Gå til innhold

Vanlig sykkel vs. elsykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte meg elsykkel fra Sykkelpikene i fjor, og trodde at livet skulle bli fantastisk. 😂

I stedet for å slite meg av sted på vanlig sykkel, skulle jeg nå bare fryde meg på vei til barnehagen med poden bakpå og så videre til jobb! Problemet er at jeg vingler så sinnsykt på den nye sykkelen! Føler at jeg har null kontroll, og det blir mye verre med poden bakpå også. Jeg sliter rett og slett med å sykle rett når jeg skal forbi smalere hindringer i veien og svinge. Skjønner ingen ting! Det er jo null stress på vanlig sykkel, og jeg lurer på om det er meg eller sykkelen som er problemet her! Noen som har erfaringer? 🙃

Anonymkode: 52435...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du kjøpt en med batteri under bagasjen? Jeg ville ikke anbefalt det. Da får sykkel feil tyngdepunkt - litt for langt bak, litt for høyt, og oppleves derfor vinglete. Kan kompenseres hvis sykkelen i seg selv er veldig tung, eller hvis du selv er tung (og sterk). 

jeg har derimot elsykkel som jeg elsker og bruker nettopp slik du beskriver, men barn til og fra barnehagen og det meste av transport egentlig. :) Jeg har batteri under rammen. 

Anonymkode: 5feca...a30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har El sykkel fra Biltema. Batteri på ramma foran. Elsker den sykkelen. 

Anonymkode: 2da4b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en dyr sak med batteri på rammen. Var ute og syklet i går og holdt flere ganger på å skli og falle når jeg syklet i litt snø. Det er bare skikkelig sært, for jeg føler meg som en som ikke har lært å sykle og har null balanse. Skjønner virkelig ingenting, for jeg kunne da sykle temmelig greit før! 😂

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Har en dyr sak med batteri på rammen. Var ute og syklet i går og holdt flere ganger på å skli og falle når jeg syklet i litt snø. Det er bare skikkelig sært, for jeg føler meg som en som ikke har lært å sykle og har null balanse. Skjønner virkelig ingenting, for jeg kunne da sykle temmelig greit før! 😂

-TS

Men har du piggdekk nå? Sykler du nå på sommerdekk midt i snøen? Regner med du har piggdekk, men spør bare. 

Ellers da, du har ikke tilfeldigvis fått krystalsyke. Sorry, ikke for å kaste en diagnose på deg, men hvis du plutselig sliter med balansen liksom, kan det være noe med helsa, og ikke med sykkelen?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

en til test, glemte det! Snu sykkel oppned, sett den på bakken, stå rett foran. Snu hjulene og se om de snurrer helt rett og ikke vingkler i 8 tall! Kan også hende du har ubalanserte hjul (men det er ofte etter å ha fått større trøkk da).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min mor har en elsykkel som er for kraftig, da mister hun stadig balansen i svinger osv. 

Min er kraftigere, men ikke på laveste innstilling, og det er som å sykle på en vanlig sykkel (bare at jeg brått føler jeg er i sabla god form)

Anonymkode: c87a5...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...