AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Befinner meg nå i en litt vanskelig situasjon. Vi har et samarbeid om en oppgave. De utsetter alt til siste liten, og det jobbes i det hele tatt veldig lite med oppgaven. Den skal snart leveres inn, og jeg kjenner at jeg er veldig usikker på om vi blir ferdig til fristen. Det arbeidet som de har gjort til nå, er ufattelig dårlig. Teksten som de skriver er nesten bare "klipp og lim" og jeg må sjekke hver eneste kilde for å se hva som bør omskrives. Mange skrivefeil er det også. Av og til lurer jeg på om det er elever på ungdomsskolen som har skrevet teksten. Jeg blir så frustrert! Det har blitt ekstra arbeid på meg, siden de også ikke evner å lete frem relevant informasjon. Hva kan jeg egentlig gjøre? Kan jeg snakke med emneansvarlig? Jeg kan jo ikke si til mine medstudenter at jeg synes at de gjør et dårlig arbeid? Anonymkode: b8266...b72 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Er det kun bestått/ikke bestått? Anonymkode: bfccc...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Ville tatt det om med emneansvarlig så fort som mulig, men er ikke sikkert de kommer til å foreta seg noe. Ble faktisk gjort mot meg i ett gruppearbeid fordi jeg gikk på en annen linje og hadde derfor noen andre eksamener som jeg også måtte bruke tid på enn de 2 andre i gruppen. De fikk ikke lov til å kaste meg ut av gruppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Kan du be om å bli flyttet til en annen gruppe og begrunne det med det du har skrevet over? Anonymkode: 45c6a...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Du kan si at de gjør et dårlig arbeid. Vær klar og tydelig på hva du krever. Anonymkode: 7c043...efe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GudSelv Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Snakk med emneansvarlig. Skriv gruppekontrakt neste gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 Dette er dessverre ganske standard, vært der selv. Jeg har også blitt mer bevisst på hva jeg legger energi i av gruppearbeid, og hva jeg ikke legger så mye i. Er det småoppgaver gjennom semesteret som kun er bestått/ikke bestått legger jeg selv lite i det, men jeg gjør det i god tid. Er det noe som blir karaktersatt underveis eller på slutten av semesteret legger jeg mye tid i det, og forventer at andre gjør det samme. Anonymkode: 76b30...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du be om å bli flyttet til en annen gruppe og begrunne det med det du har skrevet over? Anonymkode: 45c6a...703 Nei, det kan jeg ikke. Det er uansett for sent. TS Anonymkode: b8266...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er dessverre ganske standard, vært der selv. Jeg har også blitt mer bevisst på hva jeg legger energi i av gruppearbeid, og hva jeg ikke legger så mye i. Er det småoppgaver gjennom semesteret som kun er bestått/ikke bestått legger jeg selv lite i det, men jeg gjør det i god tid. Er det noe som blir karaktersatt underveis eller på slutten av semesteret legger jeg mye tid i det, og forventer at andre gjør det samme. Anonymkode: 76b30...760 Dette er dessverre en ganske viktig oppgave. TS Anonymkode: b8266...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan si at de gjør et dårlig arbeid. Vær klar og tydelig på hva du krever. Anonymkode: 7c043...efe Får som oftest bare til svar at de har så mye annet å gjøre. Ja, men det har for faen meg jeg også. TS Anonymkode: b8266...b72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Del Skrevet 15. mars 2021 Snakk med emneansvarlig, ja. Jeg måtte gjøre det tidligere, da halve gruppa ikke dukket opp på fremføringen av gruppeprosjektet, og den lille jobben de hadde gjort, var elendig. Jeg fikk dermed vurdering basert på min del av oppgaven, og fikk toppkarakter. De andre fikk stryk. Sammenlagt hadde vil vel knapt nok bestått, da store deler av oppgaven var mangelfull. Anonymkode: 29ddb...1cd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med emneansvarlig, ja. Jeg måtte gjøre det tidligere, da halve gruppa ikke dukket opp på fremføringen av gruppeprosjektet, og den lille jobben de hadde gjort, var elendig. Jeg fikk dermed vurdering basert på min del av oppgaven, og fikk toppkarakter. De andre fikk stryk. Sammenlagt hadde vil vel knapt nok bestått, da store deler av oppgaven var mangelfull. Anonymkode: 29ddb...1cd Oi! Stakkars deg! Men gratulerer med toppkarakter. Kjempetøft at du klarte å gjennomføre fremføringen selv! TS Anonymkode: b8266...b72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er dessverre en ganske viktig oppgave. TS Anonymkode: b8266...b72 Da må du sende en mail til emneansvarlig asap. Be om at din del blir vurdert alene siden du har gjort mest, og skriv at de andre såvidt gjør noe. Anonymkode: 76b30...760 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får som oftest bare til svar at de har så mye annet å gjøre. Ja, men det har for faen meg jeg også. TS Anonymkode: b8266...b72 Skjønner frustrasjonen. Helt forferdelig å jobbe i slike grupper.. Anonymkode: 7c043...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner frustrasjonen. Helt forferdelig å jobbe i slike grupper.. Anonymkode: 7c043...efe Det som er værst, er at mine andre emner må vike for at jeg skal klare å dra oppgaven i havn. TS Anonymkode: b8266...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må du sende en mail til emneansvarlig asap. Be om at din del blir vurdert alene siden du har gjort mest, og skriv at de andre såvidt gjør noe. Anonymkode: 76b30...760 Vet egentlig ikke om jeg får godkjent min del, har mine tvil. Dessuten er det veldig ekkelt å "melde inn" sine medstudenter for dårlig arbeid. Men, kanskje jeg til slutt må gjøre det. TS Anonymkode: b8266...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet egentlig ikke om jeg får godkjent min del, har mine tvil. Dessuten er det veldig ekkelt å "melde inn" sine medstudenter for dårlig arbeid. Men, kanskje jeg til slutt må gjøre det. TS Anonymkode: b8266...b72 Jeg skjønner at det er en veldig ekkel situasjon, men her må man vurdere hva som er viktigst. Det er helt fair at du mener at oppgaven er viktigere. Hvis du skal gjøre det bør du nok gjøre det så fort som mulig. Du kommer ikke langt med å si ifra for sent. Da er det til slutt ikke noe å gjøre, og du kan også bli konfrontert med hvorfor du ikke har sagt ifra tidligere. Anonymkode: 1587d...ec2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Del Skrevet 15. mars 2021 Min medfølelse. Skulle være forbudt å gi karakter på gruppeoppgaver. Burde i så fall ha vært bestått/ikke bestått, og så først karakter på muntlig om oppgaven/tema. Vil også råde deg til å ta kontakt med emneansvarlig. Lykke til! Anonymkode: 8567e...85e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Del Skrevet 15. mars 2021 Har du vært direkte med medstudentene dine? Og sagt at det de har gjort ikke holder mål, og si helt konkret hva/hvorfor det ikke er bra nok? Du kan prøve å delegere arbeid. Lage en liste over hva hver enkelt skal gjøre, hvilket tema de skal finne litteratur om, begreper som skal defineres og så videre. Er jo urettferdig at du skal måtte gjøre dette, men blir kanskje lettere for deg enn å gjøre absolutt alt selv. Anonymkode: a13ec...77b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Del Skrevet 15. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vet egentlig ikke om jeg får godkjent min del, har mine tvil. Dessuten er det veldig ekkelt å "melde inn" sine medstudenter for dårlig arbeid. Men, kanskje jeg til slutt må gjøre det. TS Anonymkode: b8266...b72 Dine medstudenter har jo ingen respekt for deg heller når de gir blanke på den måten. Du har ingenting å tape på å si ifra om hvordan det er og at det også påvirker andre kurs du tar. Gjør det fort som mulig og kanskje det kan bli en ordning på det som gjør at du kommer greit ut av det. Det er vanskelig å si i fra, men er dette folk du vil ha noe med å gjøre i arbeidslivet når gjør en så dårlig jobb? Man kan ikke bli likt av alle og man må stå opp for seg selv. Anonymkode: 45c6a...703 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå