Gå til innhold

Skiklær for dummies

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ut på langrennsski i helgen, som jeg er ca en gang hvert 10.år. Derfor eier jeg ingen skiklær, og vet heller ikke hva jeg burde gå med 😂 det er meldt sol med sky, og opp til 8 grader med lite vind dit jeg skal. Hvordan høres det ut med vanlig treningstights med ullstilongs under, samt ullundertøy på overkropp, genser i ca 50% ull utenpå der, og tynn bergans jakke som er vind/vanntett ytterst? Er det for mye/for lite? Bør jeg bruke andre typer klær? Kom med innspill! Ønsker ikke å måtte kjøpe masse nytt, ettersom dette skjer ytterst sjelden som sagt 😂 

Anonymkode: d390d...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt umulig å svare på spørsmålene dine, når du ikke skriver hva du skal. Skal du trene? Gå rolig tur? Gå et lite stykke, tenne bål, sitte i ro og spise pølser?

Så lenge man faktisk går på ski, så blir det fort varmt. Jeg går med tynn softshelljakke over tynn ulltrøye i -8, så i pluss 8 hadde det selvfølgelig blitt alt for mye klær med ulltrøye, genser med 50 % ull og attpåtil en Bergans-jakke utenpå.

Anonymkode: fdc7b...c0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt umulig å svare på spørsmålene dine, når du ikke skriver hva du skal. Skal du trene? Gå rolig tur? Gå et lite stykke, tenne bål, sitte i ro og spise pølser?

Så lenge man faktisk går på ski, så blir det fort varmt. Jeg går med tynn softshelljakke over tynn ulltrøye i -8, så i pluss 8 hadde det selvfølgelig blitt alt for mye klær med ulltrøye, genser med 50 % ull og attpåtil en Bergans-jakke utenpå.

Anonymkode: fdc7b...c0a

Blir nok det sistnevnte; gå et lite stykke, tenne bål og sitte i ro og spise pølser. 

Anonymkode: d390d...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres helt passende ut det antrekket der🙂

Anonymkode: b3638...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid med tynn dunjakke hvis jeg skal bli sittende en stund. 

Anonymkode: 83eec...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres ut som altfor mye mens du går, men du trenger noe i sekken til du skal sitte ved bålet.

Anonymkode: e3318...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...