Gå til innhold

Stress hos valp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en valp på 18 uker som i det siste har vist sterke tegn på stress om ettermiddag/kveld. Peser, maser og vandrer. 
i dag ignorerte jeg denne masingen totalt, men det tok likevel nesten 1 time før hun fant roen og sovnet. 

hun har begynt å få 2 turer daglig, og er ellers mye ute etter eget ønske. 
ofte ligger hun da bare i Hagen og koser seg med en pinne etc. 

inne leker vi lite (det foregår ute). Men daglig pelsstell girer henne veldig opp. Dog er dette absolutt nødvendig. 
tyggebein og leker er tilgjengelig hele tiden og hun bruker det flittig. 
Bortsett fra dette får hun en frossen kong med godbiter i daglig. Den bruker hun stort sett 30 minutter på å spise. 

Jeg er nok ikke helt flink nok til å stimulere hodet hennes, men bortsett fra det tror jeg hun lever et veldig godt liv  

vi er en liten familie med to rolige og harmoniske mennesker. 
katten i familien har tidligere vært en morsom lekekammerat, men da dette ble litt i overkant voldsomt har jeg stoppet det meste av leken med katten nå.  De går ellers veldig godt sammen. 
Har lurt litt på om det er katten som er problemet... Hun fotfølger gjerne katten og jeg må stoppe henne fra å herje med katten mange ganger daglig.

jeg har hatt hund i mange år, men aldri opplevd stress på denne måten, og blir veldig usikker. 
Hun er ellers en rolig og tilsynelatende trygg liten frøken. Men selvsagt valp med alt det innebærer. 

Hun spiser og drikker bra. Magen fungerer. Hun er renslig og tannfellingen er godt i gang. 
Ser ikke hva problemet er... Dere med erfaring- hva kan være galt? Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre bedre? 

Anonymkode: 43fbb...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps- bare så det ikke er noen misforståelser; hun får 2 turer, og minst 4-5 lufteturer i tillegg. Men da er vi bare i nærområdet/hagen. 
ts 

AnonymBruker
Skrevet

👆

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei på nesten 16 uker. Jeg ser det at etter vi har lagt ungene i åttetiden så går hun og sover litt hun også, for å så våkne og få slike raptuser. Dette skjer stort sett hver kveld. Er som hun har overskuddsenergi som må ut. 

Hun får minimum 5 turer til dagen pluss tisseturer i hagen. Da sparkes det litt ball også. 

Anonymkode: f04f6...33a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...