Gå til innhold

Hvilken prevansjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok abort 11. februar, og fikk idag mensen igjen, etter 4 1/2 uke.

Jeg fikk anbefalt Kyleena spiral av de på gyn, men jeg er ganske kort og samboer er lang, han treffer nesten alltid livmorhalsen min, så jeg bekymrer meg for at jeg skal få ekstra vondt eller at han skal kjenne trådene.

Jeg hadde p-stav når jeg var 17-19 som fungerte dårlig første året, men når den utskilte mindre på år nr. 2, så ble jeg ganske fornøyd. Derfor vurderer jeg cerazette, men jeg stoler nesten ikke på medisiner så skulle gjerne hatt noe jeg ikke trenger å tenke på😩Jeg har ikke verdens beste økonomi så er kjipt å ta p-stav eller spiral kun for å kaste bort penger om det ikke funker...

Har også fått anbefalt melleva, som jeg har resept på. 
Noen som har erfaring?

Ville dere valgt cerazette, melleva, hormonspiral eller p-stav?

Jeg er 22 år nå, og har ikke født.

Anonymkode: 8e7d4...1ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med p-ring? 

Anonymkode: ab176...915

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med p-ring? 

Anonymkode: ab176...915

Endret av Shawtyella
AnonymBruker
Skrevet
Shawtyella skrev (Akkurat nå):

Har du erfaring med den? Har hørt mye om at den ikke er så trygg, men jeg vet ikke? Jeg røyker, så jeg prøver 

Jeg brukte p-ring. Beste prevensjonen jeg har gått på! Det er lokalt, enkelt, og du kan enten ta ut ringen ved samleie eller la den være. 

Ville snakket med lege om hva som er riktig for deg, siden du røyker 

Anonymkode: e3446...44a

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg brukte p-ring. Beste prevensjonen jeg har gått på! Det er lokalt, enkelt, og du kan enten ta ut ringen ved samleie eller la den være. 

Ville snakket med lege om hva som er riktig for deg, siden du røyker 

Anonymkode: e3446...44a

Skal faktisk vurdere p-ring da, har slitt selv med prevansjon og fikk anbefalt dette av en venninne igår, så skal høre med legen så krysser jeg fingrene🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tok abort 11. februar, og fikk idag mensen igjen, etter 4 1/2 uke.

Jeg fikk anbefalt Kyleena spiral av de på gyn, men jeg er ganske kort og samboer er lang, han treffer nesten alltid livmorhalsen min, så jeg bekymrer meg for at jeg skal få ekstra vondt eller at han skal kjenne trådene.

Jeg hadde p-stav når jeg var 17-19 som fungerte dårlig første året, men når den utskilte mindre på år nr. 2, så ble jeg ganske fornøyd. Derfor vurderer jeg cerazette, men jeg stoler nesten ikke på medisiner så skulle gjerne hatt noe jeg ikke trenger å tenke på😩Jeg har ikke verdens beste økonomi så er kjipt å ta p-stav eller spiral kun for å kaste bort penger om det ikke funker...

Har også fått anbefalt melleva, som jeg har resept på. 
Noen som har erfaring?

Ville dere valgt cerazette, melleva, hormonspiral eller p-stav?

Jeg er 22 år nå, og har ikke født.

Hvorfor anbefalte de akkurat Kyleena? 

Anonymkode: a1337...051

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor anbefalte de akkurat Kyleena? 

Anonymkode: a1337...051

Fordi jeg ikke har født barn, og Kyleena er mindre og har mindre dose i seg🤷🏼‍♀️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...