Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei  - fant ikke ut hvilken kategori spørsmålet mitt passer inn i.

Det gjelder min gamle mobil som kræsjet og ikke lot seg åpne, for 14 måneder siden. 

Min daværende samboer skulle fikse den, han er flink til sånt. Han flyttet i september i fjor, vi var fortsatt et par da. Hver gang jeg har spurt etter mobilen og om han får ordnet den svarer han at han snart skal gjøre det. Har sagt det siden den røk i januar i fjor. 

Jeg valgte å gjøre det slutt nå i januar. 

Jeg har meldt ham å spurt om jeg kan få mobilen min tilbake, men han svarer ikke.  Svarer ikke på tlf heller. 

Nå kom jeg plutselig på

Hvis han får mobilen å virke, kan han da gå inn på mine apper? Facebook Messenger Snap osv? 

Hadde vært fint om noen vet 

Anonymkode: 4dd6f...5e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei  - fant ikke ut hvilken kategori spørsmålet mitt passer inn i.

Det gjelder min gamle mobil som kræsjet og ikke lot seg åpne, for 14 måneder siden. 

Min daværende samboer skulle fikse den, han er flink til sånt. Han flyttet i september i fjor, vi var fortsatt et par da. Hver gang jeg har spurt etter mobilen og om han får ordnet den svarer han at han snart skal gjøre det. Har sagt det siden den røk i januar i fjor. 

Jeg valgte å gjøre det slutt nå i januar. 

Jeg har meldt ham å spurt om jeg kan få mobilen min tilbake, men han svarer ikke.  Svarer ikke på tlf heller. 

Nå kom jeg plutselig på

Hvis han får mobilen å virke, kan han da gå inn på mine apper? Facebook Messenger Snap osv? 

Hadde vært fint om noen vet 

Har du ikke koder på så kan han mest sannsynlig det, med mindre du trykker "logg deg ut av alle aktive økter" på diverse apper og at du bytter passord. Men det er din eiendom og du har krav på å få den tilbake. Men bytt passord! Husk også å gjøre det på mail (først og fremst). 

Anonymkode: c4936...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke koder på så kan han mest sannsynlig det, med mindre du trykker "logg deg ut av alle aktive økter" på diverse apper og at du bytter passord. Men det er din eiendom og du har krav på å få den tilbake. Men bytt passord! Husk også å gjøre det på mail (først og fremst). 

Men _om_ han skulle gjøre det eller har gjort det så er det uansett ulovlig. 

Går an å se når en app sist var i bruk og på hvilken enhet hvis du går og ser i appen, spesielt Facebook. 

Skrevet

Ingenting var logget av på den gamle mobilen, den kræsja helt plutselig. Og alt av apper var åpne. 

I tillegg står det gamle simkortet i den mobilen. 

Har skifta passord på Facebook i høst, pga jeg var redd virus.

Skjønner at jeg må skifte på andre apper også. 

Takk for svar 

Skrevet

Hvilken mobil var det?

Dersom du har slått på sporing skal du vel kunne logge deg inn og se hvor og når den sist var påslått - om han da har fått den til og koblet den på nett vil den ha gitt lyd fra seg der. Det kan vel også finnes en mulighet der for å "fjernlåse" telefonen slik at man må ha tilgang til kontoen telefonen er satt opp med for å låse den opp igjen, kommer an på telefon og hvordan den er satt opp.

At han ikke svarer på meldinger og telefon er jo et dårlig tegn - da spørs det jo om du får fatt i ham uanset hva han har gjort eller ikke gjort.

AnonymBruker
Skrevet
Tista skrev (45 minutter siden):

Ingenting var logget av på den gamle mobilen, den kræsja helt plutselig. Og alt av apper var åpne. 

I tillegg står det gamle simkortet i den mobilen. 

Har skifta passord på Facebook i høst, pga jeg var redd virus.

Skjønner at jeg må skifte på andre apper også. 

Takk for svar 

Selv om de var åpne så "oppdaterer" de seg når man åpner tlf. Sånn at når tlf åpnes og får kontakt med nettverk så står det at du må logge deg inn for å komme på diverse apper dersom du bytter passord på ALT. Er gammelt simkort brukbart? Dette kan du vel sperre på din side på mobilabbonnementet ditt. 

Men såklart kan han jo sjekke bilder og meldinger på tlf uansett, hvis ikke du hadde kode på tlf han ikke vet om. Men be om å få den tilbake, gå på døra og krev den tilbake (ha med noen tøffe folk hvis du er redd). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om de var åpne så "oppdaterer" de seg når man åpner tlf. Sånn at når tlf åpnes og får kontakt med nettverk så står det at du må logge deg inn for å komme på diverse apper dersom du bytter passord på ALT. Er gammelt simkort brukbart? Dette kan du vel sperre på din side på mobilabbonnementet ditt. 

Men såklart kan han jo sjekke bilder og meldinger på tlf uansett, hvis ikke du hadde kode på tlf han ikke vet om. Men be om å få den tilbake, gå på døra og krev den tilbake (ha med noen tøffe folk hvis du er redd). 

Kan ikke gå på døra, han bor i et annet fylke nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...