Gå til innhold

Ubehagelige oppringninger etter dødsfall

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år tilbake døde et nært familiemedlem av meg, og morgenen etter dødsfallet fikk jeg en ubehagelig oppringning. Jeg hadde hatt problemer med å sovne og var veldig trøtt, så tok telefonen i ørska. Det var først stille i andre enden av telefonen, før en voksen mannsstemme utbrøt et tydelig "Hore!". Og så la han på. Jeg skjønte ingenting av dette og tenkte ikke så veldig mye på det der og da, tenkte det var noen som hadde ringt feil og som hadde psykiske problemer. Kan ikke si at jeg er uvenner med noen og at noen jeg har hatt kontakt med oppigjennom årene skulle hatt et behov for å ringe meg opp og kalle meg hore. Av og til har jeg tenkt tilbake på denne hendelsen og lurt på hvem det kunne være og ikke minst hvorfor oppringningen kom morgenen etter dødsfallet. Vi i familien hadde vært på sykehuset hele kvelden i forvegen for å ta farvel med den døde...

En tanke som slo meg, siden jeg ikke kunne forstå hvem mannen som ringte meg kunne være, var at det kanskje kunne ha vært en mannlig sykepleier som jobbet ved sykehuset der familiemedlemmet mitt døde. En som kanskje var forstyrret og fikk et sykt kick av å ringe pårørende dagen etter dødsfall for å høre på stemmen deres at de var i sorg eller noe.. Høres sykt ut, men den tanken slo meg iallefall. 

Nå har en venninne av meg opplevd akkurat det samme, at hun mistet et familiemedlem og fikk samme type oppringning morgenen etter dødsfallet. En mann som ringer, sier først ingenting, så roper han ut "Hore!" med bestemt stemme, og legger på. Venninna mi fortalte meg dette uten at jeg hadde nevnt for henne at jeg selv opplevde det samme for endel år tilbake. Venninna mi sitt familiemedlem døde ved samme sykehus som mitt familiemedlem døde ved. Det er dette som gjør meg kvalm nå, jeg lurer på om det ikke kan være en gærning som tar kontakt med pårørende for å hetse og plage de. 

Er det noen her som har opplevd noe lignende?? Jeg vurderer å kontakte det aktuelle sykehuset og fortelle om hendelsene. Hvis det er en sykepleier eller lege som holder på slik så er det jo ikke godt å si hva annet vedkommende kan ha funnet på, kamuflert i det godes tjeneste. 

Anonymkode: fd311...f79

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff creepy greier.

Ville absolutt tatt kontakt med den avdelingen ditt og din venninnes familiemedlem lå på.

Send en beskrivende mail.

Anonymkode: 1298f...bcb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde villet tatt kontakt med politiet. Kanskje de kan finne ut hvem som ringer dere ?

Anonymkode: 1b86d...87b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ringer de fra skjult nummer?

Anonymkode: 34ae0...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg skal definitivt følge opp dette videre, både ved å kontakte sykehuset og politiet. Hvis det er flere som har vært i samme situasjon med oppringninger etter dødsfall av familiemedlemmer ved dette sykehuset så kanskje sykehuset eller politi har fått henvendelser om dette før, men om det bare er en person som har varslet så har vel saken bare blitt henlagt. Men mange tenker nok som meg at det bare er en random tulling, og så går det til dels i glemmeboka, og så fortsetter han å plage folk uten at det oppdages. 

Han ringer fra skjult nummer ja.. 

Jeg blir nesten redd for at det faktisk er en ansatt ved sykehuset, for tenk hva annet han kan ha gjort iløpet av sitt arbeidsliv.. Tenker på sykepleiere som har tatt livet av pasienter ved å gi de for mye medisin, feil medisin o.l. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er best du kontakter polititet først og ikke sier noe til sykehuset, fordi dere ikke vet hvem det kan være. Evt at dere kontakter øverste ledelse som igjen samarbeider med politiet om dette.

Må være mulig å anmelde dette, for kan være flere andre som har opplevd det samme.

Vedkommende kan ikke være syk for da hadde han ikke hatt jobb der?

Anonymkode: 2953a...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er best du kontakter polititet først og ikke sier noe til sykehuset, fordi dere ikke vet hvem det kan være. Evt at dere kontakter øverste ledelse som igjen samarbeider med politiet om dette.

Må være mulig å anmelde dette, for kan være flere andre som har opplevd det samme.

Vedkommende kan ikke være syk for da hadde han ikke hatt jobb der?

Anonymkode: 2953a...b3d

Mange som er i psykisk ubalanse som er i arbeid.

Det kommer frem i visse situasjoner.

Anonymkode: 1298f...bcb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo helt forferdelig ut.. må jo være syk. Viktig å gå til politiet med engang så de får sporet opp avsender. 

Anonymkode: 23977...dfc

• Liker 3
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ville bare oppdatere. Vi har funnet ut hvem det var som stod bak oppringningen, og det er en ansatt ved sykehuset som har ringt opp flere etterlatte ifbm. dødsfall og sjikanert de. Det blir en større sak ut av dette, med mange vitner/fornærmede. Vedkommende er ikke lenger i jobb som sykepleier. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her. Ville bare oppdatere. Vi har funnet ut hvem det var som stod bak oppringningen, og det er en ansatt ved sykehuset som har ringt opp flere etterlatte ifbm. dødsfall og sjikanert de. Det blir en større sak ut av dette, med mange vitner/fornærmede. Vedkommende er ikke lenger i jobb som sykepleier. 

Fy faen folk er sjuke

Anonymkode: 66760...dd4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fy for en utrolig ekkel opplevelse det må ha vært for alle dere som har opplevd dette, men veldig bra at saken rulles opp sånn at det blir en slutt på dette.

Anonymkode: 0fcc3...220

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette var kvalmt, og skummelt. Var det dere som gikk videre ned dette?? I såfall godt jobba!! 

Anonymkode: 47982...44d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette var kvalmt, og skummelt. Var det dere som gikk videre ned dette?? I såfall godt jobba!! 

Anonymkode: 47982...44d

Ja, det var jeg og min familie som fikk nøstet opp i det som følge av at jeg opplevde det samme for noen år tilbake da moren min døde, og så opplevde en venninne av meg akkurat det samme nå i mars. Hadde ikke venninna mi fått samme type oppringning ifbm. dødsfall i hennes familie så hadde jeg ikke blitt mistenksom. Trodde først det bare var en tilfeldig tulling, men viste seg å være noe langt mer alvorlig. Vi får se hva annet som dukker opp i kjølvannet av denne saken, utover at det må være en person med sadistiske trekk som finner glede i å plage etterlatte. Vedkommende har jobbet med alvorlig syke mennesker i siste fase av livet, og tatt imot pårørende og kommet tett på de. :( 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det var jeg og min familie som fikk nøstet opp i det som følge av at jeg opplevde det samme for noen år tilbake da moren min døde, og så opplevde en venninne av meg akkurat det samme nå i mars. Hadde ikke venninna mi fått samme type oppringning ifbm. dødsfall i hennes familie så hadde jeg ikke blitt mistenksom. Trodde først det bare var en tilfeldig tulling, men viste seg å være noe langt mer alvorlig. Vi får se hva annet som dukker opp i kjølvannet av denne saken, utover at det må være en person med sadistiske trekk som finner glede i å plage etterlatte. Vedkommende har jobbet med alvorlig syke mennesker i siste fase av livet, og tatt imot pårørende og kommet tett på de. :( 

Fy søren så sykt! Veldig bra at dere har funnet ut av det og at saken er i gang. De aller fleste helsepersonell gjør ikke slikt, godt å få luket ut de gærne. 

Kondolerer ang din mor og din venninnes familiemedlem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror på det når det kommer ut i media. For det vil det gjøre hvis dette er sant. 

Anonymkode: 1d248...d96

• Liker 4
Skrevet

Herlighet, så merkelig! Mye rare mennesker der ute. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen mennesker er jammen sprø. Godt dere fikk nøstet opp i saken og at den er tatt videre, i tillegg til at han har mistet jobben. 

Kondolerer med dødsfallet. 💔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 22.32):

For noen år tilbake døde et nært familiemedlem av meg, og morgenen etter dødsfallet fikk jeg en ubehagelig oppringning. Jeg hadde hatt problemer med å sovne og var veldig trøtt, så tok telefonen i ørska. Det var først stille i andre enden av telefonen, før en voksen mannsstemme utbrøt et tydelig "Hore!". Og så la han på. Jeg skjønte ingenting av dette og tenkte ikke så veldig mye på det der og da, tenkte det var noen som hadde ringt feil og som hadde psykiske problemer. Kan ikke si at jeg er uvenner med noen og at noen jeg har hatt kontakt med oppigjennom årene skulle hatt et behov for å ringe meg opp og kalle meg hore. Av og til har jeg tenkt tilbake på denne hendelsen og lurt på hvem det kunne være og ikke minst hvorfor oppringningen kom morgenen etter dødsfallet. Vi i familien hadde vært på sykehuset hele kvelden i forvegen for å ta farvel med den døde...

En tanke som slo meg, siden jeg ikke kunne forstå hvem mannen som ringte meg kunne være, var at det kanskje kunne ha vært en mannlig sykepleier som jobbet ved sykehuset der familiemedlemmet mitt døde. En som kanskje var forstyrret og fikk et sykt kick av å ringe pårørende dagen etter dødsfall for å høre på stemmen deres at de var i sorg eller noe.. Høres sykt ut, men den tanken slo meg iallefall. 

Nå har en venninne av meg opplevd akkurat det samme, at hun mistet et familiemedlem og fikk samme type oppringning morgenen etter dødsfallet. En mann som ringer, sier først ingenting, så roper han ut "Hore!" med bestemt stemme, og legger på. Venninna mi fortalte meg dette uten at jeg hadde nevnt for henne at jeg selv opplevde det samme for endel år tilbake. Venninna mi sitt familiemedlem døde ved samme sykehus som mitt familiemedlem døde ved. Det er dette som gjør meg kvalm nå, jeg lurer på om det ikke kan være en gærning som tar kontakt med pårørende for å hetse og plage de. 

Er det noen her som har opplevd noe lignende?? Jeg vurderer å kontakte det aktuelle sykehuset og fortelle om hendelsene. Hvis det er en sykepleier eller lege som holder på slik så er det jo ikke godt å si hva annet vedkommende kan ha funnet på, kamuflert i det godes tjeneste. 

Høres mistenkelig ut. Anmeld det til politet, begge to. Hvis det ringte med skjult nr kan politiet finne ut av dette uansett 

Anonymkode: 21a8f...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Høres mistenkelig ut. Anmeld det til politet, begge to. Hvis det ringte med skjult nr kan politiet finne ut av dette uansett 

Anonymkode: 21a8f...fe0

De har allerede funnet ut hvem som gjorde det. Oppdatering fra TS litt ovenfor.

Anonymkode: 075df...6f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 23.44):

😱 åh fy fader.  Tenk at det finnes sånne folk!

Anonymkode: 2316f...fa0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...