kraftig underdokumentering og mørketall i andre land?🤔 Hva tenker der om dette? Leser også av gamle artikler rundt om i verden at blodpropp kombinert med et lavt antall blodplater er en sjelden komplikasjon som følge av Covid-19. Var ett par som døde av dette i USA. Så dette kan vel tyde på at vaksinen kan gi oss like komplikasjoner som ved Covid-19. Og da kan vi kanskje også risikere andre farlige komplikasjoner og samme risikoen for langtids bivirkninger?🤔😶 Mange har jo frem til nå sagt at dette er en tryggere vaksine fordi den ikke tilfører kroppen partikler av levende covid-19 virus. Kun kopi av et protein fra viruset. Derfor vil vi med mindre sannsynlighet utvikle like symptomer og ettervirkninger som ved utbrudd av Covid-19. Men dette tyder jo på at dette kanskje ikke stemmer?🤔 Bare jeg som tenker høyt for meg selv her. Og er nysgjerrig på hva andre tenker rundt tema. Mener jeg leste en plass at det kunne være en mulighet for at de rammede har fått vaksine av samme parti. I mitt hode er det da nærliggende å tro at vaksine fra samme produksjon, blir pakket sammen og sendt dit det skal for så å dele det ut. Har reagert på at de tilfellene som er kommet opp i media, og de jeg har lest om er her i Norden. Om så er tilfelle er det ingen tvil om at az har tabbet seg ut. Jeg vet ikke kjønn på alle som er innlagt, men den første som døde var ei dame i ung alder. Oman i utgangspunktet har økt risiko for blodpropp uten at man vet det, går kanskje på hormonprevensjon i tillegg, for så å ta vaksinen; har man plutselig 3 faktorer som spiller inn. Jeg vet ikke, syntes bare det er utrolig ekkelt at friske relativt unge mennesker blir så syke av en vaksine.. 1
Anbefalte innlegg