AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Har noen erfaringer med Fontenehuset (i Bergen)? Jeg vet det finnes i flere byer også. Har ei venninne som kaller det kontoret sitt, og er der så og si daglig. Hun fremstiller Fontenehuset som en slags eksklusiv klubb for utvalgte. Når jeg spør hva hun gjør der, får jeg bare vage svar, og hun sier hun "kontorer" og spiser lunsj. Jeg kan ikke få være med dit, da må jeg "inviteres ". Er det sånn? Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Det er for de med psykiske diagnoser og rusmissbukere Anonymkode: d2ac0...679
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er for de med psykiske diagnoser og rusmissbukere Anonymkode: d2ac0...679 Ex rusmisbruk da eller? Jeg trodde det var et ressurssenter der brukerne kunne delta i kreative aktiviteter? Min venninne har ikke rusproblemer og heller ikke noen psykisk diagnose. Hun er en lykkelig nybakt mor. Ts Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ex rusmisbruk da eller? Jeg trodde det var et ressurssenter der brukerne kunne delta i kreative aktiviteter? Min venninne har ikke rusproblemer og heller ikke noen psykisk diagnose. Hun er en lykkelig nybakt mor. Ts Anonymkode: 37f45...70c Da tar hun isåfall opp plass som de som virkelig sliter kunne brukt. Det er mange psykisk syke som er så syke at de verken klarer jobb eller ha venner eller noen ting. Derfor blir sånne steder kanskje det eneste stedet de får kontakt med andre mennesker på. Anonymkode: d2ac0...679 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har også en bekjent som hyper opp dette med Fontenehuset noe så vanvittig og når jeg spør hva de egentlig GJØR så får jeg ikke så mye svar. Virker som at det er mye lunsjer det går i..🤔 Anonymkode: e5e41...0de 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da tar hun isåfall opp plass som de som virkelig sliter kunne brukt. Det er mange psykisk syke som er så syke at de verken klarer jobb eller ha venner eller noen ting. Derfor blir sånne steder kanskje det eneste stedet de får kontakt med andre mennesker på. Anonymkode: d2ac0...679 Hun tar ikke opp plassen for noen. Anonymkode: 20e4d...e3f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har også en bekjent som hyper opp dette med Fontenehuset noe så vanvittig og når jeg spør hva de egentlig GJØR så får jeg ikke så mye svar. Virker som at det er mye lunsjer det går i..🤔 Anonymkode: e5e41...0de Du kan gjøre så mye du vil. Det er helt opp til deg selv. Noen er med på utvikling av klubbhuset på administrativt nivå. Andre kommer for å være med å lage lunsj. Det er et bredt spekter av oppgaver. Ingenting et plikt, du gjør det du vil og kan trekke deg uten å måtte begrunne hvorfor. Anonymkode: 20e4d...e3f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Du kan lese på nettsiden deres Anonymkode: 6e8f9...6d4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ex rusmisbruk da eller? Jeg trodde det var et ressurssenter der brukerne kunne delta i kreative aktiviteter? Min venninne har ikke rusproblemer og heller ikke noen psykisk diagnose. Hun er en lykkelig nybakt mor. Ts Anonymkode: 37f45...70c Da skjuler hun noe for deg. Anonymkode: 4fb6e...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har noen erfaringer med Fontenehuset (i Bergen)? Jeg vet det finnes i flere byer også. Har ei venninne som kaller det kontoret sitt, og er der så og si daglig. Hun fremstiller Fontenehuset som en slags eksklusiv klubb for utvalgte. Når jeg spør hva hun gjør der, får jeg bare vage svar, og hun sier hun "kontorer" og spiser lunsj. Jeg kan ikke få være med dit, da må jeg "inviteres ". Er det sånn? Anonymkode: 37f45...70c Du kan få være med dit på åpen dag. Da inviterer de venner og familie til å komme. Kontoroppgaver kan være å svare på mail, sende ut internavisen, oppdatere nettsiden og mange andre ting. Anonymkode: 20e4d...e3f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 Ts her. Men hvorfor skal det være så hemmelig AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da skjuler hun noe for deg. Neida, vi har kjent hverandre siden barneskolen og er naboer. Våre mødre er gode venninner. Ts Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Men hvorfor skal det være så hemmelig Neida, vi har kjent hverandre siden barneskolen og er naboer. Våre mødre er gode venninner. Ts Anonymkode: 37f45...70c Tror greia er at det er litt vanskelig å forstå Fontenehuset og klubbmodellen med mindre man har vært en del av den en stund selv. Anonymkode: 20e4d...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror greia er at det er litt vanskelig å forstå Fontenehuset og klubbmodellen med mindre man har vært en del av den en stund selv. Anonymkode: 20e4d...e3f Hva er det som er vanskelig å forstå med konseptet dette? Ts Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det som er vanskelig å forstå med konseptet dette? Ts Anonymkode: 37f45...70c Du virker ærlig talt sur eller noe. Hva er problemet? Anonymkode: 20e4d...e3f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker ærlig talt sur eller noe. Hva er problemet? Anonymkode: 20e4d...e3f Jeg er ikke sur🙂 men litt nysgjerrig på hvorfor det er litt vanskelig å forstå klubbmodellen/Fontenehuset hvis man ikke har vært en del av det en stund? Hva er det som er så spesielt? Ts Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er for de med psykiske diagnoser og rusmissbukere Anonymkode: d2ac0...679 Ordlyden er heller «psykiske helseproblemer». Dette for å vise at man ikke nødvendigvis trenger en psyk diagnose på papiret. Selv om mange har det. Og det er sånn at man tar kontakt selv, man henvises ikke av lege eller noe. De fleste det har havnet utenfor det ordinære arbeidslivet av forskjellige årsaker. Anonymkode: 20e4d...e3f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 Tenker det er en klubb ingen normale oppegående mennesker har lyst på medlemskap i. Eksklusivt Anonymkode: 96592...aa0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ordlyden er heller «psykiske helseproblemer». Dette for å vise at man ikke nødvendigvis trenger en psyk diagnose på papiret. Selv om mange har det. Og det er sånn at man tar kontakt selv, man henvises ikke av lege eller noe. De fleste det har havnet utenfor det ordinære arbeidslivet av forskjellige årsaker. Anonymkode: 20e4d...e3f Ok det forstår jeg. Får man hjelp med sine utfordringer der, eller er det som en slags fritidsklubb for folk som har noe felles? Ts Anonymkode: 37f45...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ex rusmisbruk da eller? Jeg trodde det var et ressurssenter der brukerne kunne delta i kreative aktiviteter? Min venninne har ikke rusproblemer og heller ikke noen psykisk diagnose. Hun er en lykkelig nybakt mor. Ts Anonymkode: 37f45...70c Og hun drar med ungen på "kontoret"? Anonymkode: 8f630...f7d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da tar hun isåfall opp plass som de som virkelig sliter kunne brukt. Det er mange psykisk syke som er så syke at de verken klarer jobb eller ha venner eller noen ting. Derfor blir sånne steder kanskje det eneste stedet de får kontakt med andre mennesker på. Anonymkode: d2ac0...679 Neida, fontenehuset trenger at så mange som mulig er medlem. Jo flere, jo bedre. Tar ikke opp plassen til noen andre. Hvem som helst kan bli medlem, om det er ønskelig. Anonymkode: 8f630...f7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå